Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: wiikey kan inte spela upp brännda gc spel?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    wiikey kan inte spela upp brännda gc spel?

    fick installerat ett wiikey i min apparat igår.. en så länge fungerar brännda wii spel perfekt kan inte få igång mina brännda gamecube spel bara..

    någon som har en aning om vad som kan va fel ?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    vilken wiikey uppdatering har du? Har för mig 1.9g hade problem med att spela upp PAL backuper eller liknande? Ngn får gärna rätta mig, dock.

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    har nyaste uppdateringen (1.9s) och dom brännda spelen är pal och på "gc skiv storlek" om det spelar nån roll ? dom funkar iaf i flickvännens brors cube...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av wiidii Visa Inlägg
    har nyaste uppdateringen (1.9s) och dom brännda spelen är pal och på "gc skiv storlek" om det spelar nån roll ? dom funkar iaf i flickvännens brors cube...
    Tror bara wiin kan läsa normalstora DVDer? Ska inte sätta mitt liv på det dock. Men testa att bränna de på normalstora dvds ist? Mina GC backups funkar som de skall med samma setup iaf.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Kimball Visa Inlägg
    Tror bara wiin kan läsa normalstora DVDer? Ska inte sätta mitt liv på det dock. Men testa att bränna de på normalstora dvds ist? Mina GC backups funkar som de skall med samma setup iaf.
    har prövat några andra spel nu och dom fungerade (med "gc skiv storlek") men dem flesta spel fungerar tyvärr inte ? :S... men du rekommenderar att bränna ut gc spelen på normal stora skivor istället ?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Oskarshamn
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av wiidii Visa Inlägg
    har prövat några andra spel nu och dom fungerade (med "gc skiv storlek") men dem flesta spel fungerar tyvärr inte ? :S... men du rekommenderar att bränna ut gc spelen på normal stora skivor istället ?
    Japp, du har ju inget att förlora på det direkt. testa med en, funkar den, så vet du vart felet ligger åtminstone.

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    tack så mkt kimball ska prova när jag hittat ett gc spel jag blir lite sugen på ^^

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Eftersom en Wii är direkt bakåtkompatibel med Gamecube så kan den förstås läsa skivor i 8 cm formatet. Men det garanterar ju däremot inte att en backup på en 8 cm skiva funkar. Hur som helst så funkar mina GC original som dom ska och även mina GC backups, men dom är brända på vanliga 12 cm skivor eftersom jag inte äger några 8 cm.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Eftersom en Wii är direkt bakåtkompatibel med Gamecube så kan den förstås läsa skivor i 8 cm formatet. Men det garanterar ju däremot inte att en backup på en 8 cm skiva funkar. Hur som helst så funkar mina GC original som dom ska och även mina GC backups, men dom är brända på vanliga 12 cm skivor eftersom jag inte äger några 8 cm.

    Mini skivorna funkar lika kanon som de gjorde i gamecuben

    Wii är ju igentligen ett "upphottat" GC så..
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Prova använda Wiikey config disc och ändra inställningen för Gamecube spelen till regionfri. Prova även att ändra audio-fix enable/disable. Tidiga backup spel till gamecube lade de till en audio-fix fil på som rättade till ljudet i spelet. Men sen kom det gamecube chip/uppdateringar som gjorde att man kunde i menyn för chippet aktivera audio-fix via chippet. Har man en sådan gammal backup kopia av ett gc spel som har audio-fix på skivan så fungerar skivan nästan bara när chippets audio-fix är avstängd. Och en nyare backup kopia utan audio-fix grejen på själva skivan fungerar nästan endast när audio-fix på chippet är på.
    Så prova ändra den funktionen för chippet med hjälp av Wiikey config disc så ska nog spelen starta. Har både gamla och nya backup kopier av GC spel som jag kör på min Wii. De flesta av spelen ligger på miniDVD skivor men har även fullstora DVD skivor. Alla mina GC spel går igång, men jag får använda wiikey config disc för att ändra chippets inställning till audio-fix disable på vissa spel för att de ska starta.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

Liknande diskussioner

  1. Playstation portable FAQ
    By Xager in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 107
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 10:24
  2. Kan man "bricka" genom spel?
    By Flaky in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 16:16
  3. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:02
  5. Kan inte spela upp brända dvd
    By diente in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-12, 12:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •