Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: 79FL slutat fungera....

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0

79FL slutat fungera....

Jo, jag skulle flasha en 79FL... Efter att ha lött dit ett Infectus 79 Key, så kopplade jag in den till datorn med en Xecuter Connectivity Kit. Då fungerar inte ejectfunktionen längre. Varken via "Mata ut" i Windows eller via tryck på connectivity kitet. Har inte orkat koppla in den till 360'n igen, eftersom det känns som att den inte funkar.

Vad har jag gjort för fel?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    kolla lödningarna en gång till och kolla att du inte bränt något . du kankse bara kommit över någon punkt du inte ska komma över

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Jag löste det. Jag var så jävla trött att jag hade glömt att sätta dit den ena flatkabeln

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av FrexBox Visa Inlägg
    Jag löste det. Jag var så jävla trött att jag hade glömt att sätta dit den ena flatkabeln
    Personligen monterar jag inte loss styrkorten från DVD läsarna utan jag värmer bort epoxyt o skrapar bort o förtennar allt o löder på trådar direkt o sen på chippet

Alla sätt är bra utom de dåliga
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Då kan jag ju passa på att fråga en mästare... Hur mycket ska man egentligen värma? Alltså... Hur mycket pallar egentligen komponenterna runt omkring?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Då kan jag ju passa på att fråga en mästare... Hur mycket ska man egentligen värma? Alltså... Hur mycket pallar egentligen komponenterna runt omkring?
    Min varmluftsstation är ställd på 540 grader celcius o jag kör fyra max fem sekunder sen bänder jag lite o skrapar
    Allt hänger på när epoxyt börjar släppa

Men den som känner en kemist som kan tillverka ett biomedel som äter upp epoxy kan ju kontakta mig
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Dags för lite nanoteknik i moddningsgillet

Jag använder en Dremel gaslödpenna med varmluftsmunstycke. Blir nog uppemot 600 grader. Det bör ju funka med lite försiktighet med andra ord.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Dags för lite nanoteknik i moddningsgillet

Jag använder en Dremel gaslödpenna med varmluftsmunstycke. Blir nog uppemot 600 grader. Det bör ju funka med lite försiktighet med andra ord.
    Jodå lugna fina svepningar och lite bänd o svep igen tills det släpper
    Har själv föröskt med lite olika bekämpningsmedel men jag är lite allergisk mot att ha saker som kan orsaka mutationer på avkomma *skratt*
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    0
    Haha!

Annars finns det ju vissa lacklösare som funkar tydligen. Ska slänga upp en länk till artikeln på ELFA senare.

Liknande diskussioner

1. Virutal Console spel som slutat funka...
    By Netdatteman in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 16:12
  2. Chippat Wii slutat att fungera
    By swedishchapter in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 19:07
  3. Handkontroll har slutat fungera
    By surfsweden in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 17:37
  4. Xecuter 3 slutat fungera.
    By Toomz in forum X-ecuter 3 support
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 08:08
  5. Laddningen har slutat att fungera