Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Funderar på att skaffa mig en PSP slim and lite

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Funderar på att skaffa mig en PSP slim and lite

    JA som topic säger så går jag i tankar om att komplettera min ps3 med en psp. Så jag har lite frågor som jag inte lyckats hitta bra svar på här på forumet:

    1. Jag har förstått att med customfirmware så ska man inte updatera sitt psp med sonys nya programvaror. Frågan är då hur bra fungerar customfirmwares med ett playstation3 med tanke på Fjärrspel streama film och ljud osv.

    2. Brukar custom firmware lägga till sånna funktioner efter sony har lagt till nått nytt?

    3. Om man köper ett PSP från psxcare kan man updatera det själv eller behöver jag ett eget Pandora batteri? och följdfrågan om jag moddar ett eget pandora batteri kan man modda tillbaka det, eller måste jag köpa ett nytt?

    4. Hur länge brukar ett batteri räcka och vad finns det för möjligheter till "större" eller backupbatteri?

    Blev mycket där hoppas nån kan svara på i alla fall en del frågor

    Tack på förhand

    /Hashi

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    1. Det fungerar precis som orginal, och uppdateringar får du via DarkAlex

    2. Ja, med CFW kan du göra precis som du vill

    3. Du kan göra det själv, det är bara oflashade pspor samt trasiga som behöver pandora

    4. ca 3-4 timmar beroende på CPU clock samt ljusstyrka och det finns extrabatterier till både slim och phat (jag har ett till slim som räcker 5 timmar =D)

    /Xager
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Allt du behöver fins redan färdigmoddat o klart med garanti

    Svart: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=654
    Silver: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=678
    Simpsons: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=703
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har haft uppfattningen att halva nöjet med att modifiera sin konsol är att man har gjort det själv .

    Har lyckats bra med ps2 Xbox Xbox360 och en hel del Wii än så länge så när jag väl bestämt mig för att skaffa ett psp så moddar gör jag den själv också förmodligen.

    Har sökt runt lite men inte hittat något bra svar på hur bra det funkar att modda tillbaka sitt batteri igen efter att man gjort det till pandora, är det för att man inte behöver eller är det lika bra att köpa ett extra batteri som man bara har som pandora batteri?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hashi Visa Inlägg
    Har haft uppfattningen att halva nöjet med att modifiera sin konsol är att man har gjort det själv .

    Har lyckats bra med ps2 Xbox Xbox360 och en hel del Wii än så länge så när jag väl bestämt mig för att skaffa ett psp så moddar gör jag den själv också förmodligen.

    Har sökt runt lite men inte hittat något bra svar på hur bra det funkar att modda tillbaka sitt batteri igen efter att man gjort det till pandora, är det för att man inte behöver eller är det lika bra att köpa ett extra batteri som man bara har som pandora batteri?
    Det beror på.
    Om du softmoddar det så kan man återställa det, vad jag har förstått.
    Men om man hårdmoddar det, dvs löder av en sak inuti batteriet så kan det bli ganska svårt att återställa. Då det är väldigt lite plats och om man råkar löda ihop fler saker så kan batteriet bli överhettat och gå sönder.
    Bäst vore nog att köpa ett färdigmoddat Pandora batteri, men såklart så är det ju alltid roligt att förstöra saker själv :P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    För att göra egna pandorabatterier och tillbaka med en knapptryckning skaffar man en sånhär:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97

    Annars om man inte orkar eller vågar köper man en sånhär:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97

    Vågar man inte göra ett Pandoraminne så köper man detta med:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Skadar ju inte att testa själv. Skiter det sig kan man alltid gå ner till PSXCARE så ordnar dom det Eller skicka om man bor en bit bort som jag.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Skadar ju inte att testa själv. Skiter det sig kan man alltid gå ner till PSXCARE så ordnar dom det Eller skicka om man bor en bit bort som jag.
    Jo vi brukar kunna väcka liv i det mesta :P
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •