Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Pal-50, Pal-60

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0

Pal-50, Pal-60

Har ett problem, hur ser man om ett spel kan ta PAL-50? För jag har skitbild rent ut sagt på PAL-60 på min nya Samsung lcd 40"

Registrerade
    Apr 2008
    Respekt
    17
    Borde inte din nya 40"lcd ha HD? Varför envisas med att köra analoga SD-upplösningar? Annars klarar alla PAL-spel PAL-50. Det är ett krav.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, det finns massor av spel som kräver 60Hz...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    Det står när jag tex sätter in guitar hero 3, eller mass effect att den måste köras i PAL-60.

Är alla xbox 360 hd? när jag ställer in min sladd på hdtv så får jag ingen signal in i skärmen Några tips?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Dralle Visa Inlägg
    Det står när jag tex sätter in guitar hero 3, eller mass effect att den måste köras i PAL-60.

Är alla xbox 360 hd? när jag ställer in min sladd på hdtv så får jag ingen signal in i skärmen Några tips?
    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...ovideo-vga.htm

Ansluta till ljud/video: VGA
    Ansluta till en bildskärm eller tv

Så här ansluter du Xbox 360?-konsolen till en bildskärm eller HDTV (high-definition):

1. Stäng av konsolen.
    2. Anslut AV-kontakten på Xbox 360 VGA-kabeln med HD AV till AV-porten på konsolen.
    3. Anslut de helfärgade vänstra och högra (vit och röd) ljudkontakterna på HD AV-kabeln till ljudingångarna på bildskärmen, tv:n eller mottagaren.
    4. Sätt på konsolen. Från området System kan du ändra inställningarna för bildskärm och HDTV. Välj lämpliga videoinställningar för bildskärmen och HDTV.

Om det uppstår problem med installationen läser du Felsöka ljud- och bildanslutningar.

Om du vill dra nytta av AV-kabelns digitala ljudutgång läser du Ansluta till digitalt ljud.
    http://www.xbox.com/sv-SE/support/xb...-component.htm

Ansluta till ljud/video: komponentvideo
    Ansluta till en HDTV (high-definition)

Så här ansluter du Xbox 360?-konsolen till en HDTV (high-definition):

1. Stäng av konsolen.
    2. Anslut AV-kontakten på HD AV-kabeln till AV-porten på konsolen.
    3. Ställ in omkopplaren på AV-portkontakten till HDTV. Omkopplaren ska anges till HDTV om tv:n stöder HD-upplösningar som 480p, 576p, 720p och 1080i.
    4. Anslut kontakterna med rött, grönt och blått band på HD AV-kabeln till motsvarande färgmärkta ingångar på tv:n (Y, Cb/Pb, Cr/Pr). Koppla inte in kompositkontakten med gult band.
    5. Anslut de helfärgade vänstra och högra (vit och röd) ljudkontakterna på HD AV-kabeln till ljudingångarna på tv:n.
    6. Sätt på konsolen. Från områdetSystem kan du ändra inställningarna för bildskärm och HDTV. Välj lämplig HD-inställning för tv:n.

Om det uppstår problem med installationen läser du Felsöka ljud- och bildanslutningar.
    Ansluta till en vanlig tv

Så här ansluter du konsolen till en vanlig tv:

1. Stäng av konsolen.
    2. Anslut AV-kontakten på HD AV-kabeln till AV-porten på konsolen.
    3. Ställ in omkopplaren på AV-portkontakten till TV.
    4. Anslut kompositsignalkontakten med gult band på HD AV-kabeln till den gula ingången på tv:n. Koppla inte in kontakterna med rött, grönt och blått band.
    5. Anslut de helfärgade vänstra och högra (vit och röd) ljudkontakterna på HD AV-kabeln till ljudingångarna på tv:n.

* Du kan också ansluta den helröda, helvita och gula signalkontakten till den röda, vita och gula kontakten på SCART-adaptern (levereras tillsammans med Xbox 360), och sedan ansluta SCART-adaptern till ett SCART-uttag på tv:n.

Obs!

För tv-apparater med monoljud, som bara har en ljudingång, ansluter du antingen den högra eller vänstra ljudkontakten till ljudingången.

* Om du vill dra nytta av AV-kabelns digitala ljudutgång läser du Ansluta till digitalt ljud.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    0
    korkad som man var hade man ju kopplat fel, tackar för tipsen det funkade

Liknande diskussioner

1. Pal Vs. Pal - Rkmp5d
    By Grima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 16:59
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-12-08, 00:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 23:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 19:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 19:12

Bookmarks

Behörigheter