Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hjälp! Får inget att funka!

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Hjälp! Får inget att funka!

    Fick i ett wiikey chip för några dagar sedan och får inga brända spel att funka? Har testat mario galaxy o mario kart o när jag går in på skivan i wiit så så läser den spelet o man ser första bilden, sen när man går in på spelet bli de något error? typ error 001 eller nå? Så då tänkte jag att de kanske var wiikey som behövdes uppdateras men när jag brände ut den iso filen på skiva o stoppa in den i wiit så står den bara o tuggar o hittar inte skiva? Vad tror ni är problemet? Och så tänkte jag höra om man kan kolla någonstanns vilken version man har på wiikeyt?

    tacksam för snabba o lätt förstårliga svar eftersom jag är nybörjare till wii.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Se till att bränna updaten för wiikey på en bra skiva och relativt låg hastighet... Verkar som updaten av wiikey är det som är problemet...

    Kör på verbatim i 4x hastighet och se till att få updaten till att starta och genomföras...

    Sen om problemet kvarstår så hör av dig igen...

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    okej, tack för hjälpen. självklart fick jag slut på skivor så får testa när jag får nya. spelar de någon roll om de är + lr - skivor?

  4. #4
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    alla säger att man ska ha minus skivor. Jag köpte minus, men jag har en plus skivor som funkar.

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    okej! =)
    men nu har jag lyckats uppdatera wiikey iaf =) undrar nu vad ma använder wiikey cfk till? när jag går in på den skivan så står de bara restet console o då bläddrar man ki menyn, inget annat?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Malmö
    Inlägg
    112
    Respekt