Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: GTA IV låser sig!

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    GTA IV låser sig!

    Kör denna release Grand_Theft_Auto_IV_MULTI5_PAL_READNFO_XBOX360-iCON, på en moddad 360 som aldrig har låst sig förut.

    Har kommit till mission 'Street Sweeper' o spelet har funkat skitbra tills nu.
    Kan det vara releasen det beror på, eller kan det vara att boxen börjar pajja?

    Spelet fryser till lite titt som tätt, irriterande som fan! Nån som vet vad det kan bero på? tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Min box har bara låst sig en gång, och det var med GTA IV, då jag fiskade mobilen och hammrade på A lite väl fort för att ringa Michelle, då fastnade mobilen och den gick inte att stoppa ner. Kutade då omkring lite och när jag sprungit en bit låste sig hela spelet..... Kan ju kanske vara nåt med just GTA? För boxan har som sagt aldrig låst sig förr...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    var det samma release?

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nu hängde det sig igen och allt blev helt svart. Satte på boxen igen och The red ring of death lyser. Vad ska man göra nu? boxen köptes ny på ******* för 3 år sen ungefär

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av emo Visa Inlägg
    Nu hängde det sig igen och allt blev helt svart. Satte på boxen igen och The red ring of death lyser. Vad ska man göra nu? boxen köptes ny på ******* för 3 år sen ungefär
    sök på "RROD" under "XBOX 360 - Allmänt" finns massa trådar och svar angående detta.

    1. ring supporten och med lite tur räcker din garanti och du kan få den lagad. finns tråd om detta. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606

    2. lämna in den till PSXCARE och få den omlödd, kostar ca. 700 pix.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719
    http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

    3. försök fixa den med "x-clamp". googla eller sök på det.

    4. "handukstricket" ska du unvika, fixar ev. boxen temporärt och överhettning av elektronik är aldrig bra.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    mitt spel har nog låst sig ung 5-6 ggr så man får starta om...men tror inte jag har någon RROD på gång då den är helt ny.... med nya kylningen o falconkortet...

    Samma release...

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nu lyser det inte rött längre. Boxen fungerar, fast bara i några minuter. Nu låser sig alla spel efter nån minut precis på samma sätt.

    Är det nåt som går att reparera?

    Tack för hjälpen

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Ett så pass bra "kult" spel är väl ändå värt att lägga några kronor på och köpa orginal ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av emo Visa Inlägg
    Nu lyser det inte rött längre. Boxen fungerar, fast bara i några minuter. Nu låser sig alla spel efter nån minut precis på samma sätt.

    Är det nåt som går att reparera?

    Tack för hjälpen
    vad har du för felkod?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    mitt spel har nog låst sig ung 5-6 ggr så man får starta om...men tror inte jag har någon RROD på gång då den är helt ny.... med nya kylningen o falconkortet...

    Samma release...
    Hur vet man om man har nya kylningen och falconkortet? btw den e köpt i julas, Premium HDMI NFS ProStreet Bundle

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    står det 175W på kartongen...även på transformatorn så ska det vara en falcon.

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    det står 203W på en etikett som sitter påklistrad på kartongen

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    då har du INTE Falcon....tyvärr.

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ok, men är det ngn större skillnad eller? Mellan den jag har och falcon?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Satte mig precis för att lira GTA IV också, samma rls som nämnts innan, efter ca 15 sek hänger sig spelet och jag får RROD jag med , nån som vet vad allt detta kan bero på aldrig haft rrod eller andra problem innan.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Orginalet gör lika dant.
    Har förmodligen ingenting med releasen att göra.

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Fan ska man göra nu då... Xboxen som man har köpt på annons, utan kvitto o garanti är så gott som trasig pga spelet. Inget spel fungerar i mer än 2-3 minuter, den bara fryser till och hänger sig, utan felkod. Om man får samma problem av orginalspelet så är det ju helt jävla sjukt.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av emo Visa Inlägg
    Fan ska man göra nu då... Xboxen som man har köpt på annons, utan kvitto o garanti är så gott som trasig pga spelet. Inget spel fungerar i mer än 2-3 minuter, den bara fryser till och hänger sig, utan felkod. Om man får samma problem av orginalspelet så är det ju helt jävla sjukt.
    det kanske är så att boxen du köpt på annons har haft rrod innan eller något annat fel som blivit temporärt fixat med "handukstricket" eller liknande.. enbart så den fungerar för försäljning... den fungerar ett tag.. och som du säger.. lägger av..

    jag skrev ett inlägg i tråden med 4a punkter som du kan försöka med. prova supporten även om du inte har kvitto. du förlorar inget på det.

Liknande diskussioner

  1. GTA 4 låser sig
    By emo in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 14:48
  2. Filmerna låser sig
    By pelle_plutt in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:19
  3. Allt låser sig
    By Jaydee69 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 22:20
  4. Allt låser sig
    By Sp1int3r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 13:45
  5. Test Drive låser sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 20:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •