Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Question Jag har köpt en andra 360 och har ett par frågor...

    Hey!

    Det är så att min xtreme flashade (och bannade) 360 Premium pajade för rätt länge sedan. Den visar felkod 0102 (= dåligt lödda komponenter på moderkortet).

    Igår köpte jag en sprillans ixtreme flashad 360 Arcade som jag tänkte koppla in ikväll. Eftersom att min Premium står inkopplad och på plats, så tänkte jag smidigt bara dra ur sladdarna ur den och sätta i dem i Arcaden istället (som jag även flyttar över hårddisken till). Men jag har ett par frågor som jag hoppas på att få besvarade utav er kunniga.

    1. Vad kan jag göra med min trasiga Premium? Den har endast öppnats 1 gång och då av PSXcare. Klistermärket är kvar. Den har den gamla Hitatchi läsaren och är i gott skick förutom RROD. Jag kommer att använda handkontrollen, komponentsladden, hårddisken och headsetet, men boxen vet jag inte vad jag ska göra av.

    2. Borde jag använda min nya nätadapter eller spelar det ingen roll? Jag har en JÄVLA massa sladdar liggandes bakom den breda tv-möbeln, som idag ligger hyffsat som jag vill (sladdarna alltså). Boxens nätadapter ligger underst och väldigt oåtkomligt så om jag skulle byta ut den mot den nya så blir det lite jobb.

    3. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag flyttar över hårddisken från Premiumen till Arcaden? Jag hade tänkt göra det direkt innan jag ens slagit på den nya boxen för första gången.

    4. Är det någon som blivit, eller hört talas om att någon blivit bannad från LIVE trots ixtreme och bra releaser? Jag hade nämligen tänkt ha min box online och även köra på LIVE.

    Jag är väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    1. Vad kan jag göra med min trasiga Premium? Den har endast öppnats 1 gång och då av PSXcare. Klistermärket är kvar. Den har den gamla Hitatchi läsaren och är i gott skick förutom RROD. Jag kommer att använda handkontrollen, komponentsladden, hårddisken och headsetet, men boxen vet jag inte vad jag ska göra av.
    sök på "RROD" under "XBOX 360 - Allmänt" finns massa trådar och svar angående detta.

    1. ring supporten och med lite tur räcker din garanti och du kan få den lagad. finns tråd om detta. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606

    2. lämna in den till PSXCARE och få den omlödd, kostar ca. 700 pix.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719
    http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

    3. xbox 360 rrod kit. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=793&xSec=89
    feedback: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34623

    4. försök fixa den med "x-clamp". googla eller sök på det.

    5. "handukstricket" ska du unvika, fixar ev. boxen temporärt och överhettning av elektronik är aldrig bra.

    6. sälj den i köp/sälj tråden. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    2. Borde jag använda min nya nätadapter eller spelar det ingen roll? Jag har en JÄVLA massa sladdar liggandes bakom den breda tv-möbeln, som idag ligger hyffsat som jag vill (sladdarna alltså). Boxens nätadapter ligger underst och väldigt oåtkomligt så om jag skulle byta ut den mot den nya så blir det lite jobb.
    spelar ingen roll. tycker dock du ska in bland alla kablar och rensa lite eller iaf damma av allt. låter som det har legat orört ett bra tag. det är aldrig bra att det ligger kablar om vartannat och samlar damm, speciellt inte adaptrar, luftigt ska det vara. det kanske tar någon timme, koppla ur allt, fram med buntband och tejp så kommer aldrig sladdar och ventilation vara ett problem något mer.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    3. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag flyttar över hårddisken från Premiumen till Arcaden? Jag hade tänkt göra det direkt innan jag ens slagit på den nya boxen för första gången.
    nej, det är inget speciellt du behöver tänka på.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    4. Är det någon som blivit, eller hört talas om att någon blivit bannad från LIVE trots ixtreme och bra releaser? Jag hade nämligen tänkt ha min box online och även köra på LIVE.
    nej. och de som säger de blivit bannade har kört xtreme innan ixtreme osv. ingen ban med stealthade spel och ixtreme 1.4 änsålänge.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Hey!

    Det är så att min xtreme flashade (och bannade) 360 Premium pajade för rätt länge sedan. Den visar felkod 0102 (= dåligt lödda komponenter på moderkortet).

    Igår köpte jag en sprillans ixtreme flashad 360 Arcade som jag tänkte koppla in ikväll. Eftersom att min Premium står inkopplad och på plats, så tänkte jag smidigt bara dra ur sladdarna ur den och sätta i dem i Arcaden istället (som jag även flyttar över hårddisken till). Men jag har ett par frågor som jag hoppas på att få besvarade utav er kunniga.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    1. Vad kan jag göra med min trasiga Premium? Den har endast öppnats 1 gång och då av PSXcare. Klistermärket är kvar. Den har den gamla Hitatchi läsaren och är i gott skick förutom RROD. Jag kommer att använda handkontrollen, komponentsladden, hårddisken och headsetet, men boxen vet jag inte vad jag ska göra av.
    Vi kan återställa din X-box då vi sparat din orginalfirmware då du moddat den hos oss, kasta på ett klistermärke det står MS på o sen skeppar du den till MS o väntar på att få en fungerande i retur

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    2. Borde jag använda min nya nätadapter eller spelar det ingen roll? Jag har en JÄVLA massa sladdar liggandes bakom den breda tv-möbeln, som idag ligger hyffsat som jag vill (sladdarna alltså). Boxens nätadapter ligger underst och väldigt oåtkomligt så om jag skulle byta ut den mot den nya så blir det lite jobb.
    Äldre nätagg drar mer ström och nyare boxar drar mindre
    Byt nätagg för sakens skull och passa på att reda ut ormboet

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    3. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag flyttar över hårddisken från Premiumen till Arcaden? Jag hade tänkt göra det direkt innan jag ens slagit på den nya boxen för första gången.
    Nopp, det enda du får göra är att initialställain den till språk etc.
    Bara tuta o kör.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    4. Är det någon som blivit, eller hört talas om att någon blivit bannad från LIVE trots ixtreme och bra releaser? Jag hade nämligen tänkt ha min box online och även köra på LIVE.
    iXtreme 1.4 har jag inte hört någon bli bannad från förutom de kottarna som skaffar spel innan europareleaser eller pressreleaser
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18

    Post

    Tack för svar!

    Saken är den att jag redan har testat ringa MS support men de var helt omöjliga efter att de slagit in mitt nummer i datorn. Så att laga den gamla med hjälp av garantin kommer nog inte att gå. Jag försökte verkligen att spela helt dum och ovetandes men kärringen var benhård. Men jag tror jag gör så att jag låter PSX laga den och sedan frösöker sälja den billigt. Eller eventuellt säljer den trasig. Man "tjänar" väl nästan mer på det?

    Jag märkte att min nya strömsladds kontakt såg lite annorlunda ut mot min gamla så jag tog och bytte den. Det var lika bra. Varför jag helst inte ville byta var för att sladdarna redan låg bra och jag ville inte in och rota där eftersom det lätt blir trassel då och allt är lagom svårt att komma åt där bakom. Nej jag är en sådan som tar hand om sånt där

    Jag bytte bara hårddisk rakt av och det var ju inga problem. Jag har min box uppkopplad och den signar in automatiskt på Live när den sätts på och jag gillar att ha det så. Men det är ingen fara va? Just nu har jag inte ens börjat köra backupspel än men ska sätta igång snart. Ska köra mina original ett tag först.


    Tänkte ta en annan fråga när jag ändå "har er på tråden", haha...

    Förr när jag brände spel så använde jag den här pioneer brännaren som alla sa att man skulle ha förut för ungefär 1,5 år sedan. Vet ni vilken jag menar? Jag kommer inte ihåg modellnumret men jag tror ni vet vilken jag pratar om. Hur som helst så skulle jag nu flytta över den till min nya dator som även redan har en dual layer brännare i sig. Men när jag skulle sätta in pioneeren märkte jag att det inte var samma uttag och kontakter i min nya dator som i min gamla så det gick inte riktigt. Jag skulle vilja veta om jag kan använda den brännaren jag redan har i datorn så slipper jag sätta i pioneeren. Det är redan jävligt trångt i burken så det skulle vara guld. Någon som vet hur jag kollar vad jag har för brännare och kanske tom vet hur lämpad den är för 360 backuper?

    Tack!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Men jag tror jag gör så att jag låter PSX laga den och sedan frösöker sälja den billigt. Eller eventuellt säljer den trasig. Man "tjänar" väl nästan mer på det?
    möjligt, annars har du två fungerande boxar. om du däremot säljer den, se till att informera om att den blivit lagad. etc. så inte någon känner sig blåst. finns många idioter där ute, men jag tror inte du är en av dem. hehe.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Jag bytte bara hårddisk rakt av och det var ju inga problem. Jag har min box uppkopplad och den signar in automatiskt på Live när den sätts på och jag gillar att ha det så. Men det är ingen fara va?
    nejdå, se bara till att stänga av "auto sign-in" funktionen innan du sätter in ett spel som inte släppts officiellt. det kan förhindra en ev. "ban". bättre att ta det säkra före det osäkra.

    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Förr när jag brände spel så använde jag den här pioneer brännaren som alla sa att man skulle ha förut för ungefär 1,5 år sedan. Vet ni vilken jag menar? Jag kommer inte ihåg modellnumret men jag tror ni vet vilken jag pratar om. Hur som helst så skulle jag nu flytta över den till min nya dator som även redan har en dual layer brännare i sig. Men när jag skulle sätta in pioneeren märkte jag att det inte var samma uttag och kontakter i min nya dator som i min gamla så det gick inte riktigt. Jag skulle vilja veta om jag kan använda den brännaren jag redan har i datorn så slipper jag sätta i pioneeren. Det är redan jävligt trångt i burken så det skulle vara guld. Någon som vet hur jag kollar vad jag har för brännare och kanske tom vet hur lämpad den är för 360 backuper?
    antar din gamla brännare har ide kontakter och den ny har sata kontakter. har du inga ide kontakter i den nya datorn, så kan du ev. köpa en ny pioneer brännare med sata kontakter, de är inte dyra. men prova din nya brännare först, den kanske bränner lika bra, vem vet.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Aa, tack för svar.

    Jag skulle vilja kolla upp redan innan om min brännare tros funka om det går på något sätt. Jag är riktigt nojjig nu med vad jag stoppar in i boxen så jag får för mig att den kan skadas om jag stoppar i en skiva bränd med en bränare som inte är så lämpad. Går det att kolla upp på nåt sätt?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
    Aa, tack för svar.

    Jag skulle vilja kolla upp redan innan om min brännare tros funka om det går på något sätt. Jag är riktigt nojjig nu med vad jag stoppar in i boxen så jag får för mig att den kan skadas om jag stoppar i en skiva bränd med en bränare som inte är så lämpad. Går det att kolla upp på nåt sätt?
    googla på din brännare och 360 eller nåt och se om du får några bra träffar. det är större chans att lasern slits ut fortare i boxen om du använder budget skivor då vissa av dem kan vara svårare att läsa. att säga på rak arm hur bra något är går inte, då man måste veta vilken media som ska användas och vilken firmware som används till din brännare och i vilken typ av dvd median ska användas i.

    ett exempel med filmer som du kanske lånar ut till en polare, brända på någon billig skiva som fungerar utmärkt hos dig med "bra" läsare i din dvd men som inte fungerar alls i en 500:- siba dvd. att prova sig fram är lösningen och att använda "bra" produkter.

    verbatim skivor är dock ett säkert kort som de flesta brännare klarar av att bränna bra. de läses bra av alla 360 dvd'er. tycker du inte resultatet är bra, köp ny brännare (eller uppdatera firmware i brännaren).

    *tillägg*
    du kan kolla vad du har för brännare i "enhetshanteraren" eller högerklicka på din dvdrom i utforskaren, välj egenskaper, hårdvara, så ska det stå där.
    Last edited by int21; 2008-05-29 at 15:53.

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Hur mycket har jag gjort bort mig nu?
    By burton666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 18:21
  3. Error 16 OBS har googlat, hjälpte inte mycket.
    By frizzby in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 19:46
  4. SLAX + Hitachi 59 - Problem
    By Maynard in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 14:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •