Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Vad är detta 360 för skitmaskin?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Vad är detta 360 för skitmaskin?

    inte ens haft mitt xbox 360 en månad och idag när jag ska lira så funkar den typ 5min sen hänger sig allt. bild hänger och går ej trycka nåt mer än på stäng av på boxen.
    flashat 360 men har kvar original flashen på skiva

    hittar inte vad som kan vara fel gör så om jag så kör spel som ligger på dshboarden eller om jag kör original eller backup samma fel hela tiden
    spelade senast igår och då sprakade ljudet några gånger men imed det vr en backup så tänkte jag inte mer på det

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av intercepter Visa Inlägg
    inte ens haft mitt xbox 360 en månad och idag när jag ska lira så funkar den typ 5min sen hänger sig allt. bild hänger och går ej trycka nåt mer än på stäng av på boxen.
    flashat 360 men har kvar original flashen på skiva

    hittar inte vad som kan vara fel gör så om jag så kör spel som ligger på dshboarden eller om jag kör original eller backup samma fel hela tiden
    spelade senast igår och då sprakade ljudet några gånger men imed det vr en backup så tänkte jag inte mer på det
    har du den nya boxen med hdmi eller den utan? är boxen ny eller begagnad? det är inget fel på firmware iaf. troligtvis rrod som är på gång eller annat fel på hårdvara.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    boxen e rent ny ju och det har kanske spelats totalt 6 timmar sammanlagt på den

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    det e premium varianten

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    försökt få fram felmeddelande men fattar inte vad de menar med att tryck synk knappen när bilden e svart den e ju bara svart precis när man trycker på on knappen sen kommer ju bilden

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    nu fick jag fram 4143 i felkod

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    eller 0103 borde det kanske vara då

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    blir väl till att lägga in original flash igen och gå tillbaka till butiken o klaga

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    får jag tillbaka det lagat så kommer skitet säljas iförsig så säljs det annars ändå om de nu inte skulle fixa till det men då som repsats. sånt gillas inte när saker går sönder efter 10 timmars användande så då blir det bättre nytta för de pengarna på annat

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av intercepter Visa Inlägg
    får jag tillbaka det lagat så kommer skitet säljas iförsig så säljs det annars ändå om de nu inte skulle fixa till det men då som repsats. sånt gillas inte när saker går sönder efter 10 timmars användande så då blir det bättre nytta för de pengarna på annat
    japp, illa. men lägg in orginal firmware och gå tillbaka med den eller ring ms support direkt så får du allt du behöver för att skicka den på reparation... be dem om kompensation för att den gick sönder direkt.

    off topic.. du vet man kan editera egna inlägg va?

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    hehe jo jag såg det.
    ja de får ju kompensera det

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    om du köpte den ny, och bara haft 1 månad, kan du nog lätt gå till butiken, visa upp kvitto, och få en ny maskin.
    Kolla noga på tillverkningsdatumet så du inte får en till refurbished.

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    har pratat med butiken men de sa att jag skulle kontakta ms

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är säljarens ansvar dom ska inte hänvisa dig till M$ utan gå på dom och begär att få boxen utbytt omg.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    japp ska minsann göra det med kollade kvittot och konsollen är idag endast 17 dagar gammal så nog fan får butiken ta sitt ansvar och byta ut varan då.
    höll på att säga man får ju lämna tillbaka en vara inom 30 dagar om man inte är nöjd med den

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Köp inte gamla 360 utan HDMI. De är mer benägna att gå sönder.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av intercepter Visa Inlägg
    japp ska minsann göra det med kollade kvittot och konsollen är idag endast 17 dagar gammal så nog fan får butiken ta sitt ansvar och byta ut varan då.
    höll på att säga man får ju lämna tillbaka en vara inom 30 dagar om man inte är nöjd med den
    du får uppdatera oss hur det går...

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  2. Vad behöver man för att kunna spela brända PS2 spel?
    By Narutimate in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:46
  3. Garantibevis ?, trasig 360 ?
    By Pubne in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 18:38
  4. Får Dåligt ljud på mitt xbox 360 vad kan vara fel ?
    By Hartridge in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 22:04
  5. Vad är detta för version?
    By The Game in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •