Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Semi Bricked?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0

    Semi Bricked?

    Jag har fått ett lite mystiskt problem med min konsoll. Imorse när jag skulle lira lite så kunde mitt Wii inte läsa några skivor, inte backups, inte original och inte enns Wiikey CFG discen. Jag har 3.2E Firmwire samt Wiikey 1.9S, jag gjorde uppdateringarna för ett bra tag sen så jag förstår inte varför det plötsligt har blivit på det här viset. Allt fungerade prima igårkväll.

    Är det så att Nintendo släppt någon liten update under natten som kan ha lurat till det? Någon som har något dylikt problem som har löst det?

    Tacksam för svar

    MvH
    GRiMA

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Jag har inga problem. Om din Wii inte ens läser original längre så är det högst troligt ett avbrott någonstans, speciellt med tanke på att du senast pillade med nån uppdatering för "ett bra tag sen".

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Edit: Jag har fått det att fungera nu, Körde Recoverydiscen och uppdaterade till 1.9S igen och så fungerade allt prima
    Last edited by Grima; 2008-05-04 at 22:54.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17

    Problem.

    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Edit: Jag har fått det att fungera nu, Körde Recoverydiscen och uppdaterade till 1.9S igen och så fungerade allt prima

    Jag har samma problem, vart hittade du recovery skivan?
    Kan du beskriva exakt hur du gjorde för att få det att funka, liksom att du körde recovery sen wiikey updateen eller?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag har samma problem, vart hittade du recovery skivan?
    Kan du beskriva exakt hur du gjorde för att få det att funka, liksom att du körde recovery sen wiikey updateen eller?
    Jag tog hem recoveryskivan från wiikey.cn och körde in den. Det den gör är helt enkelt att den tar bort alla tidigare wiikeyupdateringar så det är som ett nymonterat chip. Sen körde jag bara updateskivorna efter det så var det nemas problemas efter det.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17

    Semi brick

    Jag lämna in min till han som hade chippat den, men han fick byta ut chippet och reklamera det. Vet inte vad som hade hänt med det. Men nu funkar allt kalas igen och inte haft nå problem.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Edit: Wrong section :/
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •