Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #61
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Känns som äkta! tror inte den hade fått ligga kvar länge på X-S om de var en fejk!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  2. #62
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ok, ändå lite osäkert eftersom folk där sa att de på efnet sagt att bilden var fejk.

  3. #63
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Spela roll om bilden är fejk. ;-) Jag litar på det som sägs i IRC-kanalen.

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Liteon.Tools.DVDKey.Extractor-Geremia
    you can retr your drivekey using this from new Liteon drives

    Någon som vet om denna är fejk eller ej?
    Det är väl med detta program som bilden på föregående sida och i länken nedan har blivit "tagen"?

    Om ni undrar vem Geremia är, se här http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=10204.0

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NICE!

    Då kan vi nog komma igång med lite xbox 360 leveranser igen med drivarna utbytta mot spoofade hitachi eller samsung!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #66
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Kan man alltså spoofa redan nu?

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag laddade hem programmet som läser ur nyckeln för c:a 20 minuter sedan, och vi måste bygga lite hårdvara för att koppla dvdläsaren till datorn eftersom programmet INTE läser via SATA kabeln utan drivens serieport...så det tar nog en dag eller två innan vi ens läst ur en nyckel.

    Jag tänker sova en stund nu, efter att ha gjort 3 dyk + ridit 1 timme igår och gjort 2 dyk och ridit 1 timme idag så börjar orken tryta lite...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    slängde upp programmet för er som letar.. Liteon.Tools.DVDKey.Extractor-Geremia

    DVD key grabber for Benq and Lite-on


    It receives DVDkey from drive serial port and save to file, you need a LVTTL-RS232 converter (max3232) between COM1 (embedded COM1 on motherboard, 0x3F8 IRQ4) and TX RX pins on drive power cable (for liteon the trace to powercable are cut, need a little soldering).
    It also saves identify.bin and inquiry.bin, for the spoof lovers.

    This "unlocks" also Benq to accept MTK vendor ATA cmds (dosflash etc...), not for liteon

    You must power on PC without sata cable connected to drive.
    You must poweron the drive with tray half opened and eject switch in open state.
    You must power off an on again the drive each time you run the app.

    For rs232 troubleshuting, consider that Liteon by default outputs an endless stream of 0x00 and 0x01 at 115200 8N1, you should see it with Realterm with display set to hex



    As always, us at your own risk


    Thanks and respect to Tiros, Schtrom, TMF, Redline99, c4eva


    Geremia

  9. #69
    ljungkullen Guest
    Men man har inte direkt kommit närmre en flashning eller chippning utan att byta ut läsaren? För om man skickar in 360 till MS så ser dom väl att läsaren är utbytt?

  10. #70
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Men man har inte direkt kommit närmre en flashning eller chippning utan att byta ut läsaren? För om man skickar in 360 till MS så ser dom väl att läsaren är utbytt?
    Tror nog att folk byter tillbaka då.

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag laddade hem programmet som läser ur nyckeln för c:a 20 minuter sedan, och vi måste bygga lite hårdvara för att koppla dvdläsaren till datorn eftersom programmet INTE läser via SATA kabeln utan drivens serieport...så det tar nog en dag eller två innan vi ens läst ur en nyckel.

    Jag tänker sova en stund nu, efter att ha gjort 3 dyk + ridit 1 timme igår och gjort 2 dyk och ridit 1 timme idag så börjar orken tryta lite...
    dubbelveteäff?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #72
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Så flashning kan man utesluta nu, det är byte av läsare som gäller?

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    re

    Man kan ju alltid behålla liteon driven och byta tillbaka vid ev reparation.

    Frågan är om lödningarna kommer synas

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Min lagad från Tyskland

    Jag hade nog tur för jag hade 360n på lagning i tyskland för felkod E74 och när jag fick tillbaks öppnade jag den och upptäckte att läsaren var VAD 6038 men enda som jag blev förvnad var att tillverkningsdag var April 2008 och märket verkade vara philips & benq. Den gamla var hitachi
    Jag vet inte varför jag lyckades få den här verkar gå i perioder.
    Men vad jag fattat borde den här gå flasha och om man jämnför med beskrivningen om kabel färgerna stämmer det i så fall för min del.

  15. #75
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Hej!
    Hansi, skulle höra.
    jag har en Lite-on xbox arcade plus att jag har en samsung drive från en annan 360 liggandes. När tror du att ni kan hjälpa mig spoofa?
    Vad skulle det kosta.. har som sagt läsaren, vill bara ha hjälp med spoofningen.

    //Olof

  16. #76
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

    Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !


    [13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw

  17. #77
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av olofd Visa Inlägg
    Hej!
    Hansi, skulle höra.
    jag har en Lite-on xbox arcade plus att jag har en samsung drive från en annan 360 liggandes. När tror du att ni kan hjälpa mig spoofa?
    Vad skulle det kosta.. har som sagt läsaren, vill bara ha hjälp med spoofningen.

    //Olof
    Svarar å Hansis vägnar då jag jobbar istället för att rida o dyka
    När vi har testat o utvärderat sätter vi ett pris o meddelar alla detta genom information på hemsidan.
    Innan vi testat själva o sett hur mycket arbete det ligger bakom så är det svårt att sätta ett pris eller hur

    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

    Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !

    [13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw
    Sant sant, så slipper vi få knasiga effekter av att han hör att det går o sen tror att det går på alla då vissa kan strula o ändrar info i shoppen som ställer till det för oss andra *ler sött*
    Ja vi har ibland med vissa Hitatchi79or lite strul beroende på kvalitet på lasrar och läsare med mera... Men efter en tid löser vi det och om inte o vi ruttnar kastar vi in chipp i dem med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

    Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !


    [13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw
    haha.. underbart.. lite krångligare väg, men det gick..

  19. #79
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
    Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

    Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !


    [13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw
    Kan man? Har bara sett information om att de kan läsa ur nyckeln.

    Edit:
    Alltså, firmware har de väl inte lyckats med än?
    Last edited by N!klas; 2008-08-26 at 23:22.

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Kan säkert säga att det fungerar , lödde ihop en rs232 läsare enligt skissen som finns , inget snyggbygge men den fungerar. Har nu läst ur nyckeln ur min lite-on UTAN connectivity kit.
    Funderar på att lägga upp filmen som beskriver hur jag gör

  22. #82
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Snälla lägg ut en detaljerad film.

    Vad hade du för ersättnings-DVDspelare?

    Vart fick du rs232 ifrån?

    //Olof

  23. #83
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    "work continues to dump/write fw"

    Måste väl innebära att dom inte är färdiga med att knäcka firmware...

    Hade dom varit det hade det väl inte behövt spoofas!

  24. #84
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av madwien2 Visa Inlägg
    "work continues to dump/write fw"

    Måste väl innebära att dom inte är färdiga med att knäcka firmware...

    Hade dom varit det hade det väl inte behövt spoofas!
    Exakt min tanke. Vad jag vet så har de alltså INTE lyckats läsa ur firmware än.

  25. #85
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Tror ni dom lyckas med det då?

    Frågan är om man skall satsa på en replacement-drive eller vänta tills den är knäckt..

  26. #86
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
    Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.


    Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.

    Hare

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
    Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.
    Har 30 spel som jag kan skänka till den som vill.

    Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.

    Hare
    är det orginal så tar jag dem direkt. är det backuper så är jag inte intresserad...

  28. #88
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    är det orginal så tar jag dem direkt. är det backuper så är jag inte intresserad...
    du tror det är originala. hade sålt med dom då... det är backuper på "mina originala" inget vinstdrivande här bara om ngn skulle vilja ha, haha

  29. #89
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    Såg det också men palla betala 1400 lixom.. Det kommer nog en fin lösning snart för er som inte tappar lusten
    Lösning kan inte vara långt bort.

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
    du tror det är originala. hade sålt med dom då... det är backuper på "mina originala" inget vinstdrivande här bara om ngn skulle vilja ha, haha
    klart jag hängde med.. men vissa folk är mer givmilda än andra.

Sida 3 av 13 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •