Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #121
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ang. Banning så Bannas inte DVD läsaren utan Boxen, så har du blivit bannad på en Box så köp en ny o flytta över hårddisken.

    Undrar bara hur du lyckades, vilken Firmware o hur ??
    Jo jag vet att det är xboxen som bannas. Det var förra året jag blev bannad, maj månad. har fortfarande xtreme så det var väl anledningen jag blev bannad.


    Så det är större risk att boxen blir bannad om man lirar live med spoofade boxar? Men är det någon som har en spoofad box som lirar online? Vill veta hur ni klarar er där ute.

  2. #122
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    64
    Respekt
    16
    Vad är senaste nytt på fronten angående den här dvd-läsaren, har c4eva eller vad de kallas kommit lite framåt mer än innan, eller har de lagt ner att försöka mixtra med firmware till Lite-On-driven nu när man kan byta ut dvd-läsaren istället?

  3. #123
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    40
    Respekt
    16
    Jo då lite längre har de kommit:

    Citat från ''Geremia'' från Xboxhacker.net:

    Got a drive as gift for testing (thanks Raiden)

    Some small update:

    it's an embedded spi flash, exactly an MX25L2005 and dosflash1.6 can write it.
    The bad is that you can access it only if it's completely erased, this seems to be the "check module" mentioned into the patent

    About reading the fw, i can just get 3-4 256bytes chunks in a tricky way, but can't have a complete dump this way.

    reading dvdkey: ok
    reading unique drive data: ok
    erasing flash: ok
    writing flash: ok
    reading flash: missing

    ------------

    Vilket betyder att driven kan flashas, men man behöver en full dump för att komma någon vart, men förr eller senare borde de komma på hur man gör så det är bara att vänta .
    Last edited by Paddy; 2008-09-27 at 23:45.

  4. #124
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Okej nu har jag lessnat...tror en lödpunkt har släppt(en av dom där man ska länka samman) och allt bara jävlas, hur mycket vill PSXcare ha för att läsa ur keyn ur min Philips och kasta in den i en annan dvd jag har liggande?

  5. #125
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    500-700
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #126
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Låter överkomligt, PMa gärna med detaljer hur jag ska gå till väga....

    Var då absolut sista gången jag lödde i nått värdefullt iaf

  7. #127
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Majorn Visa Inlägg
    Låter överkomligt, PMa gärna med detaljer hur jag ska gå till väga....

    Var då absolut sista gången jag lödde i nått värdefullt iaf
    Skicka läsaren med en lapp där du skriver Namn adress och telenummer och instruktioner o någon glad hälsning så tittar vi på det då den landar hos oss

    Bäst för oss är om du skickar in enheten med så vi kan kontrollera att allt fungerar som det skall men det är mest bara önsketänkande från min sida som är lite petig o gärna inte ger mig föräns jag får saker att fungera

    Det har hänt att våra Prakti"klanter" och trötta tekniker lyft banor "Ovanligt hos teknikerna men ibland är dom mänskliga dom med " och då får vi sitta o bygla och spåra banor

    I värsta fall blr det en reservdelsmaskin av det.

    Billigaste alternativet är att bara skicka läsaren, men det är helt upp till dig
    Lyckas vi läsa ur nyckeln på din Lite-On så är chanserna stora att Samsungen vi Spoofar kommer fungera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #128
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Låter bra de, i värsta fall har ja väl 2 reserdelsmaskiner då...
    Jobbar på posten så jag skickar väl ner hela maskinen, ingen större kostnad om man märker lite fel
    Skicka ner grejerna såfort jag får tid, Happy Troubleshooting:P

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Skicka läsaren med en lapp där du skriver Namn adress och telenummer och instruktioner o någon glad hälsning så tittar vi på det då den landar hos oss

    Bäst för oss är om du skickar in enheten med så vi kan kontrollera att allt fungerar som det skall men det är mest bara önsketänkande från min sida som är lite petig o gärna inte ger mig föräns jag får saker att fungera

    Det har hänt att våra Prakti"klanter" och trötta tekniker lyft banor "Ovanligt hos teknikerna men ibland är dom mänskliga dom med " och då får vi sitta o bygla och spåra banor

    I värsta fall blr det en reservdelsmaskin av det.

    Billigaste alternativet är att bara skicka läsaren, men det är helt upp till dig
    Lyckas vi läsa ur nyckeln på din Lite-On så är chanserna stora att Samsungen vi Spoofar kommer fungera.
    Går du på lyckopiller?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #130
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ähh, de är ju lillfredag, klart han är glad

  11. #131
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Går du på lyckopiller?
    Inte vad jag vet, kan hända att mina kollegor smusslat ned något i min dricka men inget jag medvetet valt isf

    Citat Original inlägg av Majorn Visa Inlägg
    Ähh, de är ju lillfredag, klart han är glad
    Jag är oftast trevlig mot folk som är trevliga mot mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #132
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inte vad jag vet, kan hända att mina kollegor smusslat ned något i min dricka men inget jag medvetet valt isf



    Jag är oftast trevlig mot folk som är trevliga mot mig
    Men inte alltid??
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #133
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    fick hem min box från tyskland.. bröt ihop när jag såg att de satt in en lite-on läsare. fuck..

    den är fortfarande unhackable eller? ska man vänta på firm eller helt enkelt spoofa?

    fan vad ms ska börja krånga med allt..

  14. #134
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    fick hem min box från tyskland.. bröt ihop när jag såg att de satt in en lite-on läsare. fuck..

    den är fortfarande unhackable eller? ska man vänta på firm eller helt enkelt spoofa?

    fan vad ms ska börja krånga med allt..
    Flr 1.400 kr så spoofar vi en Samsung vi stoppar i din 360 ist
    Lite-On en kan du lägga på vinden sedan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #135
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Flr 1.400 kr så spoofar vi en Samsung vi stoppar i din 360 ist
    Lite-On en kan du lägga på vinden sedan
    frågan är ju bara hur mycket man ska lägga ut på detta j*vla xboxet.. ingen som vet hur långt de kommit med att hacka lite-onen?

    tycker ms kan ta på sig att de gjort en förbannat dålig maskin o låta alla flasha å tillåta de i stället som en kompensation

  16. #136
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    frågan är ju bara hur mycket man ska lägga ut på detta j*vla xboxet.. ingen som vet hur långt de kommit med att hacka lite-onen?
    Ingen som klurat ut att kunna läsa av annat än nyckeln just nu.
    Smutt vore att kunna läsa ur nycklar från moderkort och även kunna läsa och skriva flash på Lite-on, det är min önskedröm o läsa nycklar från moderkort står högst upp

    Citat Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
    tycker ms kan ta på sig att de gjort en förbannat dålig maskin o låta alla flasha å tillåta de i stället som en kompensation
    Ring dem o begär det, du har mitt fulla stöd i den frågan
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #137
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Lite tråkig men sann?? läsning jag fann:


    1.They've been planning for this model for more than year.

    2.The technology which used in protecting the flash data, was originally
    Adopted by the U.S.A Government in-order to protect data in certain important Devices from being read or hacked,(CIA,Pentagun)

    3.they are so confident that the drive will never be hacked, actually
    they are planning to replace every drive with liteon in markets,support centers?.etc.

    4.installing the game on hard disk is not old suggestion but they feared the fact that all drives was hacked or easy to be hacked, but in liteon case they are so confident that the liteon security is enough to ban any one from using hacked games either on harddisk or external harddisk.
    5.one of the biggest managers at Microsoft which is also happened to be one of the project members said laughing that the new project will f**k EVA and all the other RATS!!!!!?

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Adler Visa Inlägg
    Lite tråkig men sann?? läsning jag fann:


    1.They've been planning for this model for more than year.

    2.The technology which used in protecting the flash data, was originally
    Adopted by the U.S.A Government in-order to protect data in certain important Devices from being read or hacked,(CIA,Pentagun)

    3.they are so confident that the drive will never be hacked, actually
    they are planning to replace every drive with liteon in markets,support centers?.etc.

    4.installing the game on hard disk is not old suggestion but they feared the fact that all drives was hacked or easy to be hacked, but in liteon case they are so confident that the liteon security is enough to ban any one from using hacked games either on harddisk or external harddisk.
    5.one of the biggest managers at Microsoft which is also happened to be one of the project members said laughing that the new project will f**k EVA and all the other RATS!!!!!?
    vilket bs
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #139
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Lite så jag tänkte också pemani.

  20. #140
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Naturligtvis är det väl en viss sanning i informationen. Dom lär garanterat byta ut alla läsare mot Liteon i fortsättningen. Det är väl dock inte så underligt då den ännu inte är knäckt och det är precis vad M$ vill. Alla där borta är ju inte efterblivna..

    Men det är ju det vanliga snacket att den är oknäckbar och blablabla. Inget är oknäckbart, det kan väl bara ta lite tid.

    Inget lås tillverkas utan nyckel.

    Vore bara så jävla gött om dom kunde knäcka så man kunde installera och köra spelen direkt från disken och äntligen skippa skivorna.
    Last edited by pemani; 2008-10-16 at 12:35.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #141
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag är verklilgen i valet eller kvalet här just nu, börjar ramla in sjukt bra lir just nu och jag sitter på en Lite-on. Ryktas att fable 2 kan dyka upp inom en mycket snar framtid också! Frågan är om man ska punga ut för o byta ut den eller om man ska låta bli. Ajajaj, sicket I-landsproblem

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Med tanke på hur mkt MS jävlas med oss kan man väl jävlas lite tillbaka =)

    Flashad box all the way..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #143
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Om det blir brist så att man inte kan byta ut dem längre så lär man rikta in sig mer på att knäcka konsollen på annat sätt och det skulle nog inte vara roligt för MS.

  24. #144
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ja jag är då jävligt glad att jag köpte en benq innan dom tog slut. Ligger fortfarande i förpackningen :P Har ju alltså testat den så att den funkar men det är skönt att ha en reserv ifall det skulle skita sig med Samsungen man har =)

    Skönt med en icke livebannad också..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #145
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    O där kom Fable 2, ännu ett spel som man vill spela.

  26. #146
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mitt tips, vänta tills spelen har sin release i det land du bor innan du börjar köra dem
    Vi mins alla den stora Höstbanningen då Halo3 var poppis
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #147
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Genomförs det en massa avstängningar från Live så tror jag inte att det beror på vilket datum man har spelat. Snarare vilken release man kör. Det är ju bara att släppa lös en flaggad release och stänga av alla som spelar det. Enkelt.

  28. #148
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    67
    Respekt
    21
    Så alla som nu sitter och spelar Fallout 3 ligger i riskzonen?
    Denna är ju ingen officiell rel utan en (ej färdig) release för recensioner, mm

  29. #149
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag fortsätter grävandet kring Lite-on läsaren, fann precis detta på team-xecutor:s sida:

    Apologies for lack of update but i'm sure most of you are aware that the Liteon can be dumped and there will shortly be a flashable method released bt C4E shortly. Good work !

    Detta låter intressant för mig iaf...

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
    Så alla som nu sitter och spelar Fallout 3 ligger i riskzonen?
    Denna är ju ingen officiell rel utan en (ej färdig) release för recensioner, mm
    sålänge du inte är signad mot live ska det inte vara någon större risk. koppla inte upp dig mot live med den skivan i!

Sida 5 av 13 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •