Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #331
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Lyckades efter 1.5 dag till slut flasha min Lite-On läsare, men det var allt annat än en barnlek, först lyckades jag inte läsa nyckeln, men efter att vågat löda dom två (skulle räcka med en, men läste att båda var "bäst" för framtiden) RX/TX (vad det nu står för, inte stod det så på kretskortet) så fungerade det.
    Sedan så var det strulet med att fixa in nyckeln i *.bin-filen, där fick jag bara en massa "Can't open file" utan förklaring till varför, kanske kan det ha något med Admin-strulet i Vista att göra, som jag mötte på senare.
    Man tycker att en sådan enkel sak bör fungera, att öppna de filer man ska ha, eller iaf ett mer begripligt felmeddelande, nu har ju 360 funnits bra länge så det borde finnas enkla tools för detta, inte som det ser ut nu med massa olika som man är tvungen att köra för att lyckas.

    JungleFlasher verkar smidigt, om det fungerade (under Vista), och vet någon varför 64bitars är så svårt att får stöd för, eller är alla drivers etc från -95?

    Fick iaf köra dos-toolen för att fixa in nyckeln.

    Sen försökte jag mig förstå mig på alla Erase/Write/Read som finns i JF, normalt sätt när man flashar så behöver man inte köra Erase för hand (nu kanske det sker "automatiskt" med andra flash-tools), men vad är det för skillnad på "Lite-On-Erase" och "Erase", fungerade iaf med "Erase" tillslut, och vad "händer" när man flippar mellan "on/off", verkar inte så bra för hårdvaran...
    vad händer om man inte rensar den befintliga FW, den skrivs inte över?
    Det var en massa strul innan detta fungerade, kanske var det efter att jag plockat bort alla HD's utan boot'en och (dator-) DVD'n.
    Och dessa lampor, blå och röd, verkar va något special för Hitachi (eller någon/ra andra drive's), vad gör den och spelare det någon roll i vilket läge man kör den på en Lite-On-Drive? Man fick inte med någon manual eller drivers/program till CK3 PRO...

    Tillslut så skulle jag Flash den med nya fixade FW'n, lyckas inte alls med JF då jag inte förstod hur man läste in den fixade, vilket troligen inte skulle gå ändå då jag hela tiden fick "Can't open file". Så det vart med Dosflah 1.7 (om jag nu inte blandar ihop alla program), och den poppar fram i ett Windows fönster (viste inte att man kunde köra Windows-program i DOS?!?!?!?), och efter mycket strul med det programmet så hittade jag info om att man var tvungen att köra det som Admin, så altså högerklick i Vista (inte från DOS, borde fungera därifrån med, men orkade inte söka info om hur man kör som "su" i DOS) och köra som Admin, vilket även det är skumt då jag är Admin (men mycket är konstigt med Vista), då slapp jag problem med Access...!!
    Och med det lyckades jag flash om driven med "Successfully". Nice!

    Ja, man var ju rätt kallsvettig under dessa processer, så jag vet inte om man skulle lyckas igen, mesta dels kändes det som tur då man lyckades, och man ska nog köra detta i XP där man själv bestämmer lite mer och har bättre access till Systemet, men hur många har SATA-kontroller i sin gamla XP burk, kanske bara är jag som inte har det (byter inte dator varje år). Men intressant att det är ungefär samma prestanda i 360 för 2 300 kr, som i min PC för ca 17 000 kr (Ok, lite bättre texturer/minne och t.ex. valbar AA).

    Fick även lära mig att Nero (iaf då jag bara valde ISO'n) inte bränner "backup" så bra, fungerade perfekt (nästan, den ville låsa/köra exklusivt med brännaren, jag valde "Continue" och det fungerade ändå) med ImgBurn, där jag valde *.dvd, men kanske även fungerar att välja ISO'n där!? Sen vad man måste eller inte måste göra med ISO'n för att att det ska fungera med flashade drives förstod jag inte riktigt, finns ett par tools för detta som jag körde men vet knappt vad dom gjorde. Fungerde gjorde dom iaf. Men detta ämne hör nog till en annan tråd.
    Last edited by TheSLASH; 2008-12-29 at 10:47.

  2. #332
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Skam den som ger upp!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #333
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Skam den som ger upp!
    Jo, envis är man, men det var lite scary!

    Hoppas man slipper göra om denna procedur, vad är det som "brukar hända" mellan updates'n!? Läste att man kanske måste bränna om liren vid updates, och det verkar ju jobbigt och bortkastade DVD's/pengar.

  4. #334
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Den anledning som finns för att släppa ny firmware är ju om man eventuellt hittat buggar som gör att microsoft kan se att man lirar "ful-skivor". Och i vissa fall kan spel som har bränt ut innan vara "upptäckbara" och man måste patcha om och bränna ut igen.

    Men jag tror inte att det kommer bli så igen, för nu vet man i stort sett allt om säkerhets sektionerna på spelen. Tror inte dom missat nån viktig del...

    Det som hände förut var ju när alla skulle byta från Xtreme till Ixtreme, då fick många bränna om sina spel eftersom dom inte var patchad med alla säkerhets-sektioner...

    Och det kommer sällan ut nya firmwares nu, där är isf om en ny drive hackats/säkerhetsuppdateringar.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #335
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Låter bra, hoppas det håller länge, så då kan man plocka ihop maskinen igen, för det var ju rätt jobbigt (utan specialverktyg) att bända isär plasthöljet, lyckades göra små snygga märken och även bryta av ett av "plastbenen" - så det kanske blir ett nytt case (eller den delen om det går att köpa löst) något år, men det kanske finns en anledning till att det är svårt att få isär den?

    Men man undrar ju varför många skrev att det inte var ett "flash-minne" på Lite-On driven, det var det uppenbarligen.

  6. #336
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag använder ett speciellt utformad verktyg som är gjort för att öppna 360 skal utan några som helst repor/märken. Det är en potatis-sticka som jag köpt för 4kr på Ö&B! Den funkar riktigt ypperligt på den små jävlarna i sidolocken och på baksidan. På framsidan kan man ju i stort sett lyfta flikarna med fingrarna...

    Många vill ju gärna glänsa fast dom inte har nån riktig vetskap om saker och ting.
    Det fanns ju ett flashminne, men problemet var ju att det var inbyggt i en större IC (själva "läsar-processorn") så firmwaren gick ju inte att lösa ut som vanligt via sata gränssnittet.

    Men som tur är så lyckades dom fräta bort plastkapslingen med syra, och läsa ur fw ur det lilla inbyggda flashminnet... Tummarna upp för dom!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #337
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag lyckades flasha min liteon igår. Först försökte jag med den mycket simpla metoden med en transistor och två motstånd. Men det ville inte alls, jag fick inte ut någon key. Men sen så plockade jag ihop en level shifter med en MAX3232 på ett breadboard. Då gick det bra!

    Tyvärr har jag inga brända skivor än, så jag har inte testat det. Dock funkar det att lira orginalspelen.. Man är alltid lite rädd första gången att man skall lyckas steka något..

  8. #338
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, det kan ju bli en dyr/dyrare historia om fel sak går snett... :-)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #339
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag använder ett speciellt utformad verktyg som är gjort för att öppna 360 skal utan några som helst repor/märken. Det är en potatis-sticka som jag köpt för 4kr på Ö&B!

    Men som tur är så lyckades dom fräta bort plastkapslingen med syra, och läsa ur fw ur det lilla inbyggda flashminnet... Tummarna upp för dom!
    Hehe... En sådan pinne man kollar om potatisen är klar? Nice! Kanske är lättare nu när man vet lite mer hur låset fungerar, var lite svårt att se det på bilderna man hittade, sen att jag typ deformerade någon del av låset hoppas jag inte ska ställa till med något problem, men jag var bra förbannad då jag nästan fick upp skalet men det var någon liten plastbit som bromsade det hela som då fick sig en bändning.

    Tur (för oss) att det finns modiga personer som gör allt för att lyckas.. Iofs så har Sony lyckats bättre, men sen så är BD-skivorna svindyra och fetare lir (GB-mässigt).

  10. #340
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Man är alltid lite rädd första gången att man skall lyckas steka något..
    Testade själv med en skruvmejsel, fungerade inte alls, då vart det löda. Det var ju inte kretskort från 80-talet, så var ju rätt smått att löda dessutom. Men man var ju rädd att allt skulle poffa när man fiddlade runt med mejseln.
    Last edited by TheSLASH; 2008-12-29 at 12:26.

  11. #341
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, priserna på BD brännarna har ju gått ner lite (men fortfarande inte bra), men skivorna kostar ju multum. Nä, ska det bli nå gratislir på PS3 så måste det vara i form utav hårddisk...

    Och mejsel/sax/RamboKniv/dylikt rekomenderar jag inte för att bygla punkterna... Det bästa är att löda!
    Last edited by Blixten100; 2008-12-29 at 12:33.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #342
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ligger liren på 50GB (men troligen inte) så fyller man vilken 2.5" som helst rätt snabbt. Det fungerar rätt bra på PSP'n (även om 16GB MS som är max idag, som även är nästan omöjligt att få tag på), där man även kan köra Homebrew vilket jag saknar på 360'n.
    Tänkte även testa programmera till 360'n själv, men då var man tvungen att prenumerera på någon tjänst för att kunna skicka över skiten till boxen. Bah!

  13. #343
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vem har sagt nåt om shittiga 2.5 tummare? Nä, ska det vara nån mening så kan vi nte alla sitta och lira med laptop drive'ar, hemska tanke.... Enligt min mening så ska det vara 3.5" i kabinett, minst 1TB, och förstås över USB2.0. Då skulle det nog inte vara några probs. Och en 3.5" 1TB får man ju idag för lite över en tusenlapp!

    Homebrew på 360? Är det inte då man måste tjafsa med timing attack, kernel versioner och såna huvudvärkar? Nä, jag är nöjd sålänge det går spela bränt.

    Men det vore fint med riktig hårddisklagring av splen... :-)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #344
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Till at öppna boxen brukar jag använda min triwing-mejsel (till wii). Den funkar bra till det mesta!

  15. #345
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Nej, 2.5" är bara "bra" för att är små/mindre och drar mindre ström, och vem bryr sig, tillbaka med 5 1/4" så får man lite plats!

    Ok, har inte forskat så mycket om Homebrew, men vore nice med bättre mediaspelare (för HD-material) och emulatorer etc.

    Det ska ju gå att installera spelen på HD'n nu, men har inte testat och det är väl kanske inte alla titlar (än).

  16. #346
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Till at öppna boxen brukar jag använda min triwing-mejsel (till wii). Den funkar bra till det mesta!
    H-h-hu-hur gör du det?

    Det är någonting jag skulle vilja se en fin insruktionsvideo för! '
    Man ska aldrig bli förvånad...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #347
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Till at öppna boxen brukar jag använda min triwing-mejsel (till wii). Den funkar bra till det mesta!
    Skruvade du upp 360'n med en trevingad mejsel där det ska va en med sex?
    Ja, Nintendo, dom är roliga dom med, körde inte dom med Torx innan (GC/SNES liren)?

  18. #348
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, 2.5" är bara "bra" för att är små/mindre och drar mindre ström, och vem bryr sig, tillbaka med 5 1/4" så får man lite plats!
    Ja, för fan, det var gamla hederliga tider! Gärna vakum-relä också istället för transistorn, snacka om stora 360's vi skulle ha då!

    Ok, har inte forskat så mycket om Homebrew, men vore nice med bättre mediaspelare (för HD-material) och emulatorer etc.
    Ja, det också. Att spela gamla SNES spel är roligare än bra många 360 spel...

    Det ska ju gå att installera spelen på HD'n nu, men har inte testat och det är väl kanske inte alla titlar (än).
    Jag menar riktig lagring av spel på hd. Då ska man kunna få in en nerladdad iso på 360's hd utan att först brännda den på en skiva. Gärna över LAN. Sen ska man inte behöva sätta i skivan för att starta ett spel ifrån hd, då försvinner ju halva vitsen med det...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #349
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheSLASH Visa Inlägg
    Skruvade du upp 360'n med en trevingad mejsel där det ska va en med sex?
    Ja, Nintendo, dom är roliga dom med, körde inte dom med Torx innan (GC/SNES liren)?
    Nä, det var inte ens torx (xbox1/360 har torx), det var såkallade "Gamebit" skruvar. Helt omöjlig att få loss om man inte hade en gamebit. Fanns i 38mm och 45mm. 38mm oftast på spelkasetter/tillbehör och 45mm till konsolen.

    Tror faktiskt att jag har en 45mm här hemma nånstans...

    (EDIT:Fasen, dubbelpost... Jaja, det händer även den bäste! )
    Last edited by Blixten100; 2008-12-29 at 13:06.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  20. #350
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag menar riktig lagring av spel på hd. Då ska man kunna få in en nerladdad iso på 360's hd utan att först brännda den på en skiva. Gärna över LAN. Sen ska man inte behöva sätta i skivan för att starta ett spel ifrån hd, då försvinner ju halva vitsen med det...
    Jo, det suger lite att man måste bränna en skiva, vore som sagt smidigare via LAN. Kanske kommer..
    Men måste man ha skiva i, typ som på många PC-lir, det suger - speciellt när DVD låter så mycket.

  21. #351
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    nu har jag köpt connectivity kit v3 Lite till att börja med hur ska jag läsa av nycklarna på lite on ska den vara kopplad utan sata kabel när man läser av den eller ska sata kabeln vara inkopplad en annan fråga e kan man inte läsa av nyckeln på en data som inte har sata få reda på nycklarna sedan koppla in dvd spelaren i annan data som har sata o flasha den

  22. #352
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hejsan, har ett par frågor.

    Jag har en gammal hitachi 47DJ och en ny liteon där jag har spoofat hitachin hos er. Nu tänkte jag flasha liteonen till ix 1.5.

    Kan jag läsa ut liteon-nyckeln från hitachin (innehåller min liteon nyckel antar jag) ,tänkte att det skulle vara enklare?

    Kan jag sedan när jag har nyckeln, flasha liteonen genom att bara koppla den till datorn på liknande sätt som jag gjorde förr när jag flashade hitachin? tänkte mest för att slippa köpa kontakt kitt.

    Tror ni att detta skulle fungera, eller kommer jag ändå att behöva köpa någon extra grej?

  23. #353
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    nu har jag köpt connectivity kit v3 Lite till att börja med hur ska jag läsa av nycklarna på lite on ska den vara kopplad utan sata kabel när man läser av den eller ska sata kabeln vara inkopplad en annan fråga e kan man inte läsa av nyckeln på en data som inte har sata få reda på nycklarna sedan koppla in dvd spelaren i annan data som har sata o flasha den

    Sata kabeln måste vara i. Det är genom sata gränssnittet som man säger åt driven att skicka ut nycklar, mm, på RX/TX, som man i sin tur plockar upp genom COM/USB port...

    Glöm inte löda byglar! Eller om du har spjut...


    Bros: Det går bra. Lär ur firmwaren ur hitachin, ladda den som source i jungleflasher, ladda ix15_liteon.bin som target, "spoof source to target", och spara som hacked_Liteon.bin och flasha den till din Liteon.

    Du behöver inte någon xtractor eller dylikt. Bara ström till läsarn, och sata anslutning till datorn.
    Last edited by Blixten100; 2008-12-29 at 19:25.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #354
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    ok efter att jag har kopplat in connectivity kit serial kabeln och sata kabeln vilket program ska jag använda först för att läsa av nycklarna ska man installera PortIO32 innan man kopplar in allt och starta datan blixten kan du skriva lite typ 1 efter att man har kopplat in allt vilka program ska man använda först för att läsa av nycklarna
    2 efter att man har läst av dem vilket program ska man flasha den med

  25. #355
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Catlak:
    Det enda programmet du behöver är JungleFlasher.
    Jag gick efter denna guide vad gäller hur man skall läsa nyckel och flasha. Hårdvarubiten tas upp på många andra ställen.
    Om Jungleflasher inte funkar, så kan det hända att du behöver läsa key och flasha via DOS.

  26. #356
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Blixten100: Tack för snabbt svar

  27. #357
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    ok efter att jag har kopplat in connectivity kit serial kabeln och sata kabeln vilket program ska jag använda först för att läsa av nycklarna ska man installera PortIO32 innan man kopplar in allt och starta datan blixten kan du skriva lite typ 1 efter att man har kopplat in allt vilka program ska man använda först för att läsa av nycklarna
    2 efter att man har läst av dem vilket program ska man flasha den med
    Antingen så använder du djungeln, eller så kan du använda maximus: http://www.maximusgames.net/360xtractor.php?opt=4

    Xtractor reader application, glöm inte portIO + ev. USB drivers....

    Eller Xecuters: http://team-xecuter.com/ck3/downloads.htm

    CK3 Tool 1.2.4, glöm nte portIO + ev. usb drivers...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #358
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Catlak:
    Det enda programmet du behöver är JungleFlasher.
    Jag gick efter denna guide vad gäller hur man skall läsa nyckel och flasha. Hårdvarubiten tas upp på många andra ställen.
    Om Jungleflasher inte funkar, så kan det hända att du behöver läsa key och flasha via DOS.
    tack för svaret kan du länka till den guiden du gjorde med

  29. #359
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Skulle jag följa guider? Tssssshh, har väl aldrig hört på maken!

    http://team-xecuter.com/ck3/liteon_probe.htm
    http://www.maximusgames.net/download...rManualv11.pdf

    Men få inte för er att JAG har följt nån löjlig guide... Vad ska man med en guide till, sånt där kan man ju bara automatiskt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #360
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Oj.. glömde jag att skriva ner länken!?! Sorry.
    http://dwl.xbox-scene.com/iriez/N00B...h_with_VIA.pdf

    Lycka till!!

    Guider är bra! Men varför skall man använda färdig hårdvara? Bättre att bygga ihop elektronik på en breadboard!

Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •