Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Är SST 49LF020 ett "chip" eller en orginaldel?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    61
    Respekt
    18

    Är SST 49LF020 ett "chip" eller en orginaldel?

    Hej!

    Har kommit över en xbox som inte vill fungera som den skall. Får felkod 17 om jag inte minns fel. Jag lossade på höljet och såg att det sitter en 120GB hårddisk i den. Men jag kan inte få den att fungera. Sen såg jag att det sitter ett chip i den på det står det SST 49LF020 min fråga är då, är detta ett originalchip som kommer från microsoft eller är det en "chippad xbox". Eftersom det sitter en så stor disk i den tänkte jag att kanske är den chippad. Jag provade hårddisken i en annan xbox och då bootade den upp med evox och allt funkade kanon. Men den funkar inte i den xboxen som den satt i. Så nu undrar jag vad skall jag göra för att få den att funka. Min tanke är att kanske har nått gått fel och xboxen vill ha sin "orginalhårddisk" så satt säga. Kan det vara så? Vad kan ha gått snett. Om chippet jag hittade (som inte var lödat) inte är original kan det då vara så att någon flashat det på nåt sätt så att det havererat.

    Jag voretacksam för snabbt svar... det suger att xboxen bara står här och jag inte får någon ordning på den.

    // frizzby

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den boxen är chippad, om chippet inte är fastlött så är det inte konstigt om du får felkoder :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Tack för svaret!

    Men det låter lite konstigt det du skrev, för det ser inte ut att vara ett chip som skall vara lödat. Det är plats för skruv och i botten på chippet sitter små pinnar som går att trycka in (kanske dålig beskrivning) men dom lixom expanderar när dom inte är intryckta och krymper när man trycker in dom. Jag har visserligen inte så mycket kunskap om det men du får gärna utveckla ditt svar.

    Tillexempel:

    Vad är det för ett chip?
    Vad kan jag göra för att få ordning på xboxen?
    Vad kan det kosta att få ordning på den?
    Är det något jag kan göra själv eller måste den lämnas in?
    Vad kan det vara som gått snett och hur blev den såhär?


    Tacksam för svar!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har någon variant på "pogo pin" chip, och eftersom det är en epa-lösning jämfört med ett fastlött chip så glappar det och du får felkoder...

    Se till att få ett annat chip inlött av någon som är van att chippa xbox så blir det mer stabilt. Vi fixar det från 500:- här på psxcare (duo-x2 chip)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:18
  3. köpes: defekt PS2 eller delar av ett PS2
    By kungmidas in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 17:48
  4. Boota med AR2, eller ett Original Spel?
    By Soosman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-04-19, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •