Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Frågor inför flashning

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17

    Frågor inför flashning

    Tjo gott folk!

    Har planer på att flasha min 360 imorn. Det är en Benq-DVD i den och jag har mer lr mindre full koll på hur man gör. Lusläst guiden så

    Men har några frågor:

    1. Måste man ha hårddisk i sin 360 för att backuper ska köras felfritt? (har bara 256Mb minneskort just nu)

    2. Någon som har nått tips för att öppna "clipsen" på baksidan lättast så att man inte gör fula märken?

    3. Vissa säger att skivorna Traxdata DVD+R DL är bäst medans några andra säger att Verbatim DVD+R DL är bäst. Någon som har koll på egentligen vilka av dessa som är bäst?

    4. Kan man sänka hastigheten på DVD-spelaren till tex 8x utan att vara rädd för att lättare bli bannad pga detta?

    5. Vilken är den optimala hastigheten att bränna i. Är det DVD+R DL som har maxhastighet på 2.4x som är bäst, eller kvittar det vilken hastighet skivan klarar av att brännas i (finns ju tex 8x)?


    Tacksam för all hjälp med att lösa dessa frågor
    Last edited by lejonel; 2008-05-22 at 23:50.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    1. nej, men det underlättar att spel kan cache'a på den.

    2. går att köpa ett kit på psxcare för att öppna boxen eller så kan du göra såhär... http://www.youtube.com/watch?v=GPvUCYcHnGQ

    3. verbatim, helt klart.

    4. ja

    5. beror på brännare, firmware i brännaren, media. 2.4x eller 4x bränner jag i. prova dig fram.

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tusen tack för sådan snabb respons

    Blir att köpa en hårddisk nästa månad då. Redan köpt ett SATA-kort, ny brännare (Pioneer 115D) och ska köpa mig ett 10pack Verbatim imorn så. Inte lätt o vara fattig student

    Kvittar det vilka Verbatim-skivor man köper lr? Eftersom jag vill se om det fungerar i helgen så tänkte jag nämligen köpa några på stan imorn.
    Fungerar några av dessa tro!?

    http://www.westium.com/CBC.aspx?q=c:...05e3060v805656

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Tusen tack för sådan snabb respons

    Blir att köpa en hårddisk nästa månad då. Redan köpt ett SATA-kort, ny brännare (Pioneer 115D) och ska köpa mig ett 10pack Verbatim imorn så. Inte lätt o vara fattig student

    Kvittar det vilka Verbatim-skivor man köper lr? Eftersom jag vill se om det fungerar i helgen så tänkte jag nämligen köpa några på stan imorn.
    Fungerar några av dessa tro!?

    http://www.westium.com/CBC.aspx?q=c:...05e3060v805656
    de flesta verbatim fungerar bra. jag har bränt på de som har MEDIA KOD MKM-001 och MKM-003 utan problem.

    http://images.google.se sök på mkm-001 eller mkm-003 om du är osäker.. du lär säkert få upp förpackningar eller hur skivorna ser ut.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    okej kan ju höra med dom i butiken med. Kanske har koll på vilken mediakod deras skivor har.

    Tack för hjälpen

Liknande diskussioner

  1. Helt ny på Psp, lite frågor om flashning.
    By JayC in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 11:35
  2. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:40
  3. Det som inte fick hända hände (Flashning)
    By mitscat in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 20:41
  4. Flashning - Gävle
    By mve in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-12, 10:59
  5. Korta frågor inför flashning.
    By _booty in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 20:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •