Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #241
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag har hört att den där ska vara äkta men jag fattar inte varför julkortet ligger på spelaren. Typ som att man vill dölja något.

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Eller så är det för att releasen är 24/12 = en julklapp från de som fixade firmwaren? <:

  3. #243
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    Eller så är det för att releasen är 24/12 = en julklapp från de som fixade firmwaren? <:
    Jo, det var också en tanke men jag tycker placeringen är så konstig

  4. #244
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Jo, det var också en tanke men jag tycker placeringen är så konstig
    Inte så konstigt att man vill täcka för serienumret när man filmar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #245
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Inte så konstigt att man vill täcka för serienumret när man filmar...
    Nej. Jag visste inte att det fanns något serienummer just där.
    Tack för att du klargjorde det.

  6. #246
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Tjena, Hansi denna går ut till dig, fråga: tänkte bara kolla om ni kommer att sälja connectivity kit v3 med lite-on probe och när skulle detta bli aktuellt...

    tackar för svar...

    Mvh Mange

  7. #247
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    Tjena, Hansi denna går ut till dig, fråga: tänkte bara kolla om ni kommer att sälja connectivity kit v3 med lite-on probe och när skulle detta bli aktuellt...

    tackar för svar...

    Mvh Mange
    Av någon anledning har ingen av mina vanliga leverantörer fått in dom än, men så fort jag hinner leta reda på en bra leverantör så tar jag in dom...men om vi säger såhär, idag hann jag på lunch c:a 16.30 pga alla kunder i butiken...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #248
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    46
    Respekt
    19
    Julkortet är även symbol för FW kommer att släppas den 24 dec , som en juklapp =) för oss lite-on ägare.

    Full credits to C4EVA & all the talented guys who helped on this particular project (and there were many).
    The release of the iXtreme 1.5 is expected on December 24th and of course the CK3 Lite, CK3 Pro & CK3 Probe Solderless Adapter are 100% compatible.

  9. #249
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hörru du Hansi, Hur mycket tror du att det kommer att kosta att flasha lite-on hos er när ni väl gör det?

  10. #250
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Wenga Visa Inlägg
    Hörru du Hansi, Hur mycket tror du att det kommer att kosta att flasha lite-on hos er när ni väl gör det?
    5-700:-

    Just nu kostar byte till samsung eller hitachi endast 1000:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #251
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Två snabba frågor jag undrar lite över:

    1. Vad är skillnaden mellan Lite gentemot Pro-version utav 360 Connectivity Kit V3?

    2. Vet ni något bra sätt hur man tar bort den "nya" plomberingen på boxen? På min gamla satt det en silvrig plastplombering som var simpel att få bort. Men på min nya (Lite-On) så sitter det en större pappers-plombering. Några tips för att inte förstöra denna tro!?

  12. #252
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Två snabba frågor jag undrar lite över:

    1. Vad är skillnaden mellan Lite gentemot Pro-version utav 360 Connectivity Kit V3?

    2. Vet ni något bra sätt hur man tar bort den "nya" plomberingen på boxen? På min gamla satt det en silvrig plastplombering som var simpel att få bort. Men på min nya (Lite-On) så sitter det en större pappers-plombering. Några tips för att inte förstöra denna tro!?
    Ja fick bort min alltså den nya plomberingen med en vass kniv å en hårtork, tänk bara på att du måste värma upp den ganska rejält. å sen försiktigt känna me kniven tills den lossnar. Sen la ja plomberingen upp å ner i en plastburk.

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    bakplåtspapper fungerar också bra

  14. #254
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    bakplåtspapper fungerar också bra
    Min förra lapp gick sönder när ja skulle ta loss den från bakplåtspappret

  15. #255
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Angående lödningen man måste göra om man vill undvika å löda läste ja att mankunde ta en skruvmejsel och hålla på punkterna? måste man inte ha 2 skruvmejslar då ioch med att de är 4 punkter, ??

  16. #256
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22

  17. #257
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Bygla, slinter du med mejslarna ryker läsaren.
    Hände en av mina praktiklanter som byglade men klippte av kablaget dåligt så RX + TX kortslöt "slog en loppa mellan" och brännde läsaren totalt.

    *grattis*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #258
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bygla, slinter du med mejslarna ryker läsaren.
    Hände en av mina praktiklanter som byglade men klippte av kablaget dåligt så RX + TX kortslöt "slog en loppa mellan" och brännde läsaren totalt.

    *grattis*

    Men så fort nyckeln är utläst kan man bara ta bort mäjslarna då eller?

  19. #259
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    2008-12-20
    [07:29] <c4eva> ix15 for sammy,benq,liteon has been marked final and are undergoing final testing!
    [07:31] <c4eva> merry christmas everyone!
    [07:32] <c4eva> happy new year as well!
    [07:34] <prankster> c4eva: are the flash tools for liteon cli or gui?
    [07:34] <c4eva> both
    [07:35] <c4eva> liteon truely is the best drive! very impressed!

    http://nopaste.com/p/aTNIovEQq

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    2008-12-20
    [07:29] <c4eva> ix15 for sammy,benq,liteon has been marked final and are undergoing final testing!
    [07:31] <c4eva> merry christmas everyone!
    [07:32] <c4eva> happy new year as well!
    [07:34] <prankster> c4eva: are the flash tools for liteon cli or gui?
    [07:34] <c4eva> both
    [07:35] <c4eva> liteon truely is the best drive! very impressed!

    http://nopaste.com/p/aTNIovEQq
    trevligt, trevligt.

  21. #261
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Acabftp Visa Inlägg
    2008-12-20
    [07:29] <c4eva> ix15 for sammy,benq,liteon has been marked final and are undergoing final testing!
    [07:31] <c4eva> merry christmas everyone!
    [07:32] <c4eva> happy new year as well!
    [07:34] <prankster> c4eva: are the flash tools for liteon cli or gui?
    [07:34] <c4eva> both
    [07:35] <c4eva> liteon truely is the best drive! very impressed!

    http://nopaste.com/p/aTNIovEQq
    fattar noll???

  22. #262
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av jimmy64 Visa Inlägg
    fattar noll???
    Vad förstår du inte? iXtreme 1.5 för Samsung, BenQ och Liteon kommer den 24/12.

  23. #263
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Men så fort nyckeln är utläst kan man bara ta bort mäjslarna då eller?
    Typ, men skit i att kortsluta punkterna, bygla med lödtenn & tråd
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #264
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det blir idag.

    2008-12-23 (UK)
    [00:52:54] <+c4eva> release will be sometime in the next 12 hours get ready!
    [00:59:06] <acDC> c4eva, will there be some 'noob protection' in the flash tool to prevent people erasing drives before retreiving their key?
    [00:59:56] <+c4eva> acdc:multiple warnings, yes, when click liteon erase
    [01:03:34] <MrNike> anyone knows if it will be possible to backup the original liteon firmware before flashing the new one ?
    [01:04:27] <+c4eva> no, if we could do that, no need for decap!
    [01:07:22] <acDC> any news on hitachi 1.5 c4eva? is that finished building ?
    [01:08:36] <+c4eva> hitachi will come next month, not enough time, sorry

  25. #265
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det blir idag.

    2008-12-23 (UK)
    [00:52:54] <+c4eva> release will be sometime in the next 12 hours get ready!
    [00:59:06] <acDC> c4eva, will there be some 'noob protection' in the flash tool to prevent people erasing drives before retreiving their key?
    [00:59:56] <+c4eva> acdc:multiple warnings, yes, when click liteon erase
    [01:03:34] <MrNike> anyone knows if it will be possible to backup the original liteon firmware before flashing the new one ?
    [01:04:27] <+c4eva> no, if we could do that, no need for decap!
    [01:07:22] <acDC> any news on hitachi 1.5 c4eva? is that finished building ?
    [01:08:36] <+c4eva> hitachi will come next month, not enough time, sorry
    schysst, men julen blir box fri för min del, min ms28 får vänta tills den 27e.

    btw. ix1.5 är släppt.

  26. #266
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    1.5 verisionen gäller för benq också va? och isf, när kommer ni på psxcarea att kunna flasha den?

  27. #267
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi flashade första liteon för nån timme sedan, det tar väl någon dag innan vi uppdaterat alla flashstationer och gjort rutiner för teknikerna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #268
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sådär, nu går det snabbt å smidigt att flasha liteon på vår första flash-pc, skall rigga upp nästa pc nu, så teknikerna inte behöver stå på kö vid en dator :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #269
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kunde inte hålla mig, efter min post i morse så lade jag in ix 1.5 i min ms28. fungerar bra.

  30. #270
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har också hunnit flasha ett par samsung nu, bara BENQ som vi inte har testat, väntar in nästa kund med benq-dvd bara...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 9 av 13 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •