Vad blir nästa steg av MS nu när Lite-on är hackad?.
Antar att dom inte tänker ge upp.
Någon som minns hur länge de tog efter att BenQn blev hackad Lite-on dök upp.
Vad blir nästa steg av MS nu när Lite-on är hackad?.
Antar att dom inte tänker ge upp.
Någon som minns hur länge de tog efter att BenQn blev hackad Lite-on dök upp.
BenQ blev väl hackad i slutet på 07 iaf. Vet att jag flahade en och skrev guiden (nedan) i Dec, så firmwaren kom väl strax där innan. Ja LiteOn kom väl i Maj typ. Ca ett halvår efter knäckningen av BenQ.
Så vi får väl anta att vi har en ny "oknäckbar" drive i Maj 09 då =)
Last edited by pemani; 2008-12-08 at 14:47.
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
jaha kanske är jag lite efter :P haha
Hahah, blir nog något sådant, vad tippar vi för tillverkare av nästa drive?
Fast känns ändå rätt bad av MS att PS3an inte är hackad ännu men alla versioner av 360är hackade. Borde inte MS skämmas lite? Bra för oss men...
När dök BenQ läsaren upp?.
Hade rätt tur när jag köpte min konsol i Februari och han få BenQ och lyckas flasha den själv
Last edited by superpalten; 2008-12-08 at 15:14.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
ms nästa steg kanske e här redan går rykten om att nån fårr en ny liteon läsare i sin nya 360 fast kom iofs xbox-scenes forum så kan ju vara nån som inte fattar nått :P
Dum fråga, Läste man längre fram i tråden hade jag svar på min fråga.
Nu ser det väldigt bra ut .
A iXtreme firmware is soon to be released for the Xbox360's LiteOn DG-16D2S drive.
Release is scheduled for the day before Christmas. More details will be available upon release. In preparation of the release, it is recommended that you purchase some of the available hardware listed below to assist you in the process of extracting the key. If you already possess and are capable of using a RS232 to TTL converter (serial) then you do not need to purchase any of the hardware listed below. If you have already dumped your key, no other modifications will be necessary.
Both Xecuter and Maximus offer Solderless (with the usage of the "Spear" or "Probe") methods to extract your key.
If you already own a Xecuter Connectivity Kit v3, a tutorial on how to extract the key is listed here
If you already own a Maximus 360 Xtractor, the manual may be viewed here for usage.
Buy Xecuter Connectivity Kit v3 PRO: mrmodchips | divineo | consolesource
Buy Xecuter Connectivity Kit v3 LITE: mrmodchips | divineo | consolesource
Buy Xecuter Connectivity Kit v3 Probe: mrmodchips
Källa: http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=669182&st=0
Postat av Xbox-scenes huvudadmin. Det plannerade release datumet är alltså den 24 december. Topic i #fw är även nu: "Release set for December 24th!"
Last edited by Paddy; 2008-12-09 at 13:28.
Rena rama julafton
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Med sedan kan man ju också tro att MS redan har "markerat" alla som har spoofat sin lite-on och bara vänter på att banna dom i en ny våg?
"Rykten" säger att Ms kan se allt som hänt i deras maskiner men de väntar med att banna folk i olika omgångar för att inte väcka misstankar om att de kan se och få en merförsäljning.
Rykten är dock bara rykten och vad tycker vi om rykten??
Jo att de inte är värda skit förräns de är dementerade.
/ Pendragon
Hallå! Någon som vet om de finns någon bra utförlig guide till att göra en egen liten omvandlare/Key dumper? Samt den nya solderless saken? Har letat runt en del på nätet men ej funnit något bra. Man ser fram imot att få flasha några lite-on's efter jul
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
/ Pendragon
Hej!
Ska försöka med detta inlägg få så många svar som möjligt.
1. De enda som fattas för att kunna flascha en lite-on drive är programvaran?
2. Vad behöver man för att flascha den? Bara en sata kabel och koppla den som man gjorde med tex. hitachin? Gärna länk till ev. produkter som behövs, tack!
3. Om man nu inte har kunskapen att flascha lite-onen, vad tar ni psx-care för att göra de sen?
4. Sen när driven är flaschad, bara att spela på som förut, med live etc?
Var nog allt
Tack på förhand!!
Ja, den kommer att komma till jul
Köp en Connectivity Kit V3 med liteon probe så slipper du löda.
Inte bestämt men mellan 500-700 beroende på hur mkt meck det är (hansi/pendragon får bekräfta eller dementera)
Ja, liteon *bör* vara livesäker
iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
Rent teoretiskt behöver man inte köpa probe eller löda ihop TX och RX, utan det räcker att man kortsluter dom med ett gem eller dylikt :P
Dock inte praktiskt :P
Nu förstår jag inte riktigt, är det inte meningen att man ska slippa löda när man flashar?
Så med andra ord finns det ingen annan metod än att löda för att flasha dvd-driven på lite on? Hur mkt kostar Connectivity Kit V3 då?
Hur kommer det sig att man slipper löda på de äldre xbox dvd drive? Bara byta formwire på dem....
Hur är det med philipsen , 'är den också hackad nu?
som sagt du behöver inte löda... det är relativt enkelt om du har datavana.
CK3 kostar omkring 400kr beroende på vart du köper den. För de äldre boxarna hade inte detta skydd som lite-on har... en miss från microsoft/benq/hitachi/samsung och även nu liteon
För att flasha enheten behöver man inte löda någonting då det kan göras genom Sata. Men det är att läsa ut dvd-nyckeln som kräver att man löder, alternativt använda ett av de lödfria alternativen när man läser ut den. För saken är den att du måste deleta hela firmwaret för att kunna skriva dit en ny hackad firmware vilket betyder att din dvd-nyckel försvinner så länge du inte redan läst ur den och därför gör din xbox till en väldigt dyr dvd spelare.
Detta beror som sagt på att man inte kan läsa ur firmwaren ur chippet och därigenom att få sin dvd-nyckel utan behöver få tag i den genom alternativa vägar, för att sedan lägga in den på en hackad firmware.
Det är ju knappast värt att flasha Lite-On själv om det kräver att man skaffar dyr extrautrustning. Bättre att låta PSXcare eller någon annan firma göra det åt en. Det blir ungefär lika dyrt hursomhelst.
Jag skulle "Alltid" bygla
Probar är för mesar och folk somvill krotsluta saker mer än de gör genom att löda sönder saker
Jag skulle inte vilja att någon "probade mig"
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
I will still use Dark force and Bygel teh lite-ons ^v^
Probez iz for zizziez *löl*
/ Pendragon
men guys, va tar ni sen för att flascha lite-onen..
500:- tänk på finanskrisen nu
bra tack hej!
Bookmarks