Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hitachi 79 som hänger sig!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Hitachi 79 som hänger sig!

    hej!

    har någon råkat ut på att datorn hänger sig när man ska flasha en hitachi 79. så fort du startar xboxet så hänger sig datorn och det går ej att förflytta på musen eller något.

    kör på 6421a via kort som är inköpthär på www.psxcare.com

    har flashat en 50 st hitachi 79fl/fk men har råkat ut att 4st bara hänger sig.. räcker med att testa d emed att köra in sata kabeln så börja de hänga sig direkt utan hitachi 79 passkey...

    tacksam för svar.

    Longson

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kommer även råka ut för 78r som hänger datorn om du testar tillräckligt många. Prova en annan SATA för dessa, vi använder enbart viakortet till Samsung...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kommer även råka ut för 78r som hänger datorn om du testar tillräckligt många. Prova en annan SATA för dessa, vi använder enbart viakortet till Samsung...
    yes har råkat ut för en 78 med.
    men har testat en annan via 6421a kort med. hängde sig med.

    testa med en annan sata kort som jag flashar alla andra drivsen med.. dne hittar driven hänger sig inte,, men när man ska ta read from drive så blir det cannot read from drive.

    hur ska man kunna lösa detta?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi löste det genom att testa på alla datorer vi hade, nu har vi två datorer som aldrig hänger sig :-)

    Och för att det skall vara extra smidigt att få v78r i mode-b har vi en extra dator som alltid är bootad med linux, så det är bara att koppla v78:an till usb/sata adaptern som är kopplad till den datorn så får vi den i mode-b på 3 sekunder. Sedan byter vi till satakabeln från datorn som kör windows (utan att boota om!) så ploppar dvdläsare upp så snällt 10ggr av 10 så vi kan flasha den bums :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Playstation 3 spelen som inte kommer till xbox?
    By HeadHunter87 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 00:01
  3. Uppdatering av uråldrig xmbc som ligger som dash.
    By aengel in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 02:24
  4. Spel som hänger sig.
    By Ikko in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 17:10
  5. Program som hänger sig
    By snäll in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 08:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •