Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hur mycket har jag gjort bort mig nu?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hur mycket har jag gjort bort mig nu?

    Efter att ha fått rrod på min bannade xbox360 så fick jag bita i det sura äpplet å köpa en ny konsol. När jag väl fick hem den så öppnade jag upp den direkt för att flasha om dvd:n med det senaste iextreme och allt gick perfekt klarade tillochmed att få bort klistermärket utan att det gick sönder, vilket jag aldrig varit med om förut. Jag använde Iprep och ett usb-minne och allt gick som på räls, och flashningen fungerade utan några problem.

    Men nu till misstaget, jag glömde helt bort att kopiera orginalfirmwaren från USB-minnet. Och började sedan med ett annat project då jag skulle boota en mediaspelare med ett usb-minne. Efter 3st omformateringar av minnet samt ett antal överskrivningar så kom jag på mitt misstag. Har provat ett antal recoveryprogram för att se om det gick att få fram filen, men det var självklart lönlöst. Så nu undrar jag bara varför det är så viktigt att spara orginalfirmwaren? är det bara ifall det blir något fel på boxen och jag måste skicka tillbaka den till microsoft som den behövs?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av burton666 Visa Inlägg
    Men nu till misstaget, jag glömde helt bort att kopiera orginalfirmwaren från USB-minnet. Och började sedan med ett annat project då jag skulle boota en mediaspelare med ett usb-minne. Efter 3st omformateringar av minnet samt ett antal överskrivningar så kom jag på mitt misstag. Har provat ett antal recoveryprogram för att se om det gick att få fram filen, men det var självklart lönlöst. Så nu undrar jag bara varför det är så viktigt att spara orginalfirmwaren? är det bara ifall det blir något fel på boxen och jag måste skicka tillbaka den till microsoft som den behövs?
    det är lugnt. orginalfirmwaren går att få tag på över nätet rätt lätt.. det är din dvdnyckel som är viktig, det är därför man säger att man ska göra backup på orginalfirmwaren.

    eftersom din ixtreme flashning var lyckad och det fungerar att spela så har din nyckel kopierats från din orginal- till ixtreme-firmware. det är bara att läsa ut ixtreme från din dvd och vips har du din nyckel igen. råkar du tabba dig och inte har kvar din nyckel någonstans så har du en obrukbar 360 sedan.

Liknande diskussioner

  1. Hur tar jag reda på vilket chip jag har..?
    By maako in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 19:23
  2. Printable.
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 19:51
  3. hur kan jag se vilken ver jag har på wiikey?
    By KriLLL in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 15:37
  4. Vilker Chip har jag?
    By NickNack in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 13:29
  5. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •