Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: "Litet" xbox problem

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    "Litet" xbox problem

    Hej!

    Har ett xbox hemma som jag försöker laga (fick det gratis, därför jag anstränger mig ). Har spenderat x antal timmar framför det här forumet och andra, både svenska och utländska och som det ser ut nu har jag lyckats lösa alla problem (tack för ett bra forum!), men det är några fel som jag inte lyckas hitta något bra svar på och det är antagligen dem j*vligaste av dem alla:

    Fel1: On/off knappen funkar inte utan jag måste starta med eject eller genom att sätta i elkabeln. Xboxen startar upp fint både vanligt och med chippet (då jag sätter i sladden). Det är perfekt ljud och bild och jag kan hoppa runt i menyerna tills...

    Fel2: ...den slår av sig själv efter ca 30 sekunder till 1 minut. Men den dör inte direkt, om släden till dvdn är ute matas den in. Lampan i fronten lyser grönt hela tiden, har inte sett skymten av något rött eller oranget ljus och den går att starta direkt efteråt utan problem tills samma fel händer igen 30sekunder senare.

    Här läst om folk som har liknande problem men då har oftast lampan visat en annan färg eller att det är något annat som skiljer sig från mitt problem. Chippet som sitter i är ett smartXX opx se, bland det första jag gjorde var att operera bort ett gammalt chip och löda dit smartXX:et. Jag har kollat alla lödningar och om det är skador på moderkortet men inte hittat något. Har även testat att starta utan chip och det är samma fel ändå. Har sökt, sökt och åter sökt här på forumet och jag ber om ursäkt om jag borde ha sökt lite till och inte skrivit detta inlägg. Nån som kanske har en lösning?

    Mvh / Kalle

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fick höra idag av han som hade xboxen innan mig att en resistor släppte lite då han lödde dit det förra chippet och att han försökt löda tillbaka den. Kan en dålig lödning där vara det som ställer till det?
    Last edited by oBoi; 2008-05-27 at 10:15. Anledning: Ändrade lite i en mening

Liknande diskussioner

  1. xbox fungerar utan chip men inte med
    By trasman in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 01:00
  2. Är en xbox låst till PAL eller NTSC (Svartvit bild problem)?
    By bills in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:51
  3. Problem med xbox, Blinkar rött
    By Georgio in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 08:47
  4. Problem med komponentkabel till xbox
    By Malevolence in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 15:36
  5. Problem med xbox!
    By konbaloche in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •