Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Race Driver Grid

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    Race Driver Grid

    vad tycker ni om spelet?

    har inte spelat så mycket än men jag tror inte det klår dirt, för det spelet fastnade jag vid direkt, rally är dessutom roligare än asfalts race tycker jag. att jag nämner dirt är för att de har väl tagit dirt motorn och allt det där och använt i detta.

    jag tycker detta spelet är jävligt svårt, kanske är en vanesak. har bara kör muscle race och gt race och man kommer skitsist rätt fort, haha. att sedan lyckas få iväg bilen utan att stå och sladda en minut efter en krasch är inte lätt det heller. rätt schysst när man kommer med bredställ in i en sväng och råkar komma ut i gruset så man inte ser ett skit för allt damm efter man snurrat runt... får nog ge spelet några dagar till.

    favoritspelet inom bilgenren är fortfarande need for speed: most wanted, det är svårslaget.

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Drog precis ner det o har inte hunnit bränna ut det ännu.. Återkommer med kommentar senare när jag testat det

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Drog precis ner det o har inte hunnit bränna ut det ännu.. Återkommer med kommentar senare när jag testat det

    Edit: Lirat i några timmar nu och jag säger bara WOW vilket coolt bilspel. Att det är för jädrans snyggt är bara en härlig bonus men det är allt annat runtom kring som är så jädra coolt. Hela upplägget känns rejält genomtänkt och äntligen ett bilspel som är svårt! Det är inte bara att sätta sig framför ratten och köra som en fartblind höna på autobahn utan du måste tänka realistiskt. Annars slutar det med att du i bästa fall får punktering och styrningen drar åt ett håll eller så kraschar du fullständigt och får antingen börja om racet eller köra "replay-funktionen" som är riktigt coolt!

    Betyg efter några timmars spelande är 8navkapslar av 10möjliga

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Alltså, hur funkar det. Vågar man spela att spel innan det har släppts? För visst släpps detta den 30e maj? MS ser inte att man spelat spelet?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av zhilmoen Visa Inlägg
    Alltså, hur funkar det. Vågar man spela att spel innan det har släppts? För visst släpps detta den 30e maj? MS ser inte att man spelat spelet?
    ja, det gör man. här följer två tips som du kan använda till i princip alla spel du får tag på innan release.

    1. va inte inloggad på live med din profil med spelet i din box.
    2. spela inte spelet online före release. (omöjligt om du följer råd 1.)
    3. spela.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Jag har spelat i stort sett alla spel innan releasedag och aldrig varit något probelm. Bara GTA IV jag drog ut sladden för det var sånt tjat och hög attention på det spelet.

    Spela på! Finns massor som spelat online redan och det sägs att spelet finns i butiker i England sedan igår...ska de banna folk som köpt ett lagligt spel för att affären släppt någon dag för tidigt lär det bli en del skrikande.

    Så till topic...

    Jag tycker spelet är grymt bra! Visst är det inte supersimpelt och vissa banor har jag säkert spelat om 10 ggr men man vill ju få all sin sponsor bonus mm :-)
    Snyggt, skön känsla (kanske inte är såååå realistiskt men det är ju arkadracing vilket är såå mkt roligare) Skönt upplägg, mkt variation, bra online del. Hade 13:e bästa varvtid i världen igår på en bana med formel 3 bil...borde köra den utan andra bilar bara :-) Ganska lätt få ihop achivements i början...drog ihop 120 på drygt 2 timmar... ligger 51:a i världen på det :-)
    Betyg: En klar 9 av 10 möjliga!
    Last edited by mickys; 2008-05-28 at 13:37.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Hackar spelet för någon? Ibland i racen hänger sig spelet en tiondels sekund eller så, lite störande. Kan det hjälpa bränna om? Har aldrig haft några problem med andra spel. Samsung brännare, Verbatim brännare och Benq med 1,41. Ingen idé ni skriver Köp en pioneer för min Samsung är en utmärkt dual layer brännare som säkert har bränt närmare hundra spel.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Jepps. Har lirat spelet i en timme och har märkt av det att det har hackat till ett flertal gånger redan. I en del race händer inget alls och i en del har det hänt flera gånger (speciellt tidigt under loppets gång). Det är som sagt bara väldigt små fördröjningar, men tillräckligt mycket för att störa mig.

    Har aldrig haft problem med sånt tidigare. Allt pekar på att det har med orginalspelet/rellen att göra.

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Har spelat i flera timmar nu och det har aldrig hackat till för mig iaf. Flyter på hur bra som helst

    Dålig brännare? Kassa skivor? Slö uppdatering på TVn hos Er kanske!?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    nä lejonel inget av det du påstår... kanske kör du med minneskort? Är sagt att det har något med att repriser som sparas på hårddisken samtidigt som man kör eller något...ska funka bättre med minneskort... men för mig var det bara några race i början, aldrig längre...dock kan det hacka till när man ska få sina sponsorpengar...i en tiondels sekund och det kanjag leva med när jag ska inkassera runt 250 000 pengar per lopp i sponsring :-)

  11. #11
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag har både minneskort och hårddisk i min box.. Minneskortet sitter kvar där sen jag var hårddiskslös! hehe! Men vete fasiken om de är i bruk.. Är bara massa gamla saves på det iaf. Inga spår av Grid iaf. Men men surt att det laggar för Er iaf :S

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej, jag har en fråga. Jag drog ner Race driver Grid till xbox 360 förgår! Har brännt några andra spel förut som har funkat perfekt till exempel: Gta 4, army of 2, och Bully. Alla har funkat perfa. Men mitt problem är att när jag skulle bränna ut spelet race driver grid så kom downloaden bara med en iso fil! Jag bränner med imgburn och där vill dom att man ska hitta den lilla filen! Som heter typ Sv lr ngt sånt som bara är 1,30 kb stor eller liknande. Men jag brände iaf spelet på en Verbatim Dl +R skiva. Sen när jag sätter in den i xboxet och startar står det bara "Mixed up DVD" ? testade men Clone Dvd men det gick åt skogen det med. Kan någon hjälpa mig!?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av luzze Visa Inlägg
    Hej, jag har en fråga. Jag drog ner Race driver Grid till xbox 360 förgår! Har brännt några andra spel förut som har funkat perfekt till exempel: Gta 4, army of 2, och Bully. Alla har funkat perfa. Men mitt problem är att när jag skulle bränna ut spelet race driver grid så kom downloaden bara med en iso fil! Jag bränner med imgburn och där vill dom att man ska hitta den lilla filen! Som heter typ Sv lr ngt sånt som bara är 1,30 kb stor eller liknande. Men jag brände iaf spelet på en Verbatim Dl +R skiva. Sen när jag sätter in den i xboxet och startar står det bara "Mixed up DVD" ? testade men Clone Dvd men det gick åt skogen det med. Kan någon hjälpa mig!?
    det är nog .dvd filen du menar. den behövs faktiskt inte om du använder imgburn, även om programmet klagar.. följ bara stegen under..

    utan .dvd fil

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. ställ in layerbreak till 1913760 under settings / write (Layer Break).
    3. öppna imagefilen med imgburn.
    4. bränn.

    med .dvd fil

    1. ladda hem imgburn. http://www.google.se/search?q=imgburn
    2. öppna .dvd filen med imgburn.
    3. bränn.

    vill du skapa en .dvd fil kan du göra det med detta program eller så läser du faq.
    Last edited by int21; 2008-08-07 at 12:47.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    vilken relle är "safe"??

Liknande diskussioner

  1. race driver 2 och hittman contracts problem
    By lalip in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-05-18, 14:09
  2. Toca Race Driver 2
    By Spetsnaz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 11:29
  3. ToCA Race Driver 2
    By mysiskatten in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 20:19
  4. Race Driver 2
    By Snuffe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 12:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •