Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Benq till Samsung

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Benq till Samsung

    Jag fick min samsung häromdagen och tänkte att jag skulle lägga o den idag.
    Jag läste ut koden ur orginalfirmwaren och la in den i samsungens ixtreme firmware. Sedan så spoofa jag samsungens ixtreme firmware till en Benq.
    Efter det så försökte jag följa guiden för flashning av samsung. När jag försöker ladda firmwaren i Iprep eller xtreme boot maker så får jag felmeddelande. Det går heller inte att skapa disken. När jag använde den gamla xtreme boot maker så gick det lite bättre... även om det kom fel meddelande. Men när jag sedan bootar med usbstick och kör mtkflash så får jag upp rätt enheter men den börjar aldrig flasha...
    Tips?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
    Jag fick min samsung häromdagen och tänkte att jag skulle lägga o den idag.
    Jag läste ut koden ur orginalfirmwaren och la in den i samsungens ixtreme firmware. Sedan så spoofa jag samsungens ixtreme firmware till en Benq.
    Efter det så försökte jag följa guiden för flashning av samsung. När jag försöker ladda firmwaren i Iprep eller xtreme boot maker så får jag felmeddelande. Det går heller inte att skapa disken. När jag använde den gamla xtreme boot maker så gick det lite bättre... även om det kom fel meddelande. Men när jag sedan bootar med usbstick och kör mtkflash så får jag upp rätt enheter men den börjar aldrig flasha...
    Tips?
    okej, det här är antagligen såhär det ligger till, hehe.. när du spoofade din samsung firmware till benq så ändras checksum för din firmware, då den inte sedan stämmer med iprep så lägger den inte in den.

    du fixar detta på tre sätt. endera lägger du in rätt md5 checksum i ixdef filen vid iprep eller så väljer du en ospoofad firmware, när allt är klart, byter du ut firmwaren på usb-stickan mot din spoofade. det tredje sättet är att spoofa firmwaren efter du kört iprep och allt är klart.

    ang. flashningen, använder du via kort?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, det här är antagligen såhär det ligger till, hehe.. när du spoofade din samsung firmware till benq så ändras checksum för din firmware, då den inte sedan stämmer med iprep så lägger den inte in den.

    du fixar detta på tre sätt. endera lägger du in rätt md5 checksum i ixdef filen vid iprep eller så väljer du en ospoofad firmware, när allt är klart, byter du ut firmwaren på usb-stickan mot din spoofade. det tredje sättet är att spoofa firmwaren efter du kört iprep och allt är klart.

    ang. flashningen, använder du via kort?
    Det har jag provat också men den accepterar inte någon som helst typ av firmware. Endast den gamla versionen av xtreme boot maker fungera det på. Men där körde den aldrig igång flashningen efter jag valt port. Jag har ett asus moderkort med via. Jag har tidigare använt samma för att flasha min benq.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
    Det har jag provat också men den accepterar inte någon som helst typ av firmware. Endast den gamla versionen av xtreme boot maker fungera det på. Men där körde den aldrig igång flashningen efter jag valt port. Jag har ett asus moderkort med via. Jag har tidigare använt samma för att flasha min benq.
    vilken version av iprep använder du? vad är felmeddelandet? låter som du har en gammal ixdef och alla md5 checksums inte är med.

    tanka hem din firmware från xbins så du vet den är ok. easy xbins: http://www.360mods.net/Downloads/details/id=29.html

    fungerande iprep med guide här: http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=55

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vilken version av iprep använder du? vad är felmeddelandet? låter som du har en gammal ixdef och alla md5 checksums inte är med.

    tanka hem din firmware från xbins så du vet den är ok. easy xbins: http://www.360mods.net/Downloads/details/id=29.html

    fungerande iprep med guide här: http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=55
    Jo men d blir väl bekymmer när ja har en spoofad firmware som ja ska ha in...det där med 1234567 12345....

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    körde precis mtkflash men efter jag har valt port så startar aldrig flashningen helt enkelt. Så Jag börjar fundera på om det har med mitt sata att göra..

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
    körde precis mtkflash men efter jag har valt port så startar aldrig flashningen helt enkelt. Så Jag börjar fundera på om det har med mitt sata att göra..
    stänger du av boxen innan du väljer port?

    4. möjliga portar visas. stäng av din xbox. välj sedan xtreme porten.
    5. vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
    6. flashing påbörjas.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    stänger du av boxen innan du väljer port?
    Absolut... men flashningen påbörjas aldrig... Jag ska prova med en annan dator och se om d fungerar bättre...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Jonzeboy Visa Inlägg
    Absolut... men flashningen påbörjas aldrig... Jag ska prova med en annan dator och se om d fungerar bättre...
    använder du den lägsta porten på via-kortet om du har fler än en?

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  3. Streama till 360 med vista home premium?
    By Cherox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:08
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •