Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"

    Tja.. får detta meddelandet efter jag försöker köra skivor (som funkar hos personen som brännt dom) med diverse spel. Konsollen är köpt hos er för bara någon dag sedan och jag har inte modifierat eller ändrat något med den.
    Det är en ixtreme-flashad 360 arcade.

    Vad göra och varför får jag felmeddelandet?
    Läste runt på internet och den allmänna uppfattningen verkar vara att läsaren är kaputt?

    Som ni kan förstå är jag rätt sugen på att få min konsoll att fungera, så om någon har en idé så varsågod!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Verkar som om att nyckeln till driven inte finns där, funkar original spel?
    Eller så är det riktigt dåliga DVD+R DL skivor.

    Mina två gissningar.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    eller kan det vara att de inte är stealth??

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    eller kan det vara att de inte är stealth??
    har för mig att den visar "unplayable disc" eller "unreadable disc" om det inte är stealth.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ja, orginal-spel fungerar utmärkt men inga brända spel. Spelen som är brända fungerar hos min vän som aldrig haft några problem tidigare med spelen. Lånade 2st olika plus att jag själv brännt ut 2 spel i 1x, 2x, 3x samt 4x på verbatim och traxdata-skivor som andra rekomenderat med Clone dvd 5.0.3.1.

    Vad innebär stealth? Jag förstår såklart att det har o göra med huruvida det upptäcks om spelen är "lagliga" eller inte, men vad är det?

    Sista fråga; går det att se vilken version av ixtrem jag har? Kanske fick jag fel xbox360 när jag köpte den och fick en icke modad box?

    Tack för svaren, men inget av dom har gjort mig klokare..


    "Verkar som om att nyckeln till driven inte finns där, funkar original spel?
    Eller så är det riktigt dåliga DVD+R DL skivor.

    Mina två gissningar."

    Nyckel?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Det är nog inte nyckeln som saknas om originalspel fungerar. Jag fick samma felmeddelande när nyckeln saknades men då fungerade inga spel alls varken original eller backup.

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag får detta felet när min bränning går åt pipsvängen.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    om orginal spelen funkar men inte brända spel, som annars funkar hos din polare, så tror jag att din xbox inte är flashad. eller så har din polare en äldre flashning som tillåter brända spel utan stealth och din gör inte det, och du bränner spel som saknar stealth.
    det är mina gissningar.
    kontrollera spelet på xdvdmulleter,är alla i bockade så ska dem funka.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    faaan nu e det väl kört ??
    hos mig startar inte orginal spelen heller min brorsa flasha sin polares och har vart med när jag gjort procedurer flertal ggr men nu har an gjort bort sig,
    hittar ingen ok backup och han har flashat på nått sätt så inget funkar fast 360 startar ju iaf :S....
    går det fixa?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Om du inte hittar dvd nyckeln så är det god natt

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    fck ska gå dit ose hur backup filen ser ut stod att den inte var 256kb sa han :S

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av spunkas Visa Inlägg
    Tja.. får detta meddelandet efter jag försöker köra skivor (som funkar hos personen som brännt dom) med diverse spel. Konsollen är köpt hos er för bara någon dag sedan och jag har inte modifierat eller ändrat något med den.
    Det är en ixtreme-flashad 360 arcade.

    Vad göra och varför får jag felmeddelandet?
    Läste runt på internet och den allmänna uppfattningen verkar vara att läsaren är kaputt?

    Som ni kan förstå är jag rätt sugen på att få min konsoll att fungera, så om någon har en idé så varsågod!
    är säkert inget fel på din flashning. din polare har säkert extreme i sin xbox och du har ixteme. xtreme kan spela backuper utan "stealth" alltså backuper som kan upptäckas på live.. etc.. eftersom dessa spel inte har "stealth" så startar inte ixtreme dessa som en säkerhetsåtgärd. be din polare bränna ut något "stealthat" spel.. återkom sedan när du provat ett ixtreme kompatibelt spel.

    du kan ladda ner xdvdmulleter och ladda "ditt" spel i programmet. där kan du se om det är "ixtreme" kompatibelt. finns trådar om xdvdmulleter om du söker...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    1. Vi testar ALLA konsoller både INNAN modifiering och Efteråt
    2. Fungerar de inte osm vi vill innan vi moddar dem åker de tillbaka dit vi köpt dem, o klarar de våra tester moddar vi dem o testar igen med våra backupper
    3. Därefter markeras kartonger med vad för DVD Läsare och typ av Fw.
    Sen säljs de till kunder.

    En box med "Lost Key" kan inte läsa Orginal/Backup men den läser DVD filmer.

    En box som läser Orginalspel men inte backupper efter man köpt den hos oss fungerar säkert med 99% säkerhet men spelen är inte Livepatchade på det sätt iXtreme 1.4/1.41 kräver att de skall vara Patchade. Lösningen på det är *Gör om gör rätt!* eller kom förbi oss så testar vi den lite snabbt.

    Öppna inte maskinen själv o bryt vårt garantisigill, om du gör det upphör all serviceork från våra tekniker o vi tar extra betalt

    Strular maskinen på annat sätt så hör av er till oss "FÖRST" o skicka för guds skull inte in maskiner med våra garantisigill till Ms.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    jAHA det går se på dvd med den så den 360n jag pajade kan jag använda som dvd spelare iaf :P

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    nu kom jag på att jag kan streama till den oxå ju så blir väl min nya media enhet i vardagsrummet hehe jag som hade tänkt fixa en till gammal hederlig xbox

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    23
    Hej!

    jag har också problem med "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"
    Jag har läst ut firmwiren och får en nyckel som "ser" korrekt ut.
    Nu kan jag varken läsa orginal eller brända spel men vanliga dvdfilmer funderar bra.

    Jag har använt dosflash 1.3b och ixtreme 1.4 och 1.41 8x och 5x.

    Har jag fått ut fel nyckel när jag läste ut firmwiren?
    Det går bra att läsa ut, erasa och flasha in ixtreme, inga errors där.

    Kan det vara så att det blivit något problem med lasern när jag flyttat runt xboxen så den inte klarar dual layer längre?

    Hemskt tacksam för hjälp!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
    Hej!

    jag har också problem med "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"
    Jag har läst ut firmwiren och får en nyckel som "ser" korrekt ut.
    Nu kan jag varken läsa orginal eller brända spel men vanliga dvdfilmer funderar bra.

    Jag har använt dosflash 1.3b och ixtreme 1.4 och 1.41 8x och 5x.

    Har jag fått ut fel nyckel när jag läste ut firmwiren?
    Det går bra att läsa ut, erasa och flasha in ixtreme, inga errors där.

    Kan det vara så att det blivit något problem med lasern när jag flyttat runt xboxen så den inte klarar dual layer längre?

    Hemskt tacksam för hjälp!
    låter som du har fel eller ingen nyckel i din ixtreme firmware. ladda hem fw toolbox. ladda din orginal firmware, kopiera nyckeln. ladda din ixtreme firmware, klistra in nyckeln och spara. flasha sedan din box. nu är du säker på att du har rätt nyckel iaf.

    återkom med resultat.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    23
    Tack för svar!

    Jag kollade min orginalfil, ix14 och ix141 fil med iprep och alla har samma nyckel.

    Kan man ha läst ut fel nyckel även om jag får ok på alla "Bank x" och får en Datasum?

    Jag testade att flasha tillbaks min orginal fil men samma sak där, endast dvd filmer fungerar.

    Om det är av intresse så är det en Benq vad6038.

    jag ska testa fwtoolbox, vilken originalfil hör till benq i Orig_fw mappen?
    tänkte om jag skulle testa lägga in min nyckel i tillhörande orginal fw.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
    Tack för svar!

    Jag kollade min orginalfil, ix14 och ix141 fil med iprep och alla har samma nyckel.

    Kan man ha läst ut fel nyckel även om jag får ok på alla "Bank x" och får en Datasum?

    Jag testade att flasha tillbaks min orginal fil men samma sak där, endast dvd filmer fungerar.

    Om det är av intresse så är det en Benq vad6038.

    jag ska testa fwtoolbox, vilken originalfil hör till benq i Orig_fw mappen?
    tänkte om jag skulle testa lägga in min nyckel i tillhörande orginal fw.
    bry dig inte om firmware filerna i mappen. öppna din dumpade orginal fw.. kika nyckel och jämför sedan med ixtreme fw nyckeln. nyckeln ska inte vara enbart 0 eller F i din orginal fw, då har något gått snett.

    det är mycket konstigt du får detta problem om nyckeln stämmer. är alla banker ok vid urläsning ska nyckeln vara med och vara korrekt.

    du kan se om du finner en lösning via google med.. en del folk får tydligen det felmeddelandet när deras dvd-läsare har gjort sitt...

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    23
    Ja det är mycket konstigt, nyckeln är inte enbart av 0 eller F utan en mix av 0-9, A-F. tex c8735a.....662

    Jag har läst om problemet på google men vad jag förstått där så tar inte dvdn någon skiva alls eller så klarar den bara orginal spel trots flash.
    Jag kan spela dvd filmer vilket jag tycker pekar på att det är fel med nyckeln.

    Kan man skicka in xboxen på lagning? jag har garanti kvar.

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    ta med org. nyckeln och xboxet till psxcare och låt dom flasha den åt dig.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
    Ja det är mycket konstigt, nyckeln är inte enbart av 0 eller F utan en mix av 0-9, A-F. tex c8735a.....662

    Jag har läst om problemet på google men vad jag förstått där så tar inte dvdn någon skiva alls eller så klarar den bara orginal spel trots flash.
    Jag kan spela dvd filmer vilket jag tycker pekar på att det är fel med nyckeln.

    Kan man skicka in xboxen på lagning? jag har garanti kvar.
    nyckeln skall vara 32 tecken i den form du visar. det är mycket skumt att inte original fungerar.

    laddade hem benq ixtreme 1.41 från xbins åt dig och lade den här.. ifall du fått tag på firmwaren från annat håll där man inte är 100% om den är ok.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Förlåt för att jag stjäl tråden lite men vad är det för skillnad på 1.4 och 1.41?

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    23
    skillnaden mellan 1.4 och 1.41 är några fixar, inget stort.
    en grej är att den varvar ned skivan när man går in i dashboard.

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Ja då var det min tur, flashade min samsung ms28 med ixtreme 1.4 för några dagar sen och har inte testat någon pirat spel förrän idag. Innan jag flashade min 360 funkade orginal spel utan problem. Stoppade in spelet som var bränt och fick "To play this disc bla bla bla" jag blev naturligtvis lack och stoppade in ett orginal spel vilket gav samma skiit. Jag har den orginala nyckeln till min dvdläsare, en orig.bin som fortfarande är i usbminnet la in den i fw toolbox och gav massa siffror och bokstäver så dt blev jag glad över. Ska följa det int21 skrev ovan och hoppas att det funkar.

    kan dvd läsaren bli pajjad även om flashningen gick klockrent?

    mvh
    Last edited by AlSopranos; 2008-11-19 at 01:52.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Int21

    you're the man

    Funkade haha. Jag måste ha väldigt tur

    Tack

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
    Int21

    you're the man

    Funkade haha. Jag måste ha väldigt tur

    Tack
    det var så lite.

Liknande diskussioner

  1. Vilka xbox 360 spel kommer inte till PS3?
    By HeadHunter87 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:03
  2. Koppla xbox 360 med nätverkskabel
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 18:47
  3. Xbox till xbox hotswap,tänkte testa de
    By Red_fox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 00:08
  4. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:01
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •