Har köpt ett M3 DS Real paket med GBA Expansionen, men mitt problem är att det verkar som batteriet i GBA Exp är slut. Var och varannan gång jag ska starta ett GBA spel så säger den "No slot-2 GBA card found !"
Jag har provat att sätta en liten papperbit i kortet så att kretsarna ska få bättre kontakt, men det hjälper inte. Och när jag väl fått igång ett GBA spel och sparar i spelet och sedan startar om konsollen för att den ska skriva över sparningen på minneskortet så misslyckas det, eller progress baren går fullt ut hela vägen, och sen när jag ska starta spelet igen så säger den att det inte finns nån slot-2 gba card igen.
Vad kan allt detta bero på?
Är det GBA Card batteriet som är dåligt, isåfall vad är det för batteri så man kan byta ut det?
Eller om jag väljer att köpa en ny GBA Slot-2 av er på PSX-Care, kan ni då garantera att jag får en med fräscht batteri och som fungerar felfritt?
Avlutar även att höra om det är någon mer än mig som har samma problem.
Tack på förhand /Joakim
Edit: Kan tillägga att om jag startar NDS utan Slot-1 kortet i så säger den "There is a DS Option Pak inserted" så det verkar inte vara några problem med kontakten mellan GBA kortet och NDS'en
Bookmarks