Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: TDK dvd+r DL skivor

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0

TDK dvd+r DL skivor

Har enorma problem att få dom att fungera, köpte bara 5st men alla pajjade. Jag kunde inte ens färdigbränna dom, det slutade på mellan 28-44% varje gång innan IMGburn eller CloneCD sa till(testat bägge). Kör med en philips brännare som ska klara av dvd+r DL skivor.

Ser att många rekommenderar Verbatim, men har någon problem med philips brännare av nyare slaget?(sitter på jobbet kan ej få fram modell numret hehe). Eller har någon fått TDK skivorna att fungera?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    det är svårt att svara på frågan rakt av utan någon spec. tex modell, firmware etc. tdk skivor, det finns väldigt många olika modeller av dem.. bara för att det är tdk dl så finns det olika ID'n av dem, tex 4x, 8x, var de är tillverkade etc. (tex verbatim MKM-001, MKM-003 etc) men för att man ska veta säkert så är det bra att skriva disc ID. har du loggen sparad till imgburn så posta den, där finns alla nödvändiga spec's för ditt system, skivor med. personligen så tror jag det är skivorna som är problemet, men det kan även vara så att din brännare är kinkig, ett firmware byte i den kanske fungerar. man får prova sig fram.

prova en verbatim skiva, fungerar den har du löst problemet. fungerar den inte är det hårdvaran/firmware.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    PHILIPS DVDR1648P1, heter min brännare.

TDK DVD+R, 8xspeed, och all info om skivan nedan.(den är skriven på och misslyckats vet inte om det spelar ngn roll?)

Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
    CSS Protected No
    Media code/Manufacturer ID RICOHJPND0
    UDF Format Type V1.02
    UDF Volume XGD2DVD_NTSC
    UDF Application id
    UDF Implementation id Sonic Scenarist 3.1
    UDF Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 03/06/2006 21:09:07
    Format Capacity 3.20GB(3.44GB)
    Book Type DVD-ROM
    Media Type DVD+R DL
    Data area starting sector 30000h
    Data area end sector 199DDFh
    Layer 0 end sector 20339Fh
    Linear Density 0.293um/bit
    Track Density 0.74um/track
    Number of Layers 2
    Layer Track Path direction (OTP) Opposite track path

Försöker hitta någon guide hur jag uppdaterar firmwaren i min brännare med, måste ju dock hitta själva firmwaren först hehe.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Dralle Visa Inlägg
    PHILIPS DVDR1648P1, heter min brännare.

TDK DVD+R, 8xspeed, och all info om skivan nedan.(den är skriven på och misslyckats vet inte om det spelar ngn roll?)

Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
    CSS Protected No
    UDF Format Type V1.02
    UDF Volume XGD2DVD_NTSC
    UDF Application id
    UDF Implementation id Sonic Scenarist 3.1
    UDF Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 03/06/2006 21:09:07
    Format Capacity 3.20GB(3.44GB)
    Book Type DVD-ROM
    Media Type DVD+R DL
    Data area starting sector 30000h
    Data area end sector 199DDFh
    Layer 0 end sector 20339Fh
    Linear Density 0.293um/bit
    Track Density 0.74um/track
    Number of Layers 2
    Layer Track Path direction (OTP) Opposite track path

Försöker hitta någon guide hur jag uppdaterar firmwaren i min brännare med, måste ju dock hitta själva firmwaren först hehe.
    Om du har råd så kolla prisjakt efter en Pioneer 115d och några billiga verbatim skivor. Så slipper du dessa problem garanterat.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Om du har råd så kolla prisjakt efter en Pioneer 115d och några billiga verbatim skivor. Så slipper du dessa problem garanterat.
    Så du garanterar att det går bra med följande? =)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344220

http://www.*********.com/prod.php?id=82629&ref=Prisjakt

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Jag garanterar att du får en kvalitativ bränning med de två kombinerade.

Oftast är det brännaren det är fel på, att den är för gammal, eller att den är skit helt enkelt, philips är inte direkt kända för att ha bra pc produkter.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    nej jag vet, var ett nödköp för ett år sen, fick möget för 100kr hehe. Köper en ny, tackar för tipsen =)

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Fick hem allt idag, brände och gick PERFEKT! Nu till problem 2, min flickvän har beslagtagit min xbox360 och spelar guitar hero 3, jag slog hennes rekord och hon vägrar släppa boxen, HUR LÖSER JAG? :P

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Dralle Visa Inlägg
    Fick hem allt idag, brände och gick PERFEKT! Nu till problem 2, min flickvän har beslagtagit min xbox360 och spelar guitar hero 3, jag slog hennes rekord och hon vägrar släppa boxen, HUR LÖSER JAG? :P
    brände du på verbatim skivorna du länkade till eller på tdk skivorna du hade?

problem 2 är inget problem... endera skiter du i att slå hennes rekord i fortsättningen eller så tar du tillbaka din xbox och ber henne köpa en egen.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Verbatim =)

jo får nog vara, så, hon spelar fortfarande för övrigt lol

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Det är skönt när folk lyssnar efter att ha bett om råd, istället för att fortsätta klaga på sin skitiga utrustning och ignorera alla tips de får, (även om de har råd att lägga ut 500kr på bra saker).

Du är bra Dralle.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Jag har pengar, och fullkomligt avskyr när saker inte fungerar 100%.

Som min nuvarande dator, kan bara ha 1 hdd inne annars stänger skiten av sig när jag kommer in i windows. Beställde värstingen från www.alienware.com för någon timme sen, pengar har aldrig varit ett problem jag jobbar ju halvt ihjäl mig. Folk frågar hela tiden "får du pengar från mamma o pappa eller?", japp, pappa är vaktmästare och morsan jobbar på ikea supporten, dom är ju STENRIKA! hahaha

Jobba på pojkar, så får ni all teknik ni någonsin önskat er

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Värstingen?
    Deras fetaste maskin (Area-51 ALX CFX) fullutrustad kostar utan skärm 9.761 dollar.
    Med dagens dollarkurs ca 60.000 kr

Coolt. Den vill vi se bilder på sen :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag har haft ett flertal datorer som kostat 50-60000:- genom åren, både laptops och stationära. Blir ju alltid så när man petat i allt man EGENTLIGEN vill ha i en dator, men sedan brukar jag inte byta dator varje år, har bättre saker för mig än att sitta och installera om operativsystem och applikationer, så jag ser till att bygga datorn från början så att den räcker några år...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Vanliga DVD skivor
    By Mikael71 in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 19:54
  2. Problem med TDK DVD-R skivor
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 23:12
  3. Bästa formatet/märket på DVD skivor att bränna Wii-spel på?
    By t-m00re in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 16:03
  4. Bästa brännings hastigheten med TDK skivor
    By Dousch in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 11:48
  5. dvd skivor v 360
    By BOZZIO in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 16:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner