installerade ck3tool_v1.2.4 plus PortIO32 startade datan öppnade ck3tool_v1.2.4 men felmeddelande kom upp det står MSINET.OCX or one of its dependencies not correctly
registered: i file missing or invalid vad kan detta bero på
installerade ck3tool_v1.2.4 plus PortIO32 startade datan öppnade ck3tool_v1.2.4 men felmeddelande kom upp det står MSINET.OCX or one of its dependencies not correctly
registered: i file missing or invalid vad kan detta bero på
Ladda ner och spara i C:/windows/system32/
http://www.ocxdump.com/download-ocx-.../download.html
Om du saknar några andra komponenter (typ ocx, dll, osv) så är det bara att googla på dom, ladda ner och spara i system32 mappen.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
nu fungerade den windows hittar dvd spelaren men inte ck3tool hittar inget när jag klickar på Query port
fattar inte själva datan hittar dvd spelaren men när jag öppnar programmet ck3tool_v1.2.4 o klickar på setting sen find system ports så hittar den inte nån dvd spelare ska man köra i dos eller i windows med conectivty kit 3 lite nån som kan hjälpa mig en annan sak e att ska lampan på conectivty kit 3 lite lysa röd eller blå har sett lite video där det lyser blå helt slut i hjärnan snart just ja har intel i975x chipset kan det vara det som spökar
Lyser den röd så grillar du driven, den är för att få bl.a. hitachi i mode B.
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
jag har lyckats läsa fw nu och skappat en liteon_hacked.bin, dock förstår jag inte riktigt hur man ska reboota driven inom en sec, räcker det med att restarta boxen snabbt (driven får ju el därifrån)?
nu har jag flashat liteonen, men nu har jag ett nytt problem, nånstans har det blivit fel. För nu tror liteonen att den är en hitachi så den funkar inte. nån ide hur jag ska lösa detta?
Umm.. du kan ju inte läsa ur en firmware från en hitatchi, fixa ixtreme och sedan flasha in den i en liteon.... det är inte riktigt så man ska göra.
uhm, sparar psxcare binfilerna när ni spoofar?
Det har löst sig nu fick hjälp av en snubbe på #jungleflasher, det är nån bugg i jungleflasher som gjorde att den blev spoofad som en hitachi, om man använde firmtool så hände inte detta. Det var alltså precis som blixen100 sa, fast man fick köra firmtool. Tack för hjälpen
det enda jag ville få ut ur hitachin(spoofad som min liteon) var nyckeln eftersom den har samma som liteonen, sen vet jag inte hur livesäkert detta blir, om det blir någon skillnad
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
grävde fram denna gamla tråd eftersom den handlar om liteon. den verkar ha kommit en ny liteon drive nu... har inte mycket info än.. kolla i #fw
Flashat 1 från maj 2009..
strulade, fick konstiga utläsningar och fick lägga in serienummer och sånt skit trots att den informationen fanns i de utlästa nycklarna..
Flashade den och det fungerade ändå.. men är det något som är modifierat i dom nya?
Bookmarks