Sida 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213
Visar resultat 361 till 376 av 376

Diskussion: Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

  1. #361
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    installerade ck3tool_v1.2.4 plus PortIO32 startade datan öppnade ck3tool_v1.2.4 men felmeddelande kom upp det står MSINET.OCX or one of its dependencies not correctly
    registered: i file missing or invalid vad kan detta bero på

  2. #362
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ladda ner och spara i C:/windows/system32/
    http://www.ocxdump.com/download-ocx-.../download.html

    Om du saknar några andra komponenter (typ ocx, dll, osv) så är det bara att googla på dom, ladda ner och spara i system32 mappen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #363
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    nu fungerade den windows hittar dvd spelaren men inte ck3tool hittar inget när jag klickar på Query port

  4. #364
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    0
    fattar inte själva datan hittar dvd spelaren men när jag öppnar programmet ck3tool_v1.2.4 o klickar på setting sen find system ports så hittar den inte nån dvd spelare ska man köra i dos eller i windows med conectivty kit 3 lite nån som kan hjälpa mig en annan sak e att ska lampan på conectivty kit 3 lite lysa röd eller blå har sett lite video där det lyser blå helt slut i hjärnan snart just ja har intel i975x chipset kan det vara det som spökar

  5. #365
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Lyser den röd så grillar du driven, den är för att få bl.a. hitachi i mode B.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #366
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Bros: Det går bra. Lär ur firmwaren ur hitachin, ladda den som source i jungleflasher, ladda ix15_liteon.bin som target, "spoof source to target", och spara som hacked_Liteon.bin och flasha den till din Liteon.

    Du behöver inte någon xtractor eller dylikt. Bara ström till läsarn, och sata anslutning till datorn.
    tjena igen, tänkte fixa detta nu och undrar bara hur man går till väga för att läsa ur fw från hitachin. Kan jag göra det i jungleflasher och kommer mode B att krävas?

  7. #367
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    jag har lyckats läsa fw nu och skappat en liteon_hacked.bin, dock förstår jag inte riktigt hur man ska reboota driven inom en sec, räcker det med att restarta boxen snabbt (driven får ju el därifrån)?

  8. #368
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    nu har jag flashat liteonen, men nu har jag ett nytt problem, nånstans har det blivit fel. För nu tror liteonen att den är en hitachi så den funkar inte. nån ide hur jag ska lösa detta?

  9. #369
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Umm.. du kan ju inte läsa ur en firmware från en hitatchi, fixa ixtreme och sedan flasha in den i en liteon.... det är inte riktigt så man ska göra.

  10. #370
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    uhm, sparar psxcare binfilerna när ni spoofar?

  11. #371
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det har löst sig nu fick hjälp av en snubbe på #jungleflasher, det är nån bugg i jungleflasher som gjorde att den blev spoofad som en hitachi, om man använde firmtool så hände inte detta. Det var alltså precis som blixen100 sa, fast man fick köra firmtool. Tack för hjälpen

  12. #372
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bros Visa Inlägg
    Det har löst sig nu fick hjälp av en snubbe på #jungleflasher, det är nån bugg i jungleflasher som gjorde att den blev spoofad som en hitachi, om man använde firmtool så hände inte detta. Det var alltså precis som blixen100 sa, fast man fick köra firmtool. Tack för hjälpen
    Aha. Så den använder sig av hitatchifirmwaren för att skapa en liteon-firmware om man vill spoofa? Låter smidigt.

  13. #373
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    det enda jag ville få ut ur hitachin(spoofad som min liteon) var nyckeln eftersom den har samma som liteonen, sen vet jag inte hur livesäkert detta blir, om det blir någon skillnad

  14. #374
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Bros Visa Inlägg
    uhm, sparar psxcare binfilerna när ni spoofar?
    Ja, så gott vi kan :-) Dom har räddat oss och våra kunder några gånger...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #375
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    grävde fram denna gamla tråd eftersom den handlar om liteon. den verkar ha kommit en ny liteon drive nu... har inte mycket info än.. kolla i #fw


  16. #376
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Flashat 1 från maj 2009..
    strulade, fick konstiga utläsningar och fick lägga in serienummer och sånt skit trots att den informationen fanns i de utlästa nycklarna..
    Flashade den och det fungerade ändå.. men är det något som är modifierat i dom nya?

Sida 13 av 13 FörstaFörsta ... 3111213

Liknande diskussioner

  1. Maximus 79 Passkey från en dvd till en annan?
    By Hamann in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 13:49
  2. Dålig dator eller dålig dvd läsare?
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 11:12
  3. Philips Dvd
    By tech in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 19:02
  4. Ang. DvD Brännare Lite on ?
    By Nikko in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 10:08
  5. Kompatibel cd-r media till Philips DVD
    By FactoryRacing in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 13:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •