Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Föra över .mkv fil till PS3.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Föra över .mkv fil till PS3.

    Hej,

    Har en film i .mkv format som är på 8.4gb. Hur gör jag för att lägga in den på Ps3ans hårddsik för att sedan kunna titta på den. Jag vill inte strema!!

    /Slanankanan

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Har jag inte jättefel så är filsystemet på ps3anshårddisk fat32. Så måste iaf externa hårddiskar man kopplar in vara... Verkar ju dumt, men kanske har nåt att göra med att minska piratkopieringen?
    Iallafall kan inte fat32 spela upp filer större än 4gb.
    Själva formatet .mkv skulle jag tro inte är kompatibelt och behöver konverteras till xvid eller mp4. Där är jag inte säker och behöver rättning ifall jag har fel dock.

    Ifall man måste använda just den filen ändå (och att filsystemet är fat32 och .mkv inte är kompatibelt) skulle jag för det första konvertera den med lämpligt program (tar antagligen bra med tid). Därefter skulle jag använda ett videosplitter-program för att dela upp filen (borde inte ta så lång tid).

    Men nån annan kanske kan bekräfta det jag sagt innan du ger dig ut på den tidskrävande resan. (leta rätt och installera programmen samt använda dom)
    Last edited by BlueViper; 2008-05-20 at 19:36.
    Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Den interna disken använder CellFS troligen även krypterat.

    Jag skulle konverterat den till MP4 AVC och sedan bränt ut på skiva. Det blir enklast så och då slipper du ha igång en dator samtidigt. Personligen tycker jag bara hårddiskar är klumpiga och jobbiga.

    edit:

    Du säger att du inte vill streama men ett sätt att spara filen på hårddisken är att låta ex Nero mediahome konvertera filmen medans den sparas ner på ps3an.
    Last edited by razor1394; 2008-05-20 at 20:31.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    17
    Du kan spela upp filer som är större än 4gb. Har haft filmer på 8gb+ som funkat.

    Jag brukar använda denna guide för att konvertera filerna. Fast man konverterar dom inte riktigt, så det går snabbare. När man kommer till steget med att man ska byta namn på .vob filen (#11) så brukar ja skippa att byta och bara lägga in den på TVersity och kopiera till PS3an.
    PSP: 3.90 M33-3 + 1.50 kernel v2
    PS3: 2.30
    Wii: 3.2E Wiikey 1.9g

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Är nyfiken på den guide du talar om. Jag tror du glömde posta länken =)

    Jag undrar samma sak "Hur spelar man upp mkv filer", så det ska bli intressant med guiden.

    Jag har dessutom ett annat dilemma. Jag har en film som är 6 st .TS filer på typ 4gb styck. Spelar jag dom i VLC så hackar filmen och allting ser jätteskumt ut. Ska man "merga" filerna? Hur spelar man dom?

    /Zy

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    17
    Oj, lessen. Trodde jag linkade den. Men här är den: http://playstation-3.se/forum/t4141.html
    PSP: 3.90 M33-3 + 1.50 kernel v2
    PS3: 2.30
    Wii: 3.2E Wiikey 1.9g

Liknande diskussioner

  1. flytta över Matrix Infinity till en annan ps2
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 22:23
  2. Guide till TVersity på PS3
    By sandbergsomfan in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 08:49
  3. Går det att föra över en save fil från en profil till en annan?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 05:15
  4. Föra över sparade spel från xbox till xbox 360
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 13:37
  5. Föra över spel till hårddisk
    By kunta in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-05-26, 15:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •