Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #301
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    tjena hansi jag tänkte flasha min 360 har liteon vad behöver jag köpa ifrån er allt som allt
    Bra att ha saker:

    VIA SATA kort
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501

    Connectivitykit V3
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943

    Xecuter Unlock Kit V2
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #302
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    hej igen efter att jag köper allt det du länkade till har man då allt för att flasha hemma en annan fråga måste man ha VIA SATA kort jag har intel i975x chipset undra om det ska gå med den

  3. #303
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    på den andra datan har jag north bridge VIA VT8763 south bridge VIA VT8237

  4. #304
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    hej igen efter att jag köper allt det du länkade till har man då allt för att flasha hemma en annan fråga måste man ha VIA SATA kort jag har intel i975x chipset undra om det ska gå med den
    Det är enklare om du har en maximus spear / xecuter probe eller vad dom nu heter, vi löder byglingarna permanent här, förmodligen går det lika bra med ett gem eller skruvmejsel, man behöver bara göra en väldigt temporär anslutning mellan två anslutningspunkter på dvdläsarens kretskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #305
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är enklare om du har en maximus spear / xecuter probe eller vad dom nu heter, vi löder byglingarna permanent här, förmodligen går det lika bra med ett gem eller skruvmejsel, man behöver bara göra en väldigt temporär anslutning mellan två anslutningspunkter på dvdläsarens kretskort.
    Då blir det alltså svårt med garantilagning om MS får för sig att titta inne i spelaren? När man flashar hos er alltså.

  6. #306
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Då blir det alltså svårt med garantilagning om MS får för sig att titta inne i spelaren? När man flashar hos er alltså.
    Jo, men då vi kan få av servicesigil utan märken samt utan andra märken så väger det nog upp.

    Liteon har dessutom ett garantisigil som måste brytas så om M$ känner sig jävliga så spelar det ingen roll.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  7. #307
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Jo, men då vi kan få av servicesigil utan märken samt utan andra märken så väger det nog upp.

    Liteon har dessutom ett garantisigil som måste brytas så om M$ känner sig jävliga så spelar det ingen roll.
    Okey. Då är jag med. Sigillet på spelaren försvinner/bryts alltså i vilket fall?

  8. #308
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Sigillet på läsarna tar man ju bort minst lika lätt som sigillet under faceplate'n. Bara man har en fön med några hundra watt och en fin kniv så är det inga problem...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #309
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Då är det alltså bara lödningen som lämnar spår då. ;-)

  10. #310
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Blir det nån rödring eller nåt annat vingel så rensar man ju bort byglarna, och värmer upp lödpunkterna utan fluss, så att dom blir sådär grådassig, som det brukar se ut när allt är originalt och maskinlött...

    Jag ser iaf påengång skillnad på blanka lödpunkter där någon människa har lött fint med fluss och rätt temp, och maskinlödda punkter som ibland ser ut som kallödningar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #311
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Sigillet på läsarna tar man ju bort minst lika lätt som sigillet under faceplate'n. Bara man har en fön med några hundra watt och en fin kniv så är det inga problem...
    Aja, M$ brukar inte vara så noga med dom sigilen. Bara deras sigil samt att boxen ser fin ut innuti så brukar dom vara lite slarviga =)
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #312
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är enklare om du har en maximus spear / xecuter probe eller vad dom nu heter, vi löder byglingarna permanent här, förmodligen går det lika bra med ett gem eller skruvmejsel, man behöver bara göra en väldigt temporär anslutning mellan två anslutningspunkter på dvdläsarens kretskort.
    förstog inget eller det kanske inte va svaret till min fråga eller så va det de men jag fattade nada

  13. #313
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av catlak Visa Inlägg
    förstog inget eller det kanske inte va svaret till min fråga eller så va det de men jag fattade nada
    Vad var det du inte förstod?

    Antingen så måste du ha ett tillbehör till kitten som du kopplar ihop driven med dator med eller löda 2*2 punkter alternativt kortsluta dom med t.ex. ett gem
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  14. #314
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    jag ville veta om north bridge VIA VT8763 south bridge VIA VT8237 fungerade eller intel
    i975x chipset istället för VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort

  15. #315
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Funkar säkert, Liteon är inte så kinkig med vilket märke man har på sata kontrollern. Via är nästan muppigast att använda till liteon, men den är bäst för de andra. Sen funkar det bra med via också om man kör i DOS, eller utan "Via-drivrutiner" i windows...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #316
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    problem med att datorn hänger sig när jag ska flasha lite-on

    Hej.

    jag har lite problem.

    lästa ut nyckeln ur en lite-on å skulle flasha den..
    körde komandot så man rensade dvdn. men efter det så började datorn hänga sig. kör med via kortet ni säljer.

    men efter massa bök å lite tur så började den flasha. men då blev verifieringen felaktig.

    har försökt att att googla för att hitta komandot man ska köra i dos.

    men fattar nada min sata port tror jag är 0x8000

    hoppas det finns någon vänlig själv där ute som orkar hjälpa mig.

  17. #317
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Try this doesnt matter that drive wont eject mate.

    P.S this is what I did in dos Thanks to WTFudge

    1) Make a dos boot disk
    2)Copy the insides of the 'dos' folder in Ixtreme 1.5
    3)Copy your newly made Ixtreme 1.5 file with your own key inserted to it (rename it IX15.bin for ease)
    4) Make sure 'l-o-eras.exe' is in there
    5)Boot to dos
    6)Type 'l-o-eras.exe' followed by the port number you're using. In my case I wrote 'l-o-eras.exe 9000'

    9000 being my port number

    7)Keep retrying untill you get a 'FF72' status after the command
    8 ) FF72 = Fully erased drive
    9)Type 'Dosflash'
    10) Should talk some stuff about MTK Vendors and should find any dvd drives present.
    11) Keep pressing 'N' untill you come across your Lite-on (Mine was listed as Unknown Drive on port 9000)
    12) Press 'Y' when you get to your Lite-on.
    13) It should come up saying a number of options talking about 'W for write' , E for Erase etc.
    14) Type 'LITEON W'
    15) Should come up saying 'Type the file name of the bin you want to flash'
    16) Type 'IX15.bin'
    17) Wait and it should flash 4 banks (might say erase again aswell)

    Så här gjorde jag efter att misslyckats i Windows, jag har Via sata kort och det fungerar tydligen inte så bra i Windows och Lite-on drive!

    Någon säger att det skall fungera i Windows om man byter drivers för via kortet till Portio32 drivarna!

    Vet någon om man sedan kan använda kortet till samsung och andra läsare om man byter till Portio32 drivers i Via kortet?
    Last edited by stvikt; 2008-12-27 at 18:06.

  18. #318
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har efter mycket strul lyckats plocka nyckeln, och även en patchad firmware med dos-toolsen.

    Men efter att jag försökte köra L-O-Eras.EXE med min port så fick jag bara "status FFFF" och, men ska ju få 72, testade många gånger men bara FFFF, och efter det så verkar något ha hänt med driven, antinge lyckades jag totalrensa den så dator inte alls vet vad det är och och vill t.ex. inte skicka signalen "Eject" (ingen händer) från CK3-kortets knapp eller så har jag lyckas paja den helt.

    Har efter det försökt köra Doshflash, men den hittar ingen drive, även JungleFlasher hittar den inte längre (den var på 09E0 tidigare), jag har kört mestadels Dos-tools då JungleFlasher hade vissa problem med filerna och sparde filerna på andra ställen än vad jag sa till den att spara, fick även massa "Can't open file" då jag försökte ladda in filerna, så därför körde jag Dos.
    Last edited by TheSLASH; 2008-12-27 at 22:52.

  19. #319
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21
    Lite-on går inte att bricka, jag fick samma problem som dig men efter att antal försök så gick den att flasha och då fungerade ejekt som den skulle!

  20. #320
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Lite-on går inte att bricka
    Klart den går, du kan ju prova att erasa utan att läsa ur nyckeln :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  21. #321
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av stvikt Visa Inlägg
    Lite-on går inte att bricka, jag fick samma problem som dig men efter att antal försök så gick den att flasha och då fungerade ejekt som den skulle!
    Låter ju bra så långt, men mitt problem är att jag inte får fram den i något tool, hur gjorde du när din betede sig som min.

  22. #322
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    vad e det för skillnad mellan Xecuter Connectivity Kit 3 Pro och lite vilken är lättast att flasha med usb eller serial vilken rekomenderar ni jag har lite-on

  23. #323
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Har aldrig provat Xecuter CK V3 själv, då jag själv kör med Maximus Xtractor. Men jag kan säga en sak iaf, att läsa ur nycklarna via usb Rockar (Med stort R)!

    Så om jag vore du skulle jag köpt antingen Xtractorn eller Xecuter CK V3 PRO, så att man får usb funktionen.

    Har inga som helst problem med min Xtractor, funkar skitbra, och deras tillhörande program är otroligt smidigt.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #324
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    när jag ringde till psxcare så sa dem att det va ett helvette att läsa av nycklarna med usb funktionen dem bad mig köpa den med serial att det va mycket enklare att läsa av nycklarna med den vet inte hur mycket det stämmer det bästa vore om nån som har köpt den använt och skrivit här hur eller vad skillnaden mellan dem är alltså inte psxcare utan en kund som har köpt och använt den

  25. #325
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Kör med Maximus inkl Spear funkar kanon.Läser ut nyckeln via USB i Jungleflash.Med PCI-SATA kortet som PSX har.Sen har jag ett modifierat USBminne....Tog samma som Samsung i IPREP och tog bort allt som har med
    Samsung att göra.Kopierade sen in allt under Dos-mappen i ixtreme 1.5 för Lite-On samt den custom FW som man gör i Jungleflash.Då var det som en blandning av Samsung o Benq.Har gjort ett tiotal nu utan probs.

    +++++MODDAR i VÄXJÖ PS2(över 500 Crystal Chippningar)++++++++
    Wii....PSP....XBOX....XBOX360.........
    Last edited by jetcat; 2008-12-28 at 19:59.

  26. #326
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    tjena jetcat tack för tipset kan du länka till maximus inkl spear som du menar på psxcare sidan såg jag en som heter Maximus 79 Passkey en annan som heter Maximus 360 Xtractor en annan fråga är måste jag köpa till VIA VT6421A SATA (Serial ATA) PCI kort

  27. #327
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    maximus 360 xtractor på psx sida har jag men jag har även "spear" till den
    kolla på eurasia
    Last edited by jetcat; 2008-12-28 at 22:29.

  28. #328
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    75
    Respekt
    21

    Talking

    Jag hävdar fortfarande att Lite-on inte går att bricka! Jag fick en Lite-on av en kompis som misslyckades med att flasha den, han hade läst ur nyckel och ersatt den med en samsung, bara för att testa tog jag firmwaren ur en av mina egna Lite-on, lade in nyckel för min xbox och flashade den med dos och den fungerade utmärkt!

  29. #329
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Det känns ju inte säkert när ni löder läsaren och bryter sigillet. Min xbox kommer garanterat gå sönder en gång under mitt andra år. Är uppe i två trasiga xbox första året, Elite 120gb, Falcon tror jag versionen hette. Varför kan ni inte försiktigt ta bort sigillet och använda spear, eller jag helt missförstått hur man gör för att läsa ut nyckeln. Det kostar ju redan 700kr, jag respekterar självklart ert pris, men då borde arbetet vara profesionellt gjort, det är därför man går till en butik och betalar mer för det.

    Hoppas ni tar det på rätt sätt.

  30. #330
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    För mig känns det som att det ska vara lött, "lödfria" grejer har jag mycket svårt för, då jag vet från tidigare upplevelser att förr eller senare blir allt bara skit på den "lödfria" sidan av livet.

    Prova bara att söka på "Spiderchip" eller "pogo pins"....

    Iofs ska ju den lödfria proben bara ha kontakt i några sekunder, men bara för att det är lödfritt vet jag att det kommer gå åt skogen tillslut...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •