Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Orginal GTA IV hänger efter 1-3 min på Elite benq med ixtreme

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Orginal GTA IV hänger efter 1-3 min på Elite benq med ixtreme

    Har en elite med benq. GTA IV orginalskiva hänger efter ett par minuters spel när den är flashad. Om jag återställer orig.bin funkar det klockrent. Har provat allt från 2x-12x oh både ver 1.4 och 1.41.

    Kan ju knappast hävda att det är fel på boxen när den funkar med orginal-firmware... Köpte en arcade-box med identisk drive häromdagen som jag flashat, inga som helstproblem med den, funkar klockrent - så jag satte hårddisken på den istället och använder den. Men jag kan inte låta bli att grunna på den andra boxen. Några ideer?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Vad har du för brännare? Använder du Verbatim skivor? Vilken hastighet bränner du i?

    Annars låter det som att lasern har problem.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Vad har du för brännare? Använder du Verbatim skivor? Vilken hastighet bränner du i?

    Annars låter det som att lasern har problem.
    Om du hade läst så hade du märkt att han körde med en originalskiva..
    Har iaf inget svar på varför det inte funkar eftersom de har likadana drivar.
    Last edited by Heenok; 2008-05-02 at 21:29.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Förlåt jag skyller på att jag var trött. Kändes lite konstigt dock att man pratar om flashning när man kör original.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Förlåt jag skyller på att jag var trött. Kändes lite konstigt dock att man pratar om flashning när man kör original.
    Haha, ja det kan man ju tycka. Jag köpte faktiskt boxen flashad, och hade inte för avsikt att köpa något orginal. Har funkat någotsånär med andra spel, enstaka spel har hängt inom typ en timme (ex Assassins Creed), men har inte trott det berodde på att den var flashad. När GTAIV kom var det en annan sak, eftersom det hängde i stort sett direkt. Gick och köpte orginalskivan för att ta reda på om det berodde på dålig bränning, och det visade sig att den hängde likadant. Drog slutsatsen att boxen var kaputt, och eftersom jag redan haft den uppe hos psxcare (som jag köpt den av flashad) en runda utan att de gjorde något med den på fyra veckor så hade jag ingen lust att skicka upp den igen, dessutom hade jag tidigare i tron att Assassins Creed hängninarna berott på överhettning gjort en X-clamp-fix och därmed kapat klistermärket.

    Bestämde mig således för att Elite:n skulle fara till de sälla jaktmarkerna. Gick och köpte en Arcade, flashade den, och tog HD:n från elite:n, och kunde med glädje konstatera att GTA IV inte hängde sig på denna.

    Eftersom jag nu hade tillgång till ett orginal-FW så provade jag för skojs skull att lägga in det på den kassa elite:n - och tamejfan så funkade GTAIV orginalet klockrent. Provade sen med olika iXtreme-versioner - hängning direkt.

    Ett mysterium det här, och vad jag kan kunnat hitta är jag totalt ensom om att äga en box som uppenbart fungerar med orinal-FW, men inte flashad. Borde sälja den dyrt till MS, de kan ju ha den i studiosyfte, haha.

Liknande diskussioner

  1. Fungerar retail skivan med BenQ felfritt?
    By Xenonsens in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 12:41
  2. Varför funkar inte NTSC GTA 4 med Pal konsol?
    By davidos90 in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:53
  3. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  4. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 03:43
  5. PS2-CDR-problem efter 1 år med min Messiah!
    By Snarko in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-04-14, 08:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •