Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 112

Diskussion: Utvärdering: Xecuter RROD Kit (kod: 0102)

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Utvärdering: Xecuter RROD Kit (kod: 0102)

    Hejsan, detta är en liten utvärdering av "Xbox 360 RROD Kit".
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793&xSec=89

    360 med Felkod: 0102

    Inga Moddar på kyllingen överhuvetaget, varken före eller efter.

    _______________________

    Efter att "installerat" Kitet (man byter ut dom 4 padsen under moderkortet med nya medföljande, tillverkade av nått "superduper" värmeledande material .... )
    Och donat å grejat så var det dax å starta he*vetet.

    Och se på f*n... det funka!
    Gick från 0102 till fullt fungerande.

    Teorin bakom kitet verkar funka än så länge.

    35-40h fungerande fix än så länge, spelat en del, låtit boxen idla i bland, (har inte provat å tokspela 6h i rad än..) 360boxen har inte utsatts för "hårt arbete" under längre tid, så det kan va lite missvisande.
    Boxen har varit på i 35-40h kan man säja.

    Uppdaterar tråden om/när 360it lägger ner igen.

    Status: Funkar perfekt nu! känns ändå lite som man lever på lånad tid.. får se hur länge det håller.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Låter bra ändå!
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Liten Updatering.

    Fungerar fortfarande som det ska sedan "installationen".
    Normal användning, ca 1-2h per dag i snitt .

    Tryckte in XCM 360 High Speed Air Cooler och en XCM add on fan.
    Tempen ligger nöjsamt låg.
    Fördelarna med extra fläktar kanske är försumbar, men det kännde som det va lika bra när man ändå va inne å härjade.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Gjort samma lilla ingrepp själv idag och den funkar!
    Återstår att se om den fortsätter fungera, har dock spelat cirka 2,5 timme konstant samt just nu kört en halv film helt utan problem.
    Kan även tillägga att jag i samma veva jag plockade isär den passade på att lägga ny kylpasta på CPU samt GPU.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    TILLÄGGER FÖLJANDE: Har nu sett två filmer samt spelat cirka 6-7 timmar GTA IV (tog en 1,5 timmes paus där i mitten men stängde ej av). Fungerar fortfarande till 100 procent!!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    fail!
    Boxen RROD´ade för mej för 2 dagar sedan.
    Det hände på kvällen så tempen i rummet kan inte ha vart problemet.

    Läte den stå å gnälla å blinka rött i cirka 10-15min(som straff/experiment), starta sedan om den och då börja den funka igen, och har inte haft några problem, igen

    Lödpunkterna blir väl antagligen sämmre å sämmre, och kitet får bara processen till total fail att gå lite långsammare, men jag e grymt förvånad att det fungerar så bra som det gör/har gjort

    Känns inte som nån lösning att sattsa på om man inte sitter/satt i min situation från början, boxen och skalet var redan helt förstört innan jag installerade kitet av konstiga hemmabyggda installtioner och konstigt tagna strömmkällor, så MS service va uteslutet, och för pank för en PSX-omlödning.

    Få se hur länge det håller den här gången.

    OBS, jag bytte inte ut kitet, bara lät den stå en stund å starta sedan om

    //NN

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    instruktioner?

    beställde ett kit från psxcare precis, men fick inga instruktioner med.....
    kanske e så simpelt så man ordnar det utan?
    såg på youtube att det var nån som limmade fast "pads"?
    behövs det?
    så en walkthrough skulle glädja mig!!
    tackar på förhand!!
    jockeQ

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    jag igen....

    såg en bra förklaring på xecuters hemsida.....
    fast inte om man behöver limma fast dom?
    tack ändå!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Installationsguide:

    1. Skruva ut alla skruvar o lyft ut moderkortet ur din 360 aluminiumchassikorg.
    2. vänd moderkortet upp o ned.
    3. Tryck fast "INTE LIMMA" fyra kuddar på de FYRA minneskapslarna på undersidan "De svarta"
    4. Skruva ihop o testa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    tack!!

    tackar!!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    njae....

    funkade kanske 10 timmar sen var det tillbaks till helvetet....

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vill bara klargöra att vi givetvis inte kan garantera att installationen av detta rrod-kit kommer fungera i alla rödringande xbox360 som privatpersoner försöker reparera på egen hand.

    Så slipper jag få fler email från kunder som tycker att det är mitt fel att dom köper en produkt som inte fungerar för dom :-)



    Mailkonversation från idag:


    Har du ens läst produktbeskrivningen eller följt länken till supportforumet? Känner man sig redo för att göra reparationer i avancerad elektronik bör man även klara av att ta del av den information som finns tillgänglig. Vill du få RROD reparerat med garanti så har vi en tjänst för det, och som vi skriver så använder vi INTE rrod-kitet för dessa reparationer.

    /Hansi

    Kunden Kundsson skrev:
    > Kunde ni inte skrivit det på hemsidan så alla slipper köpa grejor av er då?
    >
    > Riktigt sjukt dåligt av er.
    >
    >
    > Den den 4 november 2008 13:31 skrev Psxcare Butiken <psxcare@netcare.se>:
    >
    >> Vi kompenserar ingenting, vi kan inte garantera att gör-det-själv-prylar
    >> skall fungera och vi har aldrig påstått att det kitet hjälper till 100% mot
    >> alla fel på xbox360.
    >>
    >> /Hansi
    >>
    >> Kunden Kundsson skrev:
    >>
    >>> Hej
    >>>
    >>> Vadå så det funkar inte alltid? Jag köpte ju en fix för att fixa den.
    >>> Funkar det inte är det ju ingen mening med att man köper en fix.
    >>> Hur kommpenserar ni detta?
    >>>
    >>> Kunden
    >>>
    >>> Den den 4 november 2008 13:11 skrev Psxcare Butiken <psxcare@netcare.se>:
    >>>
    >>>
    >>>> Troligen inget fel, många 360 fungerar med rrod kitet, men lång ifrån
    >>>> alla.
    >>>>
    >>>> /Hansi
    >>>>
    >>>>
    >>>> Kunden Kundsson skrev:
    >>>>
    >>>>
    >>>>> Hej igen!
    >>>>>
    >>>>> Jag läste runt lite och förstod att man skulle endast sätta de kuddnara
    >>>>> man fick på minnesmodulerna. Gjorde det och skruvade ihoppa allt.
    >>>>> Funkar fortfarande inte.. Samma fel. Förslag på vad jag gjort fel?
    >>>>>
    >>>>> Mvh
    >>>>> Kunden
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena !
    Har några frågor ang eran garranti på detta som ni kallar 0102(rrod)fix .....
    Jag lämnade in min xbox hos er 2008-02-21 mottogs av F.A kvitto nummer 72266
    och hämtade ut den 2008-03-07 och lämnades ut av D.C sen va jag in till er med den igen 2008-11-15 och det va samma fel igen då och då sa ni att min garranti gått ut men fick köpa en ny av xbox360 arcade xtreme .
    nu testade jag några nya spel nyss och dom gav bara en vit xbox360 logga på hela bilden .
    så min fråga nu är nu om det går fixxa båda dessa ?? jag skulle vilja ha båda fixxade så kan ju sonen få en i sitt rum finns det nån möljighet få lite paket pris ?????

    gissar det säkert kommit en ny firmware eller nått för den jag sist köpte....

    Tacksam för svar

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Firmareuppdatering kostar 350:-

    Din gamla trasiga 360 är nog inte lönt att hålla på att försöka reparera, jag kan inte ge bättre priser på reparationerna då vi tills vidare lejer ut dom till ett annat företag, all administration inräknad tjänar vi knappt nåt alls på dom.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    hur lång tid tar det att få sin box fixad om man lämnar in den för RROD ?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mikeybo Visa Inlägg
    hur lång tid tar det att få sin box fixad om man lämnar in den för RROD ?
    1-2 veckor
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    0020

    hej

    jag har fått felkod 0020 på min flashade elite. har kollat runt lite här på forumet och fått reda på följande: "0020 (Not yet known, possibly overheating)"

    vill helt enkelt veta om RRoD kitet kommer att hjälpa mig med detta problemet eller om jag måste skicka in den till psx på RRoD-rep?

    tack på förhand

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    svårt att säga om kitet kommer funka, kankse värt ett försök? är ju inte så dyrt. jag fick 0020 på mitt, får verkligen inte mitt att leva :P provat allt

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pmf142 Visa Inlägg
    hej

    jag har fått felkod 0020 på min flashade elite. har kollat runt lite här på forumet och fått reda på följande: "0020 (Not yet known, possibly overheating)"

    vill helt enkelt veta om RRoD kitet kommer att hjälpa mig med detta problemet eller om jag måste skicka in den till psx på RRoD-rep?

    tack på förhand
    0020 GPU Malfunction, similar to error 0102

    läs här: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=484726

    den listan som hansi har skrivit här är inte "upp to date" det vill säga att läsa på den här listan ^ är bättre när man söker på felet

    *edit:*
    Detta betyder att RROD kitet KAN fungera för dig, men det finns ingen garanti, däremot skulle vi kanske kunna släcka felkoden åt dig genom att löda om GPU'n, men detta gör vi inte för hand utan skickar till en annan verkstad vi har avtal med som gör det åt oss med maskiner
    Last edited by Swizzy; 2009-04-09 at 09:09.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack så mkt nu ser man allt lite tydligare

    så om jag har förstått detta rätt så finns chansen att jag aldrig mer får igång xboxen?
    men jag ska nog ändå prova att använda kittet, man måste ju ha lite hopp

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pmf142 Visa Inlägg
    tack så mkt nu ser man allt lite tydligare

    så om jag har förstått detta rätt så finns chansen att jag aldrig mer får igång xboxen?
    men jag ska nog ändå prova att använda kittet, man måste ju ha lite hopp
    Risken finns att du inte får igång den ja, men om du har garanti kvar hos MS föreslår jag att du lämnnar in den hos dom (efter återställning) så fixar dom den åt dig med 100% säkerhet (om det inte syns att den varit öppnad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    55
    Respekt
    20
    rod kitet funka inte alls för min del ,

    men däremot så testa jag lite annat, tog bort korsen under som håller fast gpu/cpu

    samt nöp av fästena till dom,sen tog jag samma skruvar och satte under ifrån och drog åt kylningen med igen (brist på skruvar) , det kan ha gjort susen,den startar igen och letar kontroller som vanligt

    har inte lagt på ny kylpasta ännu men ska göra det,blev mest förvånad att den startade alls,kan vara tillfälligt, får vänta med att dra igång den igen tills jag fått dit ny kylpasta,vad jag hade för felkod det har jag ingen aning om

  23. #23
    Hej alla, jag har fått 0102 på mitt xbox nu ;( men jag har sett att andra överhettar gpu'n så att lödtennet smälter under och går tillbaka till rätt plats(vad jag förstod så är orsaken till 0102 att lödtennet under gpu'n spricker/ lossnar) är det någon bra ide? för jag kan ju lika gärna köpa ett nytt xbox om jag ska behöva lämna in det och betala 1000 spänn för att få det fixat.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Hej alla, jag har fått 0102 på mitt xbox nu ;( men jag har sett att andra överhettar gpu'n så att lödtennet smälter under och går tillbaka till rätt plats(vad jag förstod så är orsaken till 0102 att lödtennet under gpu'n spricker/ lossnar) är det någon bra ide? för jag kan ju lika gärna köpa ett nytt xbox om jag ska behöva lämna in det och betala 1000 spänn för att få det fixat.
    det är INTE bra att överhetta GPU'n eftersom det kan orsaka ännu värre problem... det finns en annan metod nämligen XClamp, testa gärna detta också... det vi gör med boxar som vi tar in på RROD reparation är att löda om chippet helt (OBS: vi gör det inte i butiken utan har en extern verkstad som det görs i)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är INTE bra att överhetta GPU'n eftersom det kan orsaka ännu värre problem... det finns en annan metod nämligen XClamp, testa gärna detta också... det vi gör med boxar som vi tar in på RROD reparation är att löda om chippet helt (OBS: vi gör det inte i butiken utan har en extern verkstad som det görs i)
    jag tror inte att xclamps kommer funka för att jag kan höra att en lödpunkt är lös/borta när jag vänder på konsollen

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    jag tror inte att xclamps kommer funka för att jag kan höra att en lödpunkt är lös/borta när jag vänder på konsollen
    Ehh hur låter en lös lödpunkt?


    Den lär ju inte låta mer än "tippsensorn" som sitter i alla 360...vet inte hur många kunder som klagat på "den lösa skruven" som skramlar i deras 360...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ehh hur låter en lös lödpunkt?


    Den lär ju inte låta mer än "tippsensorn" som sitter i alla 360...vet inte hur många kunder som klagat på "den lösa skruven" som skramlar i deras 360...
    jag vet inte var tippsensorn sitter men det låter väldigt lite och ljudet kommer från gpu'n

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    jag vet inte var tippsensorn sitter men det låter väldigt lite och ljudet kommer från gpu'n
    Fan vad skarp hörsel du har om du kan säga att det absolut kommer från GPU'n! det är förmodligen tipsensorn du hör...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Fan vad skarp hörsel du har om du kan säga att det absolut kommer från GPU'n! det är förmodligen tipsensorn du hör...
    sitter inte tippsensorn i RF boarden? (ring of light)

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning, när jag har haft den lös har det INTE låtit något alls... kan sitta på moderkortet (verkar mer logiskt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09
  2. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:01
  3. Rrod
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:23
  4. fel kod 0102 vad göra?
    By iceman007 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 05:36
  5. xecuter connectivity kit
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 23:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •