Va förbi och flashade min xbox 360 med Benq dvd för 2 veckor sen, ställde även ner hastigheten medveten om "risken för längre laddningstider".
Fick dessutom 30 dagars garanti så jag kunde komma in igen och ställa upp hastigheten om det funkade dåligt för mig.
Efter två veckors intensivt testande kommer jag med en kort sammanfattning:
Alla spel jag testat hittils har fungerar klockrent.
Bränner image filen med Clone CD, inga inställningar behövs utan det är bara att tuta och köra.
Det enda spel jag kör original är GTA4 som jag fick med när jag köpte boxen, även den funkar utmärkt, än så länge iaf.. har klarat 50%.
Det var lite osäkert när jag var inne hos er om hastigheten på läsaren ställdes ner även på originalspel, men det gjorde den.
Xboxen låter betydligt mindre nu när läsarhastigheten är sänkt. Jag jämförde GTA4 med innan och efter jag flashade och laddningstiderna som jag trodde skulle bli mycket längre visade sig bara bli ca 3-4 SEKUNDER längre när man startar spelet och mellan filmfrekvenser (när det står "Loading" nere i hörnet) Det kan jag helt klart leva med för att få xboxen hälften så tyst som den var innan. nästa steg blir att byta fläkt.
Skulle va skönt om det kom ut en moddning så man kan spela direkt från hårddisken som på gamla xbox, det vore ju helt underbart.
Bookmarks