Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: ms25 Ring of death!

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0

ms25 Ring of death!

Tjena, en polare till mig har en xbox 360 som aldrig vartit flashad eller öppnad på något sätt. Helt plötsligt en dag så fick han "ring of death" och jag vet inte hur jag ska kunna återställa den, någon som vet hur jag ska göra ? Det är en Ms25:a och felkoden jag får fram är olika varje gång jag startar den och trycker på sync knappen(som guiden för felkoder visade att jag skulle)oftast fick jag 0023, vilket är (not known yet)..
    Alla tips uppskattas!
    Jag har lite erfarenhet av att flasha Hitachi drives.. men inte samsung drives.
    Last edited by loliceman; 2008-05-27 at 13:17.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är den inte flashad/öppnad (fast ser du att det är en ms25 så lär du ju ha öppnat den nu) så är det 3 års garanti som gäller, bara ringa microsoft så fixar dom den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är den inte flashad/öppnad (fast ser du att det är en ms25 så lär du ju ha öppnat den nu) så är det 3 års garanti som gäller, bara ringa microsoft så fixar dom den...
    Problemet är att han köpte den av en kompis och han har inte garanti-lappen kvar Och nu är den öppnad, men finns de inte något sätt som man kan "återställa" driven på ? bör tilläggas att när man trycker på open knappen på läsaren så åker den ut 1 cm, sen in igen.. man får trycka ett par gånger innan den kommer ut..

Kan jag inte komma in till butiken och ni kan kolla på den ? Går i skolan inte så långt därifrån

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    RROD har inget med dvdläsaren att göra. RROD fel fixar vi oftast för 700:-, byte av DVDläsare inkl flashning kostar 1350:-. Är det fel på både dvdläsare och RROD/moderkortet är det bättre du köper en ny 360 arcade än att hålla på med reparationer...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    0
    Okej, men hur kan jag ta reda på ifall det är både DVDläsaren och RRod ? Om det bara är DVDläsare kommer jag till butiken, 700kr kan jag fixa

Liknande diskussioner

1. Red ring of death
    By emo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 19:18
  2. Death of ring IGEN!
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 20:52
  3. Ring of Death (eller inte)
    By mumintrollet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 12:04
  4. Ring of death - what now?
    By Mfah in forum XBOX 360 - Allmänt