Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Disc Read Error hos polare, men inte hos mig

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Disc Read Error hos polare, men inte hos mig

    Chippade ett Wii för ett tag sedan åt en kompis, allt gick fint när jag testade här hemma. När han sen fick hem Wii:et fick han en massa DRE på brända spel, MINA brända spel som jag skickat med.

    Fick tillbaka Wii:et och testade hos mig igen, och jag fick inte något problem alls.

    Gav honom lite nya skivor att testa med, men de strulade också, så nu har jag fått tillbaka Wii:et ännu en gång. Jag fick med strömadaptern denna gången, och det är inte den som ställer till det heller.
    Så nu sitter jag här med ett Wii som fungerar utmärkt hos mig, men inte hos min polare. Vad göra?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Böj till en slagruta å se till att polaren inte ställer sin wii mitt i ett currykors...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Skicka den wii-konsollen till hansi så gör han rätt från början...gör om gör rätt...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag drog ned resistorn på lasern från 700 till 500 ohm nu, får se om det var den som var kässs.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är/var den inte kass så är den snart vara kass om du krämar på med 40% mer effekt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Raddox Visa Inlägg
    Jag drog ned resistorn på lasern från 700 till 500 ohm nu, får se om det var den som var kässs.
    kanske äldre modell med nån känslig laser.
    testa bränna långsammaste speed med annan brännare.
    byt märke på skivorna. (verbatim-R)
    ha inte dc++/massa torrents igång å massa annat när man bränner.
    starta om innan bränning.
    nån lödning kan ha lossnat.

    värt att testa

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    TaxiTitan:
    Tack för tipsen, men det är inte skivorna det är fel på. HP-skivor, brända efter konstens alla regler. Testat med andra kompisars skivor också.

    Lasern är hur som helst justerad nu, och problemen tycks vara borta.
    Tills lasern pajar
    Nej, men seriöst, att öka effekten på lasern... som jag har förstått det så verkar det vara en standardlösning om man får massa DRE (som inte beror på skivorna), det var väl samma på Gamecube?
    Det rör väl sig först och främst om dual-layer spel som folk har fått problem med, men jag kan inte tänka mig att jag är den enda som justerat för vanliga spel på Wii

    Hansi:
    Av ren nyfikenhet, vad gör ni vid problem med läsning av skivor? Det kanske inte är så att det är något som upptäcks direkt, men ni lär väl få en eller annan reklamation där det visar sig att lasern inte är tillräckligt stark för brända skivor. Är det byte av lasern som gäller?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi brukar kolla att det fungerar med våra skivor, vilket det i regel gör. Så får kunden en uppmaning att se över sin brännare, sina media och sin pc så att det inte bränns en massa halvdana skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    Pioneer rekommenderas som brännare... Fungerar med nästan ALLA media och verka ge ett perfekt resultat varje gång. Har haft en hel del struliga maskiner genom åren men allt som är bränt med mina Pioneer brännare, bara fungerar hela tiden.

    Skivor med Ritek Dye är varmt rekommenderade tex Traxdata DVD-R, Ritek F1, osv... finns en del... Men som sagt gör brännaren mer än man tror...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Liknande diskussioner

  1. Kan komma in på xbox live men inte på mediadelning?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:08
  2. Blir galen!!!
    By asdfz0r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 13:00
  3. Game disc could not Read
    By Jowhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 03:33
  4. Chippet fungerar, men hittar inte D: ??
    By Maxie in forum Xenium Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 07:19
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •