Sida 1 av 13 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

    Såg ingen tråd om detta så tänkte att det är väl lika bra att jag startar en. Fick idag tillbaka min 360 från Tyskland, där den har varit inne på reparation. Moderkortet var trasigt men de passade på att byta min (flashade) Hitachi 47D också...

    Den nya DVDn som jag fick såg exakt ut som en BenQ-drive, så vad jag gjorde var att försöka flasha den som en BenQ VAD6038 enligt guiden här på forumet. När jag försökte läsa DVD'ns firmware så hoppade den bara mellan 0x51 och 0xD1, oavsett hur många gånger jag startade om Xboxen. Tänkte att mitt chipset kanske inte var kompatibelt med Dosflash, men passade på att googla på modellnamnet (DG-16D2S) och fann b.la. detta:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=648236

    Får hoppas att nån knäcker denna snart, här sitter jag med en hög backups och gråter.

    Yrade runt som en idiot och letade efter GTA IV efter jag läste tråden också, men skiten är ju slut överallt. Så nu sitter jag verkligen med skägget i brevlådan. :'(

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Detta började dyka upp för snart 2 veckor sedan.

    Bara att vänta, eller köpa ny xbox innan de skeppar iväg nya med samma läsare.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Snart? Tydligen tog det ca ett år för firmware till Benq att dyka upp efter att de första Benq enheterna dök upp. Säkerheten är möjligtvis även lite tightare nu.

    edit:

    Man kanske borde bunkra upp med några Arcade?
    Last edited by razor1394; 2008-05-11 at 21:22.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Snart? Tydligen tog det ca ett år för firmware till Benq att dyka upp efter att de första Benq enheterna dök upp. Säkerheten är möjligtvis även lite tightare nu.
    Vad gaggar du om? Han pratar om den nya Lite-On driven.
    Ingen som pratar FW här.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Vad gaggar du om? Han pratar om den nya Lite-On driven.
    Ingen som pratar FW här.
    Va? Hela tråden bygger på att det inte går att flasha Lite-on driven och det finns väl knappast firmware ute som går att använda? Visst Dosflash saknar säkert stöd för denna läsare och det kan krävas hårdvarumodifikationer men det krävs även ett hackat firmware.
    Last edited by razor1394; 2008-05-11 at 22:55.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Det är så gott som bekräftat att i princip 100% av alla läsare som kommer tillbaks från lagning har den nya läsaren.

    (Ni kan väl ta bort länken om det inte passar)
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&#entry4274100

    Får hoppas det kommer en lösning snart.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Det är så gott som bekräftat att i princip 100% av alla läsare som kommer tillbaks från lagning har den nya läsaren.

    (Ni kan väl ta bort länken om det inte passar)
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&#entry4274100

    Får hoppas det kommer en lösning snart.
    detta ser jag som såhär.. ms kan inte stoppa nyaste ixtreme och de kan inte känna av den. bort med alla gamla läsare, in med en ny som det inte finns firmware till. antar nya boxar kommer ha den med i framtiden. det är min gissning..

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte konstigare än att man förhandlat fram ett bra pris eller sett behovet av en extra leverantör för att täcka behovet av dvdläsare så att det inte blir stopp i xboxfabriken bara för att någon leverantör av dvdläsare har tillfälliga problem i SIN fabrik.

    Och vilka dvdläsare som sitter i boxar som kommer tillbaka från service har alltid varierat, ibland har det varit en "våg" av t.ex. hitachi 79, men några veckor senare kommer dom tillbaka med samsung osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Enligt samma länk som ovan har dessa nu börjat säljas i Sverige. :S

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
    Enligt samma länk som ovan har dessa nu börjat säljas i Sverige. :S


    Ska köpa en Arcade imorgon, hoppas det inte blir en sån
    Är det någon speciell datum man ska akta sig för?
    Tänkte höra med dem i butiken imorgon ifall de har några Arcade som är över 1månad gammal, för att vara lite säkrare.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    SHIT + FAN!

    De har börjat dyka upp i GAME-butiker i Sverige nu.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...&#entry4286987

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Chipa denna modell?

    Undrar om man kan inte chipa denna modell med NME 2, för jag hittar inga ritningar till denna läsare på deras hemsida. Någon som vet detta?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart det inte går, NME chipet är ju tillverkat innan driven dök upp...

    Vi provade att köpa premium 360 från pc city i fredags, så nu har jag 6st boxar med lite-on som skall tillbaka på öppet köp efter helgen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Okej.....Så ska man ha en flash bar läsare så får man införskaffa sig en låda snart då!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    38
    Respekt
    17

    Arcade

    Arcade verkar ju inte gå att köpa idag nästan jag gissar att nästa lass MS skickar ut kommer ha denna ny läsare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Okej.....Så ska man ha en flash bar läsare så får man införskaffa sig en låda snart då!
    Japp, håll dig borta från 360 lådor med Halo3 reklam på baksidan och mystiska svarta prickar med symboler med saker på som handkontroll, sladdar etc.. under 360 logon på boxens sidor o framsida "locket på lådan".

    De är riktigt lömska

    Jag fotade de boxar vi fick från PC-City men om de hittar hit vette katten
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Juurgen Visa Inlägg
    Arcade verkar ju inte gå att köpa idag nästan jag gissar att nästa lass MS skickar ut kommer ha denna ny läsare
    Verkar som att man ska undvika Lot Nr 0817 och högre iaf.

    Vad menar du med detta? Är det svårt att få tag på Arcade i butikerna eller vad?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    LOT 0816 och under är det som gäller, ja. Arcade är riktigt svåra att få tag i just nu. GAME, Elgiganten, PC City, CDON, Onoff, Clas Ohlson.. you name it, they aint got it. Det pratas om nya leveranser, men jag vet inte.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Fanns tydligen Arcades på Clas Ohlson i Insjön (Rättvik) som hade Lot 0742(?!).
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Någon som vet butiker i Sthlmsområdet som fortfarande har antingen Arcade eller Premium i lager med någorlunda tidiga lotnummer?

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hansi tänkte kolla med er om ni har några dvd läsare som funkar att flasha på lager så att det går att byta i xboxet om man råkar få en lite-on? Och vad det kostar i sånna fall?

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hallå va ni dillar allihopa är det tant gerda här eller de e ju for fuck bara o köpa cd läsare till xbox 360 från http://www.***********/xbox360/reser...hitachilg.html

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jordenxxx Visa Inlägg
    hallå va ni dillar allihopa är det tant gerda här eller de e ju for fuck bara o köpa cd läsare till xbox 360 från http://www.***********/xbox360/reser...hitachilg.html
    vad dillar du själv om? hur får du andra dvdläsare att fungera utan "din" dvdnyckel? svårt om man inte kan läsa ur den från den nya läsaren. för det andra är det dvdläsare i 360'n inte cd. har du nyckeln sen tidigare är det inget problem att byta läsare.. med det är ju old news. jag tror dessutom att tråden handlar om denna nya enhet, inte att man kan byta.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag hade en Ms28 innan den skickades för lagning, och så klart fick tillbax en Lite-On läsare och moderkortet bytes oxå! MEN!!....jag har fortfarande Orig.bin nyckeln från MS28an. Frågan är....... Kan jag byta läsare till en annan som "går att flasha" trots att de byte både DVDläsare OCH moderkort? / Tack i förhand Fia <3

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Nej ... då moderkortet byttes så har du en helt ny unik nyckel.

  26. #26
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Benq - Liteon

    Det är väl fortfarande en BenQ i 360.
    Tillverkas säkert på samma ställe..
    Det står dock Liteon på den, för Liteon äger BenQ optiska division sedan förra året. LiteOn har nu fått egna rättigheter att tillverka dessa..

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Rykten säger att Gula kablar i DVD läsaren är Lite-On och Vita skall vara Benq.

    Man tar bort frontplåten och tittar i ett litet hål direkt under släden där texten XBOX360 är pressat i plasten c.a 1.cm ned.
    Är det vit kabel skall det vara ok men man vet aldrig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Köpte mig en 360 Elite på Komplett. Självklart så hade man otur och fick en med den nya läsaren. Suck.

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Skickade in min box för RROD för några veckor sedan, fick tillbaka den från Frankfurt idag. Hur ska jag veta vilken läsare som sitter i den? På lappen som följde med stod det att de bytt ut moderkortet och dvd-läsaren. Lite roligt att de fixade den trots att MS-sigillet var brutet. Hur ska jag veta vilken DVD-läsare som sitter i? Eller kan jag i princip vara säker på att det är den ohackbara rackaren?

    Vart kan man se när det kommit en fungerande hack så man kan flasha lådan, har ju inga originalspel att spela ..

    När den kommer är jag den första att hänga på låset på PSXCare iaf.

    Om jag tar en bild när dvd-släden är öppen och bifogar länken i en post här, är det då någon som kan avgöra vilken läsare jag fått?

  30. #30
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    http://www.youtube.com/watch?v=eY76rKo5mQg

    Varning för vidrig bild i början!

    Men har de bytt dvd läsaren är det väldigt troligt att du har fått en lite-on.

Sida 1 av 13 12311 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •