Hej alla.
Ja, idag torsdag så köpte jag mig ett 25 pack dvd-r verbatim då mitt d2pro med wii-clip väntade på posten. Hämtade sedan ut det och satte in det i konsolen. (Var även lite jobbigt att få dit den då den åkte av några gånger så jag var tvungen o trycka lite hårt).
Men hur som helst så kopplade jag in wii:t och satte in Mario Galaxy (pal, backup spel) som jag bränt i 4x i imgburn och då snurrade skivan lite tills de stog "unable to read disc" eller liknande. Jag provade med Super Paper Mario också men det var samma sak.
Då öppnade jag wii:t igen och tryckte dit clippet mot plattan igen och provade (denna gången glömde jag ta ut batteriet) och kopplade sedan in. Satte in Mario Galaxy igen och då snurra skivan inte alls, provade även me alla spel jag hade (gamecube spel, wiisports) men ingen snurrade.
Hur kan jag fixa detta? För att tillägga går det att ejecta osv, men när jag sätter in en skiva så hörs det ett litet ljud och sedan inget mer. Jag har även garanti, men hittar inte kvittot och det är ju inte 100 att jag skulle få en ny om jag lämnade in.
Är desperat efter svar, är jävligt sur och ledsen
Bookmarks