Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Nybörjar hjälp

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Nybörjar hjälp

    jag har precis fått mitt första nintendo ds lite, och jag vill kunna spela nerladdade spel, jag har förstått att jag behöver nån R4 grej och sen något litet micro SD kort, men är det allt?,
    passar alla micro SD kort till R4 revolutionskortet? (är den bra? jag vill bara kunna spela spel)
    vad är ett passcard?
    vad använder jag för att ladda ner spelen med, är det bara att tanka från pirate bay eller?
    och hur får jag över spelen på micro SD kortet sedan?
    väldigt tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Vill du enbart köra spel du hittar så kör på ett R4 ... Och ja alla SD upp till 4 gig funkar om jag inte minns fel ... och du för över dom enkelt med usb ... simpelt så det förslår ... du rymmer spel så det räcker på ett 4 gig ... +10 stora spel
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    R4 är ett "gammalt" kort nu, det klarar max 2GB och inte de nya micro sd "HC" (high capacity) minneskorten.

    Köp ett M3 REAL om du vill ha ett kort som klarar 4GB, 6GB och 8GB microsd. Tror gränsen är 4096GB....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    ok, så allt jag behöver köpa är ett
    M3 REAL + Rumble Pack Bundle version
    och 4GB Micro SD minne (micro sdhc high capacity)?
    är det bara att köra igång då, för jag har inget installerat på datan nu eller så?
    och vad är passkey, behöver jag det, kommer en sådan med?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver ingen passkey.

    Formattera minneskortet och lägg på systemfilskatalogen, info om detta finns i forumet...

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=33233
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    okey, nu har jag skaffat ett R4 revolution och ett 2GB minneskort, jag laddade ner några spel från pirate bay i formatet .NDS, jag förde in kortet i datorn, fick upp enheten och förde över filerna med drag o drop, tog ut den o satte in kortet i R4 o in in min DS, men när jag satte på den stod det couldn't find_DS_MENU.DAT.
    vad har jag gjort för fel? det verkade lite för lätt för att vara sant

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Du måste lägga in "operativsystemet" för kortet det finns på CD:n som följde med, där finns även instruktioner om hur om jag minns rätt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  8. #8
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    men jag fick ingen CD

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jag har fixat det nu funkar det

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Här kommer en ännu mer basic fråga; jag har ett acekard2-kort och en tillhörande USB adapter som jag pluggar in mitt micro SD-kort i (2gb fr elgiganten) men minnet dyker inte upp. Har testat avinstallera USB-portarna i enhetshanteraren och bootat om. Har testat kort+adapter på annan PC, men den dyker inte upp där heller. Vad göra? Kan det vara något fel på adaptern/micro SD??

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är troligtivs adaptern som inte fungerar som den ska, du har ingen annan SD kort läsare? det brukar följa med en MicroSD -> SD adapter som man kan använda, och har du en annan minneskortläsare bör det fungera att köra så också (detta för att eleminera att det inte är SD kortet som är paj)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Oftast på HC kort är problemet att läsarna inte är HC klassade ( gamla HP/Fujitsu o andra märkesdatorer med inbyggda läsare ) har oftast inte stöd för HC kort.

    Med alla våra Flashkort medföljer det en Micro SD korts läsare som man ansluter via USB i sin PC.
    Dessa skall om man köper nyare kort ( Acekard,M3-Zero och nyare R4 kort klara HC. )

    HC = High Capacity
    SDHC = Secure Digital *minenna heter så* - High Cap..

    SD kort finns i olika utförande o i Flashkorten är det MICRO SD kort som används, inte SD eller Mini-SD

    Så benämningen HC berättar bara att det är ett högkapacitetskort och de började från 4Gb och upp.
    Last edited by Pendragon; 2011-01-19 at 11:03.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för fina svar! Det fungerade på en tredje PC så jag körde från den och nu jublar barnen ) ...i alla fall 2 av 3.... kortet (har bara ett än) fungerar inte på grabbens console. Jag tror jag har tagit reda på firmware och de har då v.5, magenta-färgen alla 3. Har ni några tips på den nöten också?

Liknande diskussioner

  1. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  2. desperat efter hjälp
    By Eyasu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:40
  3. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  4. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •