Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Ps2 slim med dms4 lite BILDPROBLEM!

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Ps2 slim med dms4 lite BILDPROBLEM!

    Hej , jag köpte en ps2 slim med dms4lite här för ungefär 2 år sedan (garantin gäller inte längre) och nyligen så gick en lödning sönder på den , vid strömintaget , så att den inte gick att starta.
    Det är ju ett rätt vanligt och lättfixat problem så jag lämnade in den till en polare som fixade lödningen på den.
    Sen så funkade den att starta , men nu är det typ 2-3 konstiga "remsor eller linjer som vibrerar och åker runt på skärmen (svårt att förklara precis).
    Aja jag prövade spela med remsorna iaf men då ibland så vibrerar typ hela skärmen så de blir jävligt jobbigt att spela.
    Någon som vet vad det kan vara för fel och hur man kan åtgärda det , har gått 2 veckor utan PES 2008 nu å ja blir tokig!!! =)

    Ps. problemet är även när man inte har någon skiva i ps2an , alltså i själva startmenyn..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Toligen för mycket lödtenn någonstans så att moderkortets jordpunkter inte får kontakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:02
  2. Lite frågor om Slim!
    By dingo123 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 09:55
  3. Kompatibelt med m3 lite pro???
    By Bettie in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 13:14
  4. Problem med DMS4 Lite chippet?
    By Hikusaak in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 08:51
  5. DMS4 - TOXIC BIOS - krävs för att starta backuper osv
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •