Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Wii-Clip förstörde mitt Wii?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Wii-Clip förstörde mitt Wii?

    Hej alla.

    Ja, idag torsdag så köpte jag mig ett 25 pack dvd-r verbatim då mitt d2pro med wii-clip väntade på posten. Hämtade sedan ut det och satte in det i konsolen. (Var även lite jobbigt att få dit den då den åkte av några gånger så jag var tvungen o trycka lite hårt).

    Men hur som helst så kopplade jag in wii:t och satte in Mario Galaxy (pal, backup spel) som jag bränt i 4x i imgburn och då snurrade skivan lite tills de stog "unable to read disc" eller liknande. Jag provade med Super Paper Mario också men det var samma sak.

    Då öppnade jag wii:t igen och tryckte dit clippet mot plattan igen och provade (denna gången glömde jag ta ut batteriet) och kopplade sedan in. Satte in Mario Galaxy igen och då snurra skivan inte alls, provade även me alla spel jag hade (gamecube spel, wiisports) men ingen snurrade.

    Hur kan jag fixa detta? För att tillägga går det att ejecta osv, men när jag sätter in en skiva så hörs det ett litet ljud och sedan inget mer. Jag har även garanti, men hittar inte kvittot och det är ju inte 100 att jag skulle få en ny om jag lämnade in.

    Är desperat efter svar, är jävligt sur och ledsen

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Släng det där skitiga Wii-Clip'et och löd in chippet istället. Om du inte kan löda in det själv så lämna det till någon annan tex. PSXCare. Lödfria metoder funkar sällan, och skulle det funka så är det inte på lång sikt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Släng det där skitiga Wii-Clip'et och löd in chippet istället. Om du inte kan löda in det själv så lämna det till någon annan tex. PSXCare. Lödfria metoder funkar sällan, och skulle det funka så är det inte på lång sikt....
    Jo det funderar jag på att göra. Men i och med att den inte läser några skivor alls nu vet jag inte vad jag ska ta till mej

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jahapp, som väntat, nu kommer denna typ av trådar att översvämma forumet. Vem var det som undrade varför vi INTE sålde wiiclip?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hmm.. Hur som helst, tar ni in och reparerar Wii:s? Vad skulle kunna vara fel på den? och vad gör den vita kabeln som man kopplar ut innan man sätter in chippet?

    tack på förhand.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan reparera den, kostar max 2000:- :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Oj då, då kan man ju nästan köpa en ny

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ibland kan det ju vara så att det inte är produkten det är fel utan den som använder produkten.

    Jag började min "modda tv-spels bana" 1996 och har idag chippat allt utom PS3.

    Har även provat wii clip som kunder kommit till mig med stor framgång.

    Nu säger inte jag att detta är ett bra sätt att chippa på, det går inte att jämföra med lödning men de ca 10st wii som jag använt wii clip på fungerar över förväntan.

    Så jag vet att om man använder wii clip på rätt sätt så fungerar det bra.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av tobz Visa Inlägg
    Oj då, då kan man ju nästan köpa en ny
    MAX 2000:-, men jag vet ju inte hur mycket/lite du egentligen pajat i din wii...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Heh, jag har sett trådar liknande denna sedan folk började modda sina nes och amstrad-burkar...
    Låt de som kan ta hand om det...skulle du gå till din lokala grill eller sko-butik för en hjärn-operation?

    nä precis...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Självklart finns det snickare, hjärnkirurger, rörmockare osv annars skulle man ju inte kunna få ett sådant jobb proffsigt utfört.

    Man behöver dock inte vara hjärnkirurg för att kunna installera ett chip i en Wii med wiiclip

    Det är ju det som är meningen med Wiiclip.

    Men som vanligt så vet ju inte folk sina begränsningar och agerar över sin förmåga trots alla varningar på vägen!

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av madelectronix Visa Inlägg

    Men som vanligt så vet ju inte folk sina begränsningar och agerar över sin förmåga trots alla varningar på vägen!

    word !
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  3. Har jag pajat mitt wii?
    By HerrNypon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:21
  4. Mitt WII med Wiikey vägrar boota NTSC
    By Bj0k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 01:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •