Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: VLC360 + Win XP Pro = möjligt?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

VLC360 + Win XP Pro = möjligt?

Ja som topic lyder så undrar jag om det är möjligt att streama via VLC360 på min Xbox360 även om jag inte använder Windows XP Media Center Edition?

VLC360 verkar nämligen vara ett program som hade passsat mig ypperligt. Men att installera ett helt nytt OS för att få det och fungera är ju lite overkill

Någon som har tips på hur man kan få VLC360 att fungera på Win XP Pro SP3 eller om det finns något annat bra alternativ för att streama .avi + .srt till Xbox360?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    kika i denna tråden.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28479 den tar upp andra möjligheter än bara tversity om jag inte minns fel. annars kan du tanka hem vmware eller något annat virtuellt system som du kan installera och köra MCE i... ska kika närmare om det finns någon workaround till vlc360.

*tillägg*
    hittade en blog som testat att köra genom vm (virtual machine) och enligt den fungerade det bra. http://jamesstory.wordpress.com/2006...d-divx-vlc360/
    Last edited by int21; 2008-05-26 at 14:27.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Hittade inget annat än info om Tversity där. Och det är ett program jag gärna inte vill använda. Så sablans kinkigt om minsta lilla grej är fel. Plus att det är väldigt kinkigt mot min router. Testade att köra VLC360 via en polares dator som kör med Win XP MCE och det fungerade verkligen klockrent!

Dock är det ju lite surt att behöva installera om datorn för o få det att fungera :/
    Men är väll tvungen. För att köra virtuellt system med MCE är ju också lite bökigt.

Har ni några tips så hojta gärna till

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    För att köra virtuellt system med MCE är ju också lite bökigt.
    att köra vm är mindre bökigt än att köra tex dual boot, du slipper ju starta om varje gång. har du sedan två skärmar kan du ha vm (mce) uppe på den andra skärmen hela tiden. sedan går det väl rätt smidigt att genom en genväg eller .bat-fil få vm att starta och dra igång vlc360 och allt dedär med ett dubbelklick för att sen minimera allt. det tycker jag är rätt smidigt.

sedan kanske de tar lite systemresurser.. det är värt ett försök iaf om du ändå är i tankarna på att formatera om burken.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    att köra vm är mindre bökigt än att köra tex dual boot, du slipper ju starta om varje gång. har du sedan två skärmar kan du ha vm (mce) uppe på den andra skärmen hela tiden. sedan går det väl rätt smidigt att genom en genväg eller .bat-fil få vm att starta och dra igång vlc360 och allt dedär med ett dubbelklick för att sen minimera allt. det tycker jag är rätt smidigt.

sedan kanske de tar lite systemresurser.. det är värt ett försök iaf om du ändå är i tankarna på att formatera om burken.
    Jo det är iof sig sant. Har inte så bra koll på VM dock så får ta och läsa på hur man konfigurerar det hela. Annars får jag väll helt enkelt formatera och installera Win XP MCE.

Är det stor skillnad på Win XP Pro SP3 gentemot Win XP MCE?

Liknande diskussioner

1. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 22:06
  2. Byta till större HD? Är det möjligt?
    By Gewehrkugel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 22:39
  3. M3 lite pro.
    By PolarBear in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 20:18
  4. Pro Evolution Soccer 2008 Frisparkar?
    By denjia in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 10:58
  5. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner