Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: frågor om multiplayer/ system link

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0

frågor om multiplayer/ system link

hej jag undrar om man på följande spel kan vara 4 spelare på två xboxar och 2 tv apparater alltså kan 8 spelare med två xboxar spela följande spel via system link??

History channel battle for the pacific
    Rainbow six las vegas 2
    Gears of war

om dom inte funkar skulle jag gärna vilja ha lite tips på spel som fungerar. inte spel som kan fungera. jag vet redan att halo 3 fungerar.

tacksam för ett snabbt svar

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    bump

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    okej, antar att folk inte lan'ar så mycket via system link och med flera tv'ar därför är sådana här trådar rätt döda.

jag har aldrig spelat system link men att det går att koppla ihpo många boxar är de inget snack om... en del spel verkar stödja 4 player splitscreen och en del inte, de lättaste är nog att kolla upp varje spel för sig via google. vissa spel stödjer 2-16 spelare men då går det bara att vara 2 spelare / tv alltså måste man ha 8 boxar och 8 tv'ar.

jag fann en blogg som kanske svara lite på dina frågor iaf. scrolla ner till "Halo 3:s överlägsenhet."

http://www.gamereactor.se/blog/spets...12d299e507c43d

litet utdrag från den....
    I Call of Duty 4 kan man spela upp till 4 personer split-screen. Men spelar du System Link kan du helt plötsligt bara spela en person per TV. Jag har inte testat Xbox Live, men jag skulle gissa att det gäller samma som frö System Link där.

GTA IV hamnar ändå på sistaplatsen, för det stöder inte split-screen alls. En person per TV är det som gäller här.

En snabb jämförelse av hur många spelare man kan spela tillsammans med tre TV-apparater och tre konsoler:

Halo 3: 12 personer (4 per TV)
    Gears of War: 6 personer (2 per TV)
    Call of Duty 4: 4 personer (endast en TV används)
    GTA IV: 3 personer (en per TV)

Visst, Xbox Live är underbart och man behöver inte spela alla i samma hus. Men allt blir så mycket trevligare då. Och i de flesta hus har man mindre än tre TV-apparater.

Split-screen dör ut, men varför? Visst finns det bättre möjligheter att spela med varandra nu även om man befinner sig på olika sidor jordklotet än det fanns förut, men det finns fortfarande ingenting som slår att spela tillsammans med sina kompisar och faktiskt vara fysiskt nära varandra. Det är inte samma sak att prata med någon i headset som att prata med någon som sitter bredvid en. Inte ens om man skulle ha videosamtal skulle det vara samma sak.
    återkom gärna med dina resultat...

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    kan ngn länka en sån kabel som man behöver ?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    kan ngn länka en sån kabel som man behöver ?
    en vanlig nätverkskabel, rj45.

http://www.google.se/search?hl=sv&q=...nk+%2Bxbox+360

http://en.wikipedia.org/wiki/System_Link

Citat Original inlägg av peppen Visa Inlägg
    jag gärna vilja ha lite tips på spel som fungerar. inte spel som kan fungera. jag vet redan att halo 3 fungerar.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...tem_Link_games

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    okej, antar att folk inte lan'ar så mycket via system link och med flera tv'ar därför är sådana här trådar rätt döda.

jag har aldrig spelat system link men att det går att koppla ihpo många boxar är de inget snack om... en del spel verkar stödja 4 player splitscreen och en del inte, de lättaste är nog att kolla upp varje spel för sig via google. vissa spel stödjer 2-16 spelare men då går det bara att vara 2 spelare / tv alltså måste man ha 8 boxar och 8 tv'ar.

jag fann en blogg som kanske svara lite på dina frågor iaf. scrolla ner till "Halo 3:s överlägsenhet."

tack så mycket aa det ska ja göra om ja kommer ihåg det

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av peppen Visa Inlägg
    tack så mycket aa det ska ja göra om ja kommer ihåg det
    du kanske missade, men i inlägg #5 så länkar jag till en lista med system link spel så slipper du googla fram alla.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg

vi spelade halo 3 och call of duty 3 och de funka fint men vi hitta inga andra som fungerade

Liknande diskussioner

1. VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 20:25
  2. jag vill spela multiplayer med mig själv!?!?
    By Mr_premier in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:01
  3. System Link?
    By Tyralion in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 14:46
  4. Bra spel för System Link??
    By di7riks in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 20:06
  5. Xbox System link kabel fråga
    By Sid in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 10:23

Bookmarks