v5+neo2.2 boot metod.
Fick nyligen isatt två neo2.2 chip in två v5 konsoler och började söka boot metoder för Action Replay 2.02 skivan. Hittade en hel hög med dom på nätet men ingen tycktes funka. Efter att ha mixat några av dom lyckades jag dock få något som funkade och till min stora förvåning får jag nu igång SAMTLIGA spel, dvs även dom som behövs ea patchas. Provade den här metoden med 16mb minneskorts skivan oxså som boot och det funkar lika bra med den.
Var inte själv med vid installationen av chipen men jag fick höra att dom är chippade med 5 punkter, precis som R modelen ska vara. Så det är inga mystiska och konstiga löddpunkter, precis samma som alla använder. Iaf så här gör jag.
Starta konsolen med din AR skiva i, tryck och håll inne power knappen precis som man gör vid en ea start.
Välj "start game" och sen "without codes". Direkt efter att du tryckt på "without codes" släpper du power knappen och trycker på eject.
Byter skiva och trycker sen på X knappen på din handkontroll upprepande gånger samtidigt som du trycker eject igen så att släden går tillbaks in.
När du hör skivan gå igång kan du sluta trycka på X, bilden blir svart och spelet går igång.
Jag har som sagt lyckats få igång SAMTLIGA spel med den här metoden. Även spel som Track N Field som jag annars måste starta med ea boot.
[This message has been edited by N0ztradamus (edited 25 February 2002).]
Bios M7
160gig Seagate