Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av ilsken Visa Inlägg
    Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?
    Äh bullshit, det sa dom väl om BenQ:n också. Tog ju iofs drygt ett år att knäcka den men inget är oknäckbart. Kan väl bara ta tid i värsta fall.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ilsken Visa Inlägg
    Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?
    håller med pemani. ge det tid bara. allt går att knäcka, frågan är hur långt man är beredd att gå och ev. kosta på för att göra det. knäcka saker brukar gå på ett eller annat sätt men att göra det lätt och "användarvänligt" är en annan femma.

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ilsken Visa Inlägg
    Läste på XB-scene att det förmodligen inte kommer att gå att flasha denna drive? Ligger det någon sanning i detta? Ska man sälja sin nyinköpta box, eller är det värt att vänta?
    Ja, det är mycket stor sannolikhet att man inte kommer kunna FLASHA den. Istället kommer man isåfall modifiera den med en chiplösning, vilket innebär att du får räkna med att du får betala c:a 1000:- för att få den "fixad".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Detials of why the Lite-On Drive Cant be hacked.
    http://360patches.com/forums/index.p...topicseen.html

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ja, det är mycket stor sannolikhet att man inte kommer kunna FLASHA den. Istället kommer man isåfall modifiera den med en chiplösning, vilket innebär att du får räkna med att du får betala c:a 1000:- för att få den "fixad".
    Som med den jobbiga Hitachin då.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Detials of why the Lite-On Drive Cant be hacked.
    http://360patches.com/forums/index.p...topicseen.html
    verkar bli en patenterad lösning av det hela med... hm.
    http://www.xboxhacker.net/index.php?...63546#msg63546

    It appears that mediatek has filed patents regarding new securities for console drives.

    Please review http://www.xbins.org/iriez/mediatekpatent.pdf for more information.

    c4e: someone will need to dump the memory bus on the drive, maybe a d0-d7 on the mediatek chip to get the fw
    c4e: then u should be able to trigger an erase to write the fw
    c4e: but they have implemented a hardware checksum back to host when host requests
    c4e: so should be doable if we first get a dump

    So, looks like MS has done a little backend work on getting mediatek to make some security advancements on this one!
    ska läsa igenom allt mer ingående, oknäckbara saker har funnits förr men bevisats tvärtom... kommer nog krävas en del fysiska ingrepp för att lyckas lösa denna drive'n tyvärr, mjukvara verkar vara helt kört.

  8. #38
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Det är väl så att man inte kan läsa ur sin nyckel som är det största problemet?
    Man borde väl kunna avlyssna trafiken någonstans?
    Sen får man väl ersätta chippet med en egen firmware men först måste man ju då ha nyckeln. Är det så det skulle kunna funka om de fixar det?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det är väl så att man inte kan läsa ur sin nyckel som är det största problemet?
    Man borde väl kunna avlyssna trafiken någonstans?
    Sen får man väl ersätta chippet med en egen firmware men först måste man ju då ha nyckeln. Är det så det skulle kunna funka om de fixar det?
    nja. dvd-nyckeln kan man iåfs få via moderkortet genom att komma åt cpu-key, dumpa nand, extrahera dvd-key. låter väl lätt? tyvärr inte.

    för att kunna göra en hackad firmware måste man först få ur orginalet komplett. inte lätt att göra en sådan från scratch. en hårdvaru "checksum" är genererad via dvd. detta värde, inte kod, återlämnas till boxen. boxen genererar också "checksum" för att avgöra om allt är ok. alltså behövs inte själva firmwaren "läsas"/"skickas". boxen validerar som sagt denna checksum och utifrån detta kan dvd'n sättas i ett läge där en ny firmware kan skrivas in om jag fattat det rätt. patentet handlar ju om att de inte ska gå att läsa ur men skriva in.

    ang. avlyssning så är det inte så lätt som det låter. iaf inte via sata kabel mm. datan skickas krypterad och både dvd och konsolen har nyckeln vilket de krypterar och dekrypterar med. det är inte bara att dekryptera om man inte vet algoritmen som gör det. så att göra det på enklaste sätt måste man få ur hela orginal firmwaren. att ge sig på själva boxen har ju visat sig rätt jobbigt när det inte idag går att spela från hdd, homebrews etc.

    ska man skicka in sin box. dumpa din nyckel och hoppas på att de inte byter moderkort om de byter till ny dvd. då kan du lätt byta ut dvd'n om de inte ändrat nyckel i moderkortet vilket de nog inte gör. större risk de byter allt.

    *tillägg*
    när man ändå snackar om "chip" reversing så visst är allt möjligt för den händiga.
    frågan man kan ställa sig är varför det finns en bakdörr i detta chip.
    Last edited by int21; 2008-07-21 at 20:37.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har lämnat in min 360 med RROD i butiken nu för mitt klistermärke och återställning och fruktar att jag kommer få en sån här drive om jag skickar in den för reparation... om de accepterar konsollen överhuvudtaget... vad fan gör jag då? Får väl sälja den och köpa en gammal eller nåt...

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Tja! Efter 2 års spelande så dog boxen igår.. Trist.. Har återställt original firmware nu och den ska skickas i veckan... Hoppas man inte får den nya driven bara... Har inte ett enda original spel ju.

    Vill någon köpa mitt nya xbox med liteon ? Haha
    Får börja leta efter köpare då man nästan e säker på skiten.

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Tja! Efter 2 års spelande så dog boxen igår.. Trist.. Har återställt original firmware nu och den ska skickas i veckan... Hoppas man inte får den nya driven bara... Har inte ett enda original spel ju.

    Vill någon köpa mitt nya xbox med liteon ? Haha
    Får börja leta efter köpare då man nästan e säker på skiten.
    Sälj skräpet på någon sida och köp sen en begagnad xbox med "rätt" dvd-spelare så är saken biff. ;-)

  13. #43
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Sälj skräpet på någon sida och köp sen en begagnad xbox med "rätt" dvd-spelare så är saken biff. ;-)
    Ja, jag ska det om det blir så! Men tror du någon köper? Kanske en barnfamilj som ska spela originalt elr?

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Ja, jag ska det om det blir så! Men tror du någon köper? Kanske en barnfamilj som ska spela originalt elr?
    haha ja, det finns folk som inte piratkopierar. ;-)
    Jag köpte min på en spelbutik. De hade råkat sätta en Core-prislapp på en Premiumenhet så det blev begagnad premium från butik med 6 månaders garanti för 1100 kr. ;-) Kollade även på MS hemsida och jag har garanti kvar hos dem i några månader till.

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Under Elgigantens "öppningsrea" i Häggvik och Kungens Kurva så säljer de Eliteversionen för 2490 kr. Var i Häggvik och det fanns ett antal som var Lot 0816. Kanske intressant för någon.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    finns en quote som dyker upp lite här och där nu... intressant...

    [6:37am]«+ ef~c4eva » i have found some things that are not yet known about the lite-on, it will be done!
    [6:37am]« ef~Al_lee » they're progressing with liteon?
    [6:37am]«+ ef~DeViLs360 » c4eva is that 100%
    [6:37am]«+ ef~c4eva » almost there!

  17. #47
    ljungkullen Guest
    Ja, C4eva menar att om man får en särskild achievement i GOW så hamnar boxen i flashbart mode. Låter aningen långsökt?

    Sedan såg jag på xboxscene att dom har "pinout for the MTK controller of the Lite-on drive".
    Vad betyder det egentligen?

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=648236&st=720

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Den som vet hur man läser ut nycklar ur Moderkorten kan nog bli lite kompenserad om han lär oss trolla fram nycklarna från moderkorten med
    Jag har då en hel del reservdrivar på lager jag kan kasta in en Spoofad nyckel i o sälja istället för Lite-On skräpet

    Tror att Farbror Hansi kanske tänkt i samma bana som mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Ja, C4eva menar att om man får en särskild achievement i GOW så hamnar boxen i flashbart mode. Låter aningen långsökt?

    Sedan såg jag på xboxscene att dom har "pinout for the MTK controller of the Lite-on drive".
    Vad betyder det egentligen?

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=648236&st=720
    det menar han verkligen inte! det var inte han som skrev den raden om gow och för det andra var det ett skämt. framkommer i tråden.

    ang. pinout schemat så är det ju hur chippet ser ut och vad de olika ledarna gör.

  20. #50
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    hmm, nån som vet något ställe där dessa "gamla" konsoller finns att köpa, dvs med dvdläsare som går att flasha?
    Har kollat runt en del på butikerna här i stan och alla dessa konsoler är för nya om jag tolkat det rätt.
    //Magnus

  21. #51
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Balzary Visa Inlägg
    hmm, nån som vet något ställe där dessa "gamla" konsoller finns att köpa, dvs med dvdläsare som går att flasha?
    Har kollat runt en del på butikerna här i stan och alla dessa konsoler är för nya om jag tolkat det rätt.
    //Magnus
    Det är 99% lite-on i alla butiker nu tyvärr.
    Jag tog de säkra före de osäkra och beställde en flashad Elite idag.

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Jag köpte en beggad med garanti från butik.

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Benq eller lite-on (philips)

    Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
    Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
    Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
    Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
    Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Då kan du flasha! Det är bara till att köra på!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Elwood Visa Inlägg
    Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
    Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
    Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
    Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
    Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???
    "Nya BenQ" är Lite-On som inte går att flasha. Har du vita kablar bör du ha en "vanlig" BenQ som går att flasha som codo sa.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    "<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"

    Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)

  27. #57
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    haha MS måste bara HATA c4eva.... :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    "<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"

    Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)
    trevligt, trevligt. det går undan...

  29. #59
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    c4eva kan sina saker!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    En bild också:http://img253.imageshack.us/img253/6992/23082008hg0.jpg
    Vet inte om den är äkta. Kommer ifrån Xbox-scene forum.

Sida 2 av 13 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •