Hey!
Det är så att min xtreme flashade (och bannade) 360 Premium pajade för rätt länge sedan. Den visar felkod 0102 (= dåligt lödda komponenter på moderkortet).
Igår köpte jag en sprillans ixtreme flashad 360 Arcade som jag tänkte koppla in ikväll. Eftersom att min Premium står inkopplad och på plats, så tänkte jag smidigt bara dra ur sladdarna ur den och sätta i dem i Arcaden istället (som jag även flyttar över hårddisken till). Men jag har ett par frågor som jag hoppas på att få besvarade utav er kunniga.
1. Vad kan jag göra med min trasiga Premium? Den har endast öppnats 1 gång och då av PSXcare. Klistermärket är kvar. Den har den gamla Hitatchi läsaren och är i gott skick förutom RROD. Jag kommer att använda handkontrollen, komponentsladden, hårddisken och headsetet, men boxen vet jag inte vad jag ska göra av.
2. Borde jag använda min nya nätadapter eller spelar det ingen roll? Jag har en JÄVLA massa sladdar liggandes bakom den breda tv-möbeln, som idag ligger hyffsat som jag vill (sladdarna alltså). Boxens nätadapter ligger underst och väldigt oåtkomligt så om jag skulle byta ut den mot den nya så blir det lite jobb.
3. Är det något speciellt jag ska tänka på när jag flyttar över hårddisken från Premiumen till Arcaden? Jag hade tänkt göra det direkt innan jag ens slagit på den nya boxen för första gången.
4. Är det någon som blivit, eller hört talas om att någon blivit bannad från LIVE trots ixtreme och bra releaser? Jag hade nämligen tänkt ha min box online och även köra på LIVE.
Jag är väldigt tacksam för svar!
Bookmarks