Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Multi X utan att öppna maskinen?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Multi X utan att öppna maskinen?

    Sanning eller inte?

    http://www.mod*********/ps2/usbmodorder.htm

    har ni på psxcare någon info om denna, som vore en alldeles utmärkt produkt?!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Exclamation

    öhhhhhhhhh... om du läser lite längre ner på sidan set du att det står "You still need to open up your PS2 but you are only required to solder 1 very easy link wire."
    Den kallas annars för SBOX och ska tydligen va nån blandinig mellan Neo1 (JAP) och Neo2 eller nått sånt. Eftersom du endå måste öppna Ps2:an kan du lika bra installera Neo2.2 eller vänta på Neo4...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Desssutom så har jag hört att USB porten inte mår särskilt bra av att göra så som krävs för att få den där multi X saken att fungeraq.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi vägrar hantera den produkten då det verkar som om man helt enkelt drar en anslutning direkt från kretskortet till USB-kontakten.
    Sedan kopplar man in ett chip som tar + och - från USB-porten samt skickar data på samma sätt som NEO2 chipet till kretskortet.

    USB är en Plug&Play teknologi, dvs som användare har man lärt sig att det är helt i sin ordning att koppla in/ut tillbehör "under drift". USB tillbehör och USB-portar är designade för att hantera detta.

    Men komponenten på kretskortet som nu är kopplad direkt till USB-kontakten är DEFINITIVT INTE designad för att tåla sådan misshandel!

    Vi har inte testat, och tänker inte testa, men jag misstänker starkt att man riskerar att döda sin PS2 om någon får för sig att koppla i/ur denna produkt med strömmen på.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Heh, ajdå!

    Läste visst inte så bra! Sorry, verkar ju helt ruttet att installera den där :-)

    Väntar på NEO 4 ist tror jag ...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Neo4 eller Messiah är det som gäller...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag flyttar denna diskussion till FAQ då jag får alldeles för många förfrågningar om detta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Uppdatering:

    Vi har monterat några S-BOX/NEOKEY/MODCUBE (många namn på samma sak) åt kunder som tagit med sig dessa själva.

    Dom fungerar som dom skall, och vi har inte fått rapporter om några problem.

    Vi kommer ta in några från asien och sälja ifall någon verkligen efterfrågar produkten.

    Men vi kommer INTE ta något ansvar om produkten på något sätt skadar kundens PS2. Man skall vara medveten om att USB-porten antagligen blir obrukbar (har inte testat) samt att PS2 mycket väl kan gå sönder om någon får för sig att koppla in/ur produkten med strömmen på.

    Vi kommer ej heller rekommendera den till våra kunder eller jämföra dess funktionalitet med andra lösningar. Vill man ha den så kommer vi sälja/montera den. Thats it!

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  2. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. Multi X utan att öppna maskinen?
    By mono in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2001-11-05, 11:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •