Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Visar resultat 211 till 240 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #211
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Vad blir nästa steg av MS nu när Lite-on är hackad?.

    Antar att dom inte tänker ge upp.

    Någon som minns hur länge de tog efter att BenQn blev hackad Lite-on dök upp.

  2. #212
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    BenQ blev väl hackad i slutet på 07 iaf. Vet att jag flahade en och skrev guiden (nedan) i Dec, så firmwaren kom väl strax där innan. Ja LiteOn kom väl i Maj typ. Ca ett halvår efter knäckningen av BenQ.

    Så vi får väl anta att vi har en ny "oknäckbar" drive i Maj 09 då =)
    Last edited by pemani; 2008-12-08 at 13:47.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #213
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    står liteon b4 x-mas i fw kanalen. så har vi tur har vi flash till lite on till jul . men jag kasnke bara snackar skit, så ta inget förgivet

    edit: tror inte jag snacka skit. c4eva har tydligen lyckats starta brända spel på lite-on, och till jul ska det som sagt komma ut en benq fw till lite-on som jag förstått det.


    länk till en lite logg
    http://pastebin.com/m43240cff
    Jo, det är det vi diskuterat någon sida tillbaka. :-)
    Loggen och att Liteon är knäckt.

  4. #214
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jaha kanske är jag lite efter :P haha

  5. #215
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    BenQ blev väl hackad i slutet på 07 iaf. Vet att jag flahade en och skrev guiden (nedan) i Dec, så firmwaren kom väl strax där innan. Ja LiteOn kom väl i Maj typ. Ca ett halvår efter knäckningen av BenQ.

    Så vi får väl anta att vi har en ny "oknäckbar" drive i Maj 09 då =)
    Hahah, blir nog något sådant, vad tippar vi för tillverkare av nästa drive?

    Fast känns ändå rätt bad av MS att PS3an inte är hackad ännu men alla versioner av 360är hackade. Borde inte MS skämmas lite? Bra för oss men...

    När dök BenQ läsaren upp?.

    Hade rätt tur när jag köpte min konsol i Februari och han få BenQ och lyckas flasha den själv
    Last edited by superpalten; 2008-12-08 at 14:14.

  6. #216
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Antingen menar han en BenQ spoofad som något annat märke.
    Eller något annat märke spoofat som en BenQ. ;-)
    De som har en "äkta" BenQ flashad med 1.4 löper nog inte större risk än någon annan med 1.4.

    Man flashar Liteon via Windows enligt loggen ja.
    JAg tolkar det som om man spoofat en liteon med en Benq/Samsung/Hitatchi är det lätt för Ms att upptäcka om man inte kastar in 1.5.

    Mao alla Benq som flashas eller Hitatchis eller Samsungar som inte byts ut mot andra läsare borde vara ok.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #217
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    ms nästa steg kanske e här redan går rykten om att nån fårr en ny liteon läsare i sin nya 360 fast kom iofs xbox-scenes forum så kan ju vara nån som inte fattar nått :P

  8. #218
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Dum fråga, Läste man längre fram i tråden hade jag svar på min fråga.

  9. #219
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Nu ser det väldigt bra ut .

    A iXtreme firmware is soon to be released for the Xbox360's LiteOn DG-16D2S drive.

    Release is scheduled for the day before Christmas. More details will be available upon release. In preparation of the release, it is recommended that you purchase some of the available hardware listed below to assist you in the process of extracting the key. If you already possess and are capable of using a RS232 to TTL converter (serial) then you do not need to purchase any of the hardware listed below. If you have already dumped your key, no other modifications will be necessary.

    Both Xecuter and Maximus offer Solderless (with the usage of the "Spear" or "Probe") methods to extract your key.
    If you already own a Xecuter Connectivity Kit v3, a tutorial on how to extract the key is listed here
    If you already own a Maximus 360 Xtractor, the manual may be viewed here for usage.

    Buy Xecuter Connectivity Kit v3 PRO: mrmodchips | divineo | consolesource
    Buy Xecuter Connectivity Kit v3 LITE: mrmodchips | divineo | consolesource
    Buy Xecuter Connectivity Kit v3 Probe: mrmodchips

    Källa: http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=669182&st=0
    Postat av Xbox-scenes huvudadmin. Det plannerade release datumet är alltså den 24 december. Topic i #fw är även nu: "Release set for December 24th!"
    Last edited by Paddy; 2008-12-09 at 12:28.

  10. #220
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    46
    Respekt
    21
    Rena rama julafton

  11. #221
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    JAg tolkar det som om man spoofat en liteon med en Benq/Samsung/Hitatchi är det lätt för Ms att upptäcka om man inte kastar in 1.5.

    Mao alla Benq som flashas eller Hitatchis eller Samsungar som inte byts ut mot andra läsare borde vara ok.
    Alla vi som INTE har spoofat kan köra lugnt vidare på Ixtreme 1.4 så länge vi följer int21s gryma Livesäkerhetsguide.

  12. #222
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Alla vi som INTE har spoofat kan köra lugnt vidare på Ixtreme 1.4 så länge vi följer int21s gryma Livesäkerhetsguide.
    Typ.
    1.5 är för Spoofade lite-Ons som 1.41 är för Benq
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #223
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Med sedan kan man ju också tro att MS redan har "markerat" alla som har spoofat sin lite-on och bara vänter på att banna dom i en ny våg?

  14. #224
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Dark2 Visa Inlägg
    Med sedan kan man ju också tro att MS redan har "markerat" alla som har spoofat sin lite-on och bara vänter på att banna dom i en ny våg?
    "Rykten" säger att Ms kan se allt som hänt i deras maskiner men de väntar med att banna folk i olika omgångar för att inte väcka misstankar om att de kan se och få en merförsäljning.
    Rykten är dock bara rykten och vad tycker vi om rykten??
    Jo att de inte är värda skit förräns de är dementerade.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #225
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Hallå! Någon som vet om de finns någon bra utförlig guide till att göra en egen liten omvandlare/Key dumper? Samt den nya solderless saken? Har letat runt en del på nätet men ej funnit något bra. Man ser fram imot att få flasha några lite-on's efter jul
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  16. #226
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Hallå! Någon som vet om de finns någon bra utförlig guide till att göra en egen liten omvandlare/Key dumper? Samt den nya solderless saken? Har letat runt en del på nätet men ej funnit något bra. Man ser fram imot att få flasha några lite-on's efter jul
    Jag är veldigt emot Solderless men efter man sett hur vissa människor lött sönder Lite-ons o verkligen gått loss med lödkolven på kretskorten är jag skeptisk att de ens kan hantera en prob...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #227
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Flascha Lite-On

    Hej!

    Ska försöka med detta inlägg få så många svar som möjligt.

    1. De enda som fattas för att kunna flascha en lite-on drive är programvaran?

    2. Vad behöver man för att flascha den? Bara en sata kabel och koppla den som man gjorde med tex. hitachin? Gärna länk till ev. produkter som behövs, tack!

    3. Om man nu inte har kunskapen att flascha lite-onen, vad tar ni psx-care för att göra de sen?

    4. Sen när driven är flaschad, bara att spela på som förut, med live etc?

    Var nog allt

    Tack på förhand!!

  18. #228
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    1. De enda som fattas för att kunna flascha en lite-on drive är programvaran?
    Ja, den kommer att komma till jul

    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    2. Vad behöver man för att flascha den? Bara en sata kabel och koppla den som man gjorde med tex. hitachin? Gärna länk till ev. produkter som behövs, tack!
    Köp en Connectivity Kit V3 med liteon probe så slipper du löda.

    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    3. Om man nu inte har kunskapen att flascha lite-onen, vad tar ni psx-care för att göra de sen?
    Inte bestämt men mellan 500-700 beroende på hur mkt meck det är (hansi/pendragon får bekräfta eller dementera)

    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    4. Sen när driven är flaschad, bara att spela på som förut, med live etc?
    Ja, liteon *bör* vara livesäker
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  19. #229
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Rent teoretiskt behöver man inte köpa probe eller löda ihop TX och RX, utan det räcker att man kortsluter dom med ett gem eller dylikt :P
    Dock inte praktiskt :P

  20. #230
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu förstår jag inte riktigt, är det inte meningen att man ska slippa löda när man flashar?
    Så med andra ord finns det ingen annan metod än att löda för att flasha dvd-driven på lite on? Hur mkt kostar Connectivity Kit V3 då?
    Hur kommer det sig att man slipper löda på de äldre xbox dvd drive? Bara byta formwire på dem....

    Hur är det med philipsen , 'är den också hackad nu?

  21. #231
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    som sagt du behöver inte löda... det är relativt enkelt om du har datavana.
    CK3 kostar omkring 400kr beroende på vart du köper den. För de äldre boxarna hade inte detta skydd som lite-on har... en miss från microsoft/benq/hitachi/samsung och även nu liteon

  22. #232
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    För att flasha enheten behöver man inte löda någonting då det kan göras genom Sata. Men det är att läsa ut dvd-nyckeln som kräver att man löder, alternativt använda ett av de lödfria alternativen när man läser ut den. För saken är den att du måste deleta hela firmwaret för att kunna skriva dit en ny hackad firmware vilket betyder att din dvd-nyckel försvinner så länge du inte redan läst ur den och därför gör din xbox till en väldigt dyr dvd spelare.

    Detta beror som sagt på att man inte kan läsa ur firmwaren ur chippet och därigenom att få sin dvd-nyckel utan behöver få tag i den genom alternativa vägar, för att sedan lägga in den på en hackad firmware.

  23. #233
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Det är ju knappast värt att flasha Lite-On själv om det kräver att man skaffar dyr extrautrustning. Bättre att låta PSXcare eller någon annan firma göra det åt en. Det blir ungefär lika dyrt hursomhelst.

  24. #234
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Det är ju knappast värt att flasha Lite-On själv om det kräver att man skaffar dyr extrautrustning. Bättre att låta PSXcare eller någon annan firma göra det åt en. Det blir ungefär lika dyrt hursomhelst.
    Du kan bygga utrustningen själv om du vill. Då blir det riktigt billigt.
    Jag skulle nog hellre lämna in min dock.

  25. #235
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag skulle "Alltid" bygla
    Probar är för mesar och folk somvill krotsluta saker mer än de gör genom att löda sönder saker

    Jag skulle inte vilja att någon "probade mig"
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #236
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle inte vilja att någon "probade mig"
    Jaha, så du vill hellre bli byglad... se där :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  27. #237
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag skulle "Alltid" bygla
    Probar är för mesar och folk somvill krotsluta saker mer än de gör genom att löda sönder saker

    Jag skulle inte vilja att någon "probade mig"
    Från och med måndag kommer vi ha som psxcare policy att enbart köra probe på lite-on. HA!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #238
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    I will still use Dark force and Bygel teh lite-ons ^v^
    Probez iz for zizziez *löl*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #239
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    men guys, va tar ni sen för att flascha lite-onen..

    500:- tänk på finanskrisen nu

    bra tack hej!

  30. #240
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21

Sida 8 av 13 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •