Prova använda Wiikey config disc och ändra inställningen för Gamecube spelen till regionfri. Prova även att ändra audio-fix enable/disable. Tidiga backup spel till gamecube lade de till en audio-fix fil på som rättade till ljudet i spelet. Men sen kom det gamecube chip/uppdateringar som gjorde att man kunde i menyn för chippet aktivera audio-fix via chippet. Har man en sådan gammal backup kopia av ett gc spel som har audio-fix på skivan så fungerar skivan nästan bara när chippets audio-fix är avstängd. Och en nyare backup kopia utan audio-fix grejen på själva skivan fungerar nästan endast när audio-fix på chippet är på.
Så prova ändra den funktionen för chippet med hjälp av Wiikey config disc så ska nog spelen starta. Har både gamla och nya backup kopier av GC spel som jag kör på min Wii. De flesta av spelen ligger på miniDVD skivor men har även fullstora DVD skivor. Alla mina GC spel går igång, men jag får använda wiikey config disc för att ändra chippets inställning till audio-fix disable på vissa spel för att de ska starta.
XBOX
X-ecuter 2.2 Lite
X2_4983.06 Bios
120GB HD
SAMSUNG DVD
Wii 4.2E
WiiKey 1.99 Beta firmware
Nintendo DSi XL
M3i Zero
Nintendo 3DS
XBOX360
Flashad Iextreme ??