Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: M3 DS Real GBA Expansion save och start problem "No slot-2 GBA card found !"

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21

    M3 DS Real GBA Expansion save och start problem "No slot-2 GBA card found !"

    Har köpt ett M3 DS Real paket med GBA Expansionen, men mitt problem är att det verkar som batteriet i GBA Exp är slut. Var och varannan gång jag ska starta ett GBA spel så säger den "No slot-2 GBA card found !"

    Jag har provat att sätta en liten papperbit i kortet så att kretsarna ska få bättre kontakt, men det hjälper inte. Och när jag väl fått igång ett GBA spel och sparar i spelet och sedan startar om konsollen för att den ska skriva över sparningen på minneskortet så misslyckas det, eller progress baren går fullt ut hela vägen, och sen när jag ska starta spelet igen så säger den att det inte finns nån slot-2 gba card igen.

    Vad kan allt detta bero på?
    Är det GBA Card batteriet som är dåligt, isåfall vad är det för batteri så man kan byta ut det?

    Eller om jag väljer att köpa en ny GBA Slot-2 av er på PSX-Care, kan ni då garantera att jag får en med fräscht batteri och som fungerar felfritt?

    Avlutar även att höra om det är någon mer än mig som har samma problem.

    Tack på förhand /Joakim

    Edit: Kan tillägga att om jag startar NDS utan Slot-1 kortet i så säger den "There is a DS Option Pak inserted" så det verkar inte vara några problem med kontakten mellan GBA kortet och NDS'en
    Last edited by JockeH; 2008-05-06 at 03:02.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan testa en GBA exp pack före leveransen om du ber om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Kommer det isåfall kosta något extra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Lämnar ni någon garanti på den? =)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1 års garanti
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50
  2. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 18:00
  3. problem med Burnout4 och VGA kabel
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:52
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •