Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?
Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Detials of why the Lite-On Drive Cant be hacked.
http://360patches.com/forums/index.p...topicseen.html
verkar bli en patenterad lösning av det hela med... hm.
ska läsa igenom allt mer ingående, oknäckbara saker har funnits förr men bevisats tvärtom... kommer nog krävas en del fysiska ingrepp för att lyckas lösa denna drive'n tyvärr, mjukvara verkar vara helt kört.http://www.xboxhacker.net/index.php?...63546#msg63546
It appears that mediatek has filed patents regarding new securities for console drives.
Please review http://www.xbins.org/iriez/mediatekpatent.pdf for more information.
c4e: someone will need to dump the memory bus on the drive, maybe a d0-d7 on the mediatek chip to get the fw
c4e: then u should be able to trigger an erase to write the fw
c4e: but they have implemented a hardware checksum back to host when host requests
c4e: so should be doable if we first get a dump
So, looks like MS has done a little backend work on getting mediatek to make some security advancements on this one!
Det är väl så att man inte kan läsa ur sin nyckel som är det största problemet?
Man borde väl kunna avlyssna trafiken någonstans?
Sen får man väl ersätta chippet med en egen firmware men först måste man ju då ha nyckeln. Är det så det skulle kunna funka om de fixar det?
nja. dvd-nyckeln kan man iåfs få via moderkortet genom att komma åt cpu-key, dumpa nand, extrahera dvd-key. låter väl lätt? tyvärr inte.
för att kunna göra en hackad firmware måste man först få ur orginalet komplett. inte lätt att göra en sådan från scratch. en hårdvaru "checksum" är genererad via dvd. detta värde, inte kod, återlämnas till boxen. boxen genererar också "checksum" för att avgöra om allt är ok. alltså behövs inte själva firmwaren "läsas"/"skickas". boxen validerar som sagt denna checksum och utifrån detta kan dvd'n sättas i ett läge där en ny firmware kan skrivas in om jag fattat det rätt. patentet handlar ju om att de inte ska gå att läsa ur men skriva in.
ang. avlyssning så är det inte så lätt som det låter. iaf inte via sata kabel mm. datan skickas krypterad och både dvd och konsolen har nyckeln vilket de krypterar och dekrypterar med. det är inte bara att dekryptera om man inte vet algoritmen som gör det. så att göra det på enklaste sätt måste man få ur hela orginal firmwaren. att ge sig på själva boxen har ju visat sig rätt jobbigt när det inte idag går att spela från hdd, homebrews etc.
ska man skicka in sin box. dumpa din nyckel och hoppas på att de inte byter moderkort om de byter till ny dvd. då kan du lätt byta ut dvd'n om de inte ändrat nyckel i moderkortet vilket de nog inte gör. större risk de byter allt.
*tillägg*
när man ändå snackar om "chip" reversing så visst är allt möjligt för den händiga.
frågan man kan ställa sig är varför det finns en bakdörr i detta chip.
Last edited by int21; 2008-07-21 at 21:37.
Har lämnat in min 360 med RROD i butiken nu för mitt klistermärke och återställning och fruktar att jag kommer få en sån här drive om jag skickar in den för reparation... om de accepterar konsollen överhuvudtaget... vad fan gör jag då? Får väl sälja den och köpa en gammal eller nåt...
Tja! Efter 2 års spelande så dog boxen igår.. Trist.. Har återställt original firmware nu och den ska skickas i veckan... Hoppas man inte får den nya driven bara... Har inte ett enda original spel ju.
Vill någon köpa mitt nya xbox med liteon ? Haha
Får börja leta efter köpare då man nästan e säker på skiten.
haha ja, det finns folk som inte piratkopierar. ;-)
Jag köpte min på en spelbutik. De hade råkat sätta en Core-prislapp på en Premiumenhet så det blev begagnad premium från butik med 6 månaders garanti för 1100 kr. ;-) Kollade även på MS hemsida och jag har garanti kvar hos dem i några månader till.
Under Elgigantens "öppningsrea" i Häggvik och Kungens Kurva så säljer de Eliteversionen för 2490 kr. Var i Häggvik och det fanns ett antal som var Lot 0816. Kanske intressant för någon.
finns en quote som dyker upp lite här och där nu... intressant...
[6:37am]«+ ef~c4eva » i have found some things that are not yet known about the lite-on, it will be done!
[6:37am]« ef~Al_lee » they're progressing with liteon?
[6:37am]«+ ef~DeViLs360 » c4eva is that 100%
[6:37am]«+ ef~c4eva » almost there!
Ja, C4eva menar att om man får en särskild achievement i GOW så hamnar boxen i flashbart mode. Låter aningen långsökt?
Sedan såg jag på xboxscene att dom har "pinout for the MTK controller of the Lite-on drive".
Vad betyder det egentligen?
http://forums.xbox-scene.com/index.p...=648236&st=720
Den som vet hur man läser ut nycklar ur Moderkorten kan nog bli lite kompenserad om han lär oss trolla fram nycklarna från moderkorten med
Jag har då en hel del reservdrivar på lager jag kan kasta in en Spoofad nyckel i o sälja istället för Lite-On skräpet
Tror att Farbror Hansi kanske tänkt i samma bana som mig
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
hmm, nån som vet något ställe där dessa "gamla" konsoller finns att köpa, dvs med dvdläsare som går att flasha?
Har kollat runt en del på butikerna här i stan och alla dessa konsoler är för nya om jag tolkat det rätt.
//Magnus
Jag köpte en beggad med garanti från butik.
Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???
Då kan du flasha! Det är bara till att köra på!
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
"<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"
Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)
haha MS måste bara HATA c4eva.... :-)
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
c4eva kan sina saker!
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
En bild också:http://img253.imageshack.us/img253/6992/23082008hg0.jpg
Vet inte om den är äkta. Kommer ifrån Xbox-scene forum.
Bookmarks