Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: XBMC försvann...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    XBMC försvann...

    Igår kopplade jag xboxen till datorn. Allt funkade perfekt.. Idag när jag ska skicka över lite filer så startar jag xboxen och ser och den "vanliga" framsidan där jag kan välja spel, musik, filmer m.m. är helt borta. Enda som går att göra är Turn off, reboot, MS dashboard och backup.

    Jag kan inte heller längre få kontakt med boxen via FlashFXP. Däremot finns det kontakt med PC. Någon som vet vad somn hänt med min xbox? Vart har allt tagit vägen?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Ta hem superdisc och boota från den då kan du logga in via ftp och kolla hur det ser ut på hd:n ... Lite svårt annars att kunna säga vad som är fel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Din licens på XBMC har gått ut, sätt in 500:- på mitt pg ### ##### :-)

    Troligen bara din c:\items.txt eller c:\evox.ini som blivit korrupt.

    När du väl fått ftp access till boxen via t.ex. superdisc eller om du har ett smartxx chip så kan du starta ed on a chip...så rekommenderar jag att du installerar xbmc som dashboard vilket innebär att xbmc helt ersätter den där gamla evo-x menyn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok, men då kommer nästa fråga.. vad är "superdisc" och vart får man tag på det? Tänk på att jag inte är den kunnigaste när det gäller detta område, så förklara så utförligt som möjligt.

    Mvh.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok, men nu har jag tankat hem Superdisc och det verkar fungera när jag sätter igång den.... Men vad gör jag sen?? Jag vill ju inte ha sätta igång min box via superdisken...

    En utförlig förklaring till hur jag går tillväga skulle vara till mycket hjälp.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Installera om msdashen & sen Evoxdashen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Räcker med install evo-x

    (small drive om du har originaldisken, large drive om hårddisken är utbytt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Fungerar original fjärrkontrollen med XBMC?
    By Game_Freak_se in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 16:16
  2. Dax att uppdatera XBMC
    By paul_and in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 12:10
  3. XBMC boot pajj, bootable superdisc mac?!
    By calpa in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 01:12
  4. xbmc som startalternativ på evox menyn
    By bingobelle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 21:17
  5. Boota bara XBMC
    By zolidznake in forum Xenium Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 18:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •