Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Öppna 360 utan att ha sönder klistermärket?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17

    Öppna 360 utan att ha sönder klistermärket?

    Har hört från två polare som varit till en kille (privatperson) och fått sina 360's flashade, att han öppnade chassit utan att ha sönder garantiklistermärket. Har sett youtube-filmer på folk som värmt dem tills limmet släppt osv, men tydligen öppnade han den på ett sätt som gör att etiketten satt kvar. Har god lust att säga åt polarna att de snackar skit, för förstår inte riktigt hur det ska gå till.. men ville kolla först

    Hur gör ni på PSX-Care? Sprättar ni etiketten och klistrar dit en ny sen eller har ni nån hemlig teknik? Kräver inte att få reda på hur ni gör ifall ni har det, men vill gärna veta om det går eller inte

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om du inte hittar någon av mina filmer på videoboom.se (bannades från youtube).

    Inga problem att öppna boxen utan att sigillet pajar, är väl på 1 box av 10 som sigillet sitter lite illa till och blir lite skadat. Men sitter det bara över EN skarv så är det bara att bända plasten nära sigillet försiktigt så att limmet släpper liiite liite i taget tills det släppt ända fram till skarven. Andra halvan av sigillet rör man inte när det släppt fram till skarven.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://www.videoboom.se/xbox-360-unlock-kit-ii/

    Hann inte kika själv hur det ser ut i filmen, var länge sedan jag såg den men jag gjorde nog som jag beskrev ovan :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Tack för det Har sett den filmen förut, men tänkte nog inte på hur du gjorde med garantistickern då.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Hårrtork och ett vast blad har jag sett???? Jag gjorde det som på videon

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    104
    Respekt
    18
    fick mitt 360 för några dagar sen med det där nya klistermärket. "pappers"-liknande material. nån som lyckas öppna boxen lite snyggt?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Cottonfield66 Visa Inlägg
    fick mitt 360 för några dagar sen med det där nya klistermärket. "pappers"-liknande material. nån som lyckas öppna boxen lite snyggt?

    Använd hårtork och lossa det försiktigt en liten bit itaget.Kan ta en stund om du vill få loss det helt

Liknande diskussioner

  1. Se ifall man har en V79 utan att öppna 360?
    By MaCRo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 15:02
  2. Xbox 360 med eller utan spel
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 00:34
  3. Chipp - Skillnad utan att öppna Wii
    By Poffen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 19:01
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •